Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-27, 06:08
Medlem
Murrvins avatar
Breaking Bad.
Citera
2009-07-28, 20:14
Medlem
Inte för att det är så likt men du skulle kanske gilla Rescue Me
Citera
2009-10-01, 00:49
Medlem
Kan någon rekommendera mig en sitcom som linkar scrubs? Behöver inte vara på ett sjukhus, bara karaktärerna utvecklas och är roliga.
Citera
2009-10-01, 02:38
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0lof
Kan någon rekommendera mig en sitcom som linkar scrubs? Behöver inte vara på ett sjukhus, bara karaktärerna utvecklas och är roliga.

Big Bang Theory
How I Met Your Mother
My Name Is Earl

De skulle jag nog rekomendera, i fallande ordning.
Citera
2009-10-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calavera
Big Bang Theory
How I Met Your Mother
My Name Is Earl

De skulle jag nog rekomendera, i fallande ordning.
Tack. Sett How I Met Your Mother och My Name Is Earl redan men Big Bang Theory ska jag klart kolla.
Citera
2009-10-02, 00:25
Medlem
Cineastens avatar
Bra initiativ som borde tagits tidigare av mig. Nu har jag klistrat tråden så förhoppningsvis kommer folk lägga märke till den.
/Cineasten
Citera
2009-10-02, 21:23
Medlem
andreews avatar
Hej. Jag söker en någon bra serie att kolla på.

Det skall helst handla om något i stil med ekonomi, företagande entreprenörskap etc.

Jag har kollat lite på mad men och tycker det e bra dock gillar jag inte att det utspelar sig förr i tiden.

Jag vill gärna se en serie med någon ball karaktär som man vill efterlikna, tex. Ari i Entourage, Dr. Troy i Nip/Tuck.

Det skall alltså va en serie som liknar entourage, nip/tuck, mad men.

Finns det nån sån?
Citera
2009-10-02, 21:56
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreew

Det skall helst handla om något i stil med ekonomi, företagande entreprenörskap etc.

Jag har kollat lite på mad men och tycker det e bra dock gillar jag inte att det utspelar sig förr i tiden.

Jag vill gärna se en serie med någon ball karaktär som man vill efterlikna, tex. Ari i Entourage, Dr. Troy i Nip/Tuck.

Finns det nån sån?

Profit sägs ju vara den som banat vägen för nip/tuck, mad man, dexter..
Innan det fans de ju en mörk filur vid namn Francis Urquhart i House of Cards: BBC miniserie trilogi(House of Cards, To Play The King, The Final Cut)
Citera
2009-10-02, 23:36
Medlem
andreews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Profit sägs ju vara den som banat vägen för nip/tuck, mad man, dexter..
Innan det fans de ju en mörk filur vid namn Francis Urquhart i House of Cards: BBC miniserie trilogi(House of Cards, To Play The King, The Final Cut)

har sett profit, en säsong bara dock bra. Ska va sån stil som wall street filmen tex.
Citera
2009-10-03, 19:44
Bannlyst
Serier som....

*Reaper

*Criminal Minds (och nej, inte CSI)

* Chuck

?
Citera
2009-10-03, 20:15
Medlem
deaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreew

Finns det nån sån?

Om det ska handla om något i stil med ekonomi, företagande entreprenörskap etc. så är Michael Scott i The Office din närmsta gud.
Citera
2009-10-05, 00:52
Medlem
hinhales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retarde
Brotherhood är en serie som handlar både om politiskt och kriminell makt, så den kanske du gillar. Dock håller den inte samma klass som The Wire.

Gillar man the Wire (och dessutom vill se några av skådisarna från just the Wire) rekommenderar jag starkt Homicide: Life on the street. En föregångare mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in