Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-29, 17:44
  #5977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hello877
Mindhunter
The fall
The killing (lite lång kanske)
Bron
The killing (danska)
The missing (bäst!)
Those who kill (ej sett)
The tunnel (brittisk/fransk version på Bron)

Just att de jagar en specifik gärningsmän kan väl kortas ner till en säsong på de flesta serier, men annars ligger väl mindhunter närmast för stunden.

Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av Intressesmurfen
Unabomber är super! Stäcksåg den, bra innehåll och mycket intressant upplägg. Plus bra skådisar.

Jag håller med, jag sträcksåg den också.
Citera
2018-01-02, 21:07
  #5978
Medlem
Intressesmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatlampa
Tackar!



Jag håller med, jag sträcksåg den också.

Då ska du def kolla Mindhunter.
Citera
2018-01-07, 19:04
  #5979
Medlem
UndeadNinjas avatar
Söker serier som liknar Fringe vilken är min favorit på väldigt länge.
Citera
2018-01-07, 23:16
  #5980
Medlem
Elementarts avatar
Vad finns det för svenskproducerade tecknade serier som påminner om Magister Flykt och Farbrorn som inte ville vara stor? Ganska simpla men ändå underhållande, gärna från samma tidsperiod så att inte animationen spårar ut för mycket (så inga 3D-animerade serier).
Citera
2018-01-11, 02:09
  #5981
Medlem
Vad ska jag göra med mitt liv efter The Office?!
Herregud, har aldrig känt mig så tom som efter finalen av den serien. Behöver tips om något att luta mig tillbaka på efter den här rollercostern.
Citera
2018-01-11, 02:13
  #5982
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCEriksson
Vad ska jag göra med mitt liv efter The Office?!
Herregud, har aldrig känt mig så tom som efter finalen av den serien. Behöver tips om något att luta mig tillbaka på efter den här rollercostern.
Parks and Recreation är ju snarlikt fast inte lika mycket pinsamhetshumor. Eller menar du brittiska varianten? I så fall kan jag inte direkt hjälpa dig.
Citera
2018-01-20, 20:08
  #5983
Medlem
Balonzos avatar
Serier där huvudrollen är en auktioritär man med psykiska problem. Tänk Sopranos eller Madmen, där man får se både privatlivet och yrkeslivet. Finns det liknande serier som är lika välgjorda? Gärna så verklighetstroget det kan bli.
Citera
2018-01-21, 02:42
  #5984
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Serier där huvudrollen är en auktioritär man med psykiska problem. Tänk Sopranos eller Madmen, där man får se både privatlivet och yrkeslivet. Finns det liknande serier som är lika välgjorda? Gärna så verklighetstroget det kan bli.
Hand of God http://www.imdb.com/title/tt3973768
Citera
2018-01-21, 09:33
  #5985
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCEriksson
Vad ska jag göra med mitt liv efter The Office?!
Herregud, har aldrig känt mig så tom som efter finalen av den serien. Behöver tips om något att luta mig tillbaka på efter den här rollercostern.
Är det brittiska the office du har sett? I så fall har jag ett tips, lite mer stillsam humor dock. Mackenzie Crook har f.ö skapat den (där har du bryggan från the Office! ). Serien heter the detectorists.

Och som allmän följdfråga: nån som kan tipsa mig om en serie som påminner om detectorists?
Citera
2018-01-21, 12:23
  #5986
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCEriksson
Vad ska jag göra med mitt liv efter The Office?!
Herregud, har aldrig känt mig så tom som efter finalen av den serien. Behöver tips om något att luta mig tillbaka på efter den här rollercostern.
Brittiska eller amerikanska du sett? Se den du inte sett, samt Kontoret (den svenska varianten).
Citera
2018-01-21, 23:33
  #5987
Medlem
Frimurares avatar
Jag söker bra vampyrserier. Jag har sett The Vampire Diaries, True Blood, Buffy och Angel. From Dusk Till Dawn, Van Helsing och Blade har också setts. De tre senare är jag dock inte nämnvärt förtjust i.

Jo, jag såg även Midnight Texas, även om det inte var en serie som fokuserade på vampyrer. The Originals ska jag titta igenom snart.

Någon som har några tips?
Citera
2018-01-24, 18:30
  #5988
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Jag söker bra vampyrserier. Jag har sett The Vampire Diaries, True Blood, Buffy och Angel. From Dusk Till Dawn, Van Helsing och Blade har också setts. De tre senare är jag dock inte nämnvärt förtjust i.

Jo, jag såg även Midnight Texas, även om det inte var en serie som fokuserade på vampyrer. The Originals ska jag titta igenom snart.

Någon som har några tips?

Jag kan verkligen rekommendera The Twilight Saga http://www.imdb.com/find?ref_=nv_sr_...ght+Saga&s=all
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback