2018-10-21, 23:19
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alius
Tips på lättsamma komdieserie (helst 20 min och avslutade)
Gillar: Seinfeld, Vänner, Alla älskar raymond, Its always sunny.., Community, arrested and dev

Har sett: 2½ män, big bang, how i m

Rekommenderar min all time fav komediserie, Parks and Recreation
Citera
2018-10-25, 23:59
Medlem
Jag letar efter en serie med BRA skådisar och en atmosfär, helst mörk och psykologisk. Mina favoritserier är bla Breaking Bad, True Detective (första säsongen), OZ och Dexter.

Har försökt The wire och jag vet att jag borde gilla den men fastnade aldrig. Tipsa inte om Ozark tack. Att folk jämför den med Breaking Bad borde vara straffbart.

Har inte sett någon serie dom senaste åren och jag känner att jag vill ha något nytt att glo på.

MVH
Citera
2018-10-26, 00:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Jag letar efter en serie med BRA skådisar och en atmosfär, helst mörk och psykologisk. Mina favoritserier är bla Breaking Bad, True Detective (första säsongen), OZ och Dexter.

Har försökt The wire och jag vet att jag borde gilla den men fastnade aldrig. Tipsa inte om Ozark tack. Att folk jämför den med Breaking Bad borde vara straffbart.

Har inte sett någon serie dom senaste åren och jag känner att jag vill ha något nytt att glo på.

MVH

Mindhunter, på Netflix.
Citera
2018-10-26, 05:15
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:

MVH
The Night Of
Citera
2018-11-01, 04:06
Medlem
carass avatar
Citat:

MVH

The Wire (som du nämner) är bra serie men kommer ihåg att det tog typ 8 avsnitt innan man ens gillade serien.

The Night Of (som någon nämnde) är lik The Wire.

Andra bra serier (du kanske gillar) är Mr Mercedes, La Mante, The Alienist eller The Frankenstein Chronicles.
Citera
2018-11-13, 21:33
Medlem
Vitgardistens avatar
Söker en serie som liknar Turn (den som utspelar sig under Nordamerikanska frihetskriget), med spioner, politiskt spel, och liknande. Bara action är jag inte intresserad av. Gärna under perioden 1600- 1800-talet.
Citera
2018-11-14, 15:25
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Får man fråga om tips angående serier som handlar om en specifik typ av karaktär, eller måste man alltid fråga om serier som liknar andar serier?

Jag söker en tv-serier där protagonisten eller en av birollerna lider av en psykisk sjukdom och missbrukar substanser eller lider av flera psykiska sjukdomar/psykisk ohälsa. När man får följa karaktären i serien som lider av detta så ska det vara en del av deras liv under stora delar av seriens gång och inte bara under något avsnitt.

Homeland borde väl upfylla det rätt bra. Huvudpersonen Carrie (Claire Danes) har nån slags borderline/maniskhet som hon medicinerar mot. Det går i vågor genom serien, ibland är hon frisk och ibland helt fucked up, ofta ett slags högintensivt mellanting. Det är definitivt en stor del av handlingen.
Citera
2018-12-20, 09:13
Medlem
Run3s avatar
Någon som har tips på serie som handlar om styrketräning eller fighting? Något som man blir pepp av att se. Jag gav Dragon Ball en chans, men tyckte den var lite för seg och tramsig. Så gärna något mer seriöst och inte så långdragna och trista konfrontationer.
Citera
2018-12-23, 15:07
Medlem
Har precis sett klart Sons of Anarchy och gillade den extremt mycket. Nu letar jag efter någon serie som gärna handlar mycket om mord och droger men samtidigt mycket "sad-moments", precis som SOA innehåller. Gillar känslomässiga serier där älskvärda karaktärer dör.

Funderar på Sopranos eller The Wire. Några tips?
Citera
2018-12-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WuTangCamber
Har precis sett klart Sons of Anarchy och gillade den extremt mycket. Nu letar jag efter någon serie som gärna handlar mycket om mord och droger men samtidigt mycket "sad-moments", precis som SOA innehåller. Gillar känslomässiga serier där älskvärda karaktärer dör.

Funderar på Sopranos eller The Wire. Några tips?

Finns en spin-off på SOA som heter: Mayans M.C
Citera
2018-12-31, 22:28
Medlem
jsa86-xs avatar
Rekomendera mig Tv-serier som påminner om Twin peaks
Citera
2018-12-31, 22:42
Medlem
Dreamtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x