Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-23, 20:50
  #1
Medlem
sabuesos avatar
tja, ja hamnade i en snutkontroll typ en vecka sen!!de börja såhär...
vi möttes i ca 140 km/h på en 90 väg, snuten vände o stoppade mig till slut--
polisen nämnde att han var tvungen att köra ca 200 kmh(är detta lagligt?med tanke på att dom inte hade sirener förrän dom stoppade mig!) för att få ifatt mig(inte så konstigt, gasade på när dom var ur synfällt)..iaf ja fick blåsa vilket inte visade ngt..o sen gjorde dom dedär drogtestet med en penna o hävdade att jag var misstänkt för narkotikapåverkan, kaboom,en till snutbil var sedan där o utförde ett "husransakan" i bilen (har dom rätt till detta?)!!efter deras test skickades ja till sjukhuset för blodprov,sen snutstation för pisstest+ dna prov!!stickan visade att ja hade thc i mig + dom hittade en butterfly (vilket inte får innehas av personer under 21 år för i detta fall anses det som ett vapen avsett för brott)..ja påstod iaf att ja under alkoholpåverkan kanske fått i mig cannabis via passiv rökning lr av misstag utan att ha vetat om detta i och med att jag har flera "rökare" som vänner (hade rökt en vecka innan), o dedär med kniven så sa ja att ja fått den i gåva o sedan glömt den i handsfacket..

mina frågor med andra ord

*vad kan min dom bli?(tidigare straffad för angrepp av PB(snodde en bil) när ja va 16-17) är 19 om en månad..

*kan jag göra ngt för att få behålla mitt körkort för dekommer antagligen dom ta (fortfarande prövotid)

*blir det brottmot vapen lr knivlagen?

*har polisen rätt att köra så snabbt utan lampor etc?

*hade dom rätt till husransakan?
BTW: http://nlt.se/startsidan/vara/1.469701 läs detta!!wtf:jag hade huvudvärk o ont i ögonen...

tack på förhand//klantarslet
__________________
Senast redigerad av sabueso 2009-05-23 kl. 21:25. Anledning: missade en fråga
2009-05-23, 20:53
  #2
Medlem
Stonedboys avatar
Jadu svårt och säga. Det är ju länsstyrelsen som beslutar om du ska ha det kvar.

Vet en polare om åkt dit på stöld och annat smått men fick ändå behålla kortet. Han fick fängelse i ca 1 år. Han fick behålla det. Svårt och säga hur det går för dig.
2009-05-23, 20:58
  #3
Medlem
sabuesos avatar
:(

Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Jadu svårt och säga. Det är ju länsstyrelsen som beslutar om du ska ha det kvar.

Vet en polare om åkt dit på stöld och annat smått men fick ändå behålla kortet. Han fick fängelse i ca 1 år. Han fick behålla det. Svårt och säga hur det går för dig.

jaa..fyfa, jävligt nyfiken på om de skulle kunna bli fängelse faktist..hoppas fan inte de!!!dee inte kåken ja e nojjig för utan morsan...haha!!hon lär väl skjuta mig..tack försvaret iaf..
2009-05-23, 21:01
  #4
Medlem
hejpodejs avatar
det vore ganska sjukt om du fick fängelse för det där, det är nog lugnt men körkortet kan jag tyvärr inte uttala mig om
2009-05-23, 21:01
  #5
Medlem
Evil_Santas avatar
Bra start på livet .
2009-05-23, 21:04
  #6
Medlem
dirtysouths avatar
Nej du får inte fängelse för detdär
2009-05-23, 21:15
  #7
Medlem
sabuesos avatar
ne, antagligen inte

Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Nej du får inte fängelse för detdär

menmen..undra om ja med en riktigt bra advokat lyckas klara mig undan..!?
2009-05-23, 21:20
  #8
Medlem
jerros avatar
Allt dom gjorde får dom göra. Du får väl böter antagligen, Men körkortet får du nog kämpa för att få behålla.
2009-05-23, 21:20
  #9
Medlem
Har råkat ut för liknande.
Drograttfylla och brott mot knivlagen, plus att bilen var oskattad och obesiktad samt avställd. Men det sket dom i.
Jag erkände på plats att jag rökt tidigare under dagen, vilket i efterhand nog var klokt, och fick följa med in på stationen, dom tog dna och ville att jag skulle pissa. Men det gick inte, så då tog dom blodprov. Tror dom bara kollade efter cb eftersom det inte stod ngt om det andra i ngt papper, var rejält speedad och hade meth och kodein i kroppen.

Tog ett halvår innan domen kom, strafförläggande, 4500kr i böter. 12 mån indraget körkort.
2009-05-23, 22:53
  #10
Medlem
sabuesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trichomes
Har råkat ut för liknande.
Drograttfylla och brott mot knivlagen, plus att bilen var oskattad och obesiktad samt avställd. Men det sket dom i.
Jag erkände på plats att jag rökt tidigare under dagen, vilket i efterhand nog var klokt, och fick följa med in på stationen, dom tog dna och ville att jag skulle pissa. Men det gick inte, så då tog dom blodprov. Tror dom bara kollade efter cb eftersom det inte stod ngt om det andra i ngt papper, var rejält speedad och hade meth och kodein i kroppen.

Tog ett halvår innan domen kom, strafförläggande, 4500kr i böter. 12 mån indraget körkort.


ok, ja tror ja måste taom kortet..prövotid serru blir så less på grisarna..fritt land!!??BULLSHIT..
2009-05-23, 23:00
  #11
Medlem
Pr3sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabueso
ok, ja tror ja måste taom kortet..prövotid serru blir så less på grisarna..fritt land!!??BULLSHIT..

Har du inte hört talas om frihet under ansvar?

Du får stå ditt kast nu och vara utan körkort i 12 månader och betala böter. Har du prövotid så får du ta om kortet utan..
2009-05-23, 23:06
  #12
Medlem
Ts låter som en idiot imo
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback