Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-30, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Du verkar vara ute efter komedier men nämner en ändå: House of Cards (1990)
http://en.wikipedia.org/wiki/House_of_Cards
http://www.imdb.com/title/tt0098825/

Efterföljare: • To Play the King (1993) • The Final Cut (1995)
Tackar!
Citera
2009-12-30, 12:39
Medlem
Zwerchstands avatar
House of Cards är en höjdare som tar tunga poäng genom sin behärskade British temperance. För mer flamsighet av typen du föregivit, se även Smack the Pony (TV series 1999—2003) (—> film Gladiatress (2004)), The Young Ones (TV series 1982—4), Bottom (TV series 1991-1995) (—> film Eat the Rich (1987)), Absolutely Fabulous (TV series 1992-2004).
Citera
2009-12-31, 00:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Serier som är OK eller mer:
Lost
Prison Break
Dexter
My name is Earl
The Office
Simpsons
American Dad
Family Guy

Serier som är sämre än OK:
Fringe
X-files
Brudserier
The big bang theory

Mitt i natten och jag har förmodligen missat några, men i alla fall. Vilken serie ska jag fylla ut dagarna med? Har givetvis sett de uppräknade serierna.
Citera
2009-12-31, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Lost
Prison Break
Dexter
My name is Earl
The Office
Simpsons
American Dad
Family Guy

Fringe
X-files
Brudserier
The big bang theory

Mitt i natten och jag har förmodligen missat några, men i alla fall. Vilken serie ska jag fylla ut dagarna med? Har givetvis sett de uppräknade serierna.

Jag gillar de flesta serier du har uppräknade där och rekommenderar 24. Är inne på 3e säsongen nu och går inte sluta titta, riktigt spännande och man vet aldrig vilka det går att lita på.
Om du gillar fängelsedrama rekommenderar jag Oz.
South park och futurama kanske tilltalar dig.
Senast redigerad av Krewli 2009-12-31 kl. 00:43.
Citera
2009-12-31, 00:42
Medlem
Citat:
Lost
Prison Break
Dexter
My name is Earl
The Office
Simpsons
American Dad
Family Guy

Fringe
X-files
Brudserier
The big bang theory

Entourage.
Citera
2009-12-31, 00:52
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krewli
Jag gillar de flesta serier du har uppräknade där och rekommenderar 24. Är inne på 3e säsongen nu och går inte sluta titta, riktigt spännande och man vet aldrig vilka det går att lita på.
Om du gillar fängelsedrama rekommenderar jag Oz.
South park och futurama kanske tilltalar dig.

Futurama månne. South Park är OK, men inget jag kan förmå mig att se var vecka. 24... Är det så bra verkligen? Fastnade du direkt för serien?

Oz har jag sett x antal gånger

Citat:
Ursprungligen postat av Jokeiboy
Entourage.

Ah, missade den. Har sett. Men iofs inte sett senaste säsongen...
Citera
2009-12-31, 01:13
Medlem
Citat:
Futurama månne. South Park är OK, men inget jag kan förmå mig att se var vecka. 24... Är det så bra verkligen? Fastnade du direkt för serien?

Jag var fast efter 4-5 avsnitt. Sett 2 säsonger på några dagar.
Citera
2009-12-31, 03:59
Medlem
Jag undrar om det finns några relativt nya fantasyserier? Tänkte lite sagan om ringen-stuket. Jag söker inte t.ex Xena utan nyare serier om det nu finns.
Mycket action vill jag ha.

Jag har sökt lite på google och hittat lite fantasylistor och många serier som t.ex buffy, angel, supernatural, x-files är med som jag verkligen inte förknippar med fantasy. Fantasy för mig är drakar, riddare och magiker.
Senast redigerad av Krewli 2009-12-31 kl. 04:16.
Citera
2009-12-31, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krewli
Jag undrar om det finns några relativt nya fantasyserier? Tänkte lite sagan om ringen-stuket. Jag söker inte t.ex Xena utan nyare serier om det nu finns.
Mycket action vill jag ha.

Jag har sökt lite på google och hittat lite fantasylistor och många serier som t.ex buffy, angel, supernatural, x-files är med som jag verkligen inte förknippar med fantasy. Fantasy för mig är drakar, riddare och magiker.

Merlin, inte "mycket" action men det är bra ändå. Sedan kan du titta in Legend of the seeker, mycket mer våld och är dessutom mycket bra.

Merlin:
http://www.youtube.com/watch?v=7NUbLHspSkU

Legend of the seeker:
http://www.youtube.com/watch?v=Y2BfGH1jDeE
Senast redigerad av Xtrata 2009-12-31 kl. 05:56.
Citera
2009-12-31, 23:46
Medlem
hejdamans avatar
Är det ingen som kan tipsa om några tv-serier i stil med Breaking Bad och Weeds?
Citera
2010-01-01, 17:18
Medlem
Twin Peaks och Carnivale

Mina två absoluta favoritserier Twin Peaks och Carnivale har jag hittills inte funnit någon serie att mäta sig med, är det någon som har nåt att ge mig?
Citera
2010-01-01, 18:08
Medlem
hejdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josundlo
Mina två absoluta favoritserier Twin Peaks och Carnivale har jag hittills inte funnit någon serie att mäta sig med, är det någon som har nåt att ge mig?

Twin Peaks är en bre tv-serie men Carnivale har jag aldrig sett. Kanske skulle kolla upp det om den är liknande. Jag gillade Inland Empire också av skaparen till Twin Peaks. David Lynch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in