2014-08-07, 15:27
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
...Som är lik Mad Men. Spelas gärna runt 60-70 talet

Antar att Mad Men inte faller alla i smaken men imo är det definitivt en av de bästa serierna som gjorts.
Inga direkta kopplingar till just Mad Men förutom dåtida miljö och drama: Boardwalk Empire, Masters of Sex, Downton Abbey. Kan skriva under på Boardwalk Empire, men har hört att de två sistnämnda också ska vara sevärda.
Citera
2014-08-07, 18:32
Medlem
Jag gillade The Wire något himmelst när det gick. Gillade också True Detective. Vad har vi för Crime-serier som kommit år 12,13,14 som är väldigt bra? (Ni får gärna namedropa ett par, så googlar jag samtliga).

Eftersträvar serier med realism framför fiction.
Citera
2014-08-07, 23:00
Medlem
Karditsas avatar
The blacklist

Något liknande?
Citera
2014-08-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karditsa
The blacklist

Något liknande?
White Collar verkar rätt lik.
Citera
2014-08-10, 00:47
Medlem
Tv-serier som jag har sett och gillade:
Breaking Bad (10/10)
True Detective (10/10)
Sons of Anarchy (9/10)
Dexter (9/10)
Har kollat igenom cirka 7 avsnitt av Game of Thrones men gillade inte det så mycket... Kollade också på första säsongen av The Wire, och det var bra men jag är inte så motiverad att fortsätta...
Några rekommendationer på vad jag borde titta på nu?
Citera
2014-08-10, 02:24
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elemente
Breaking Bad (10/10)
True Detective (10/10)
Sons of Anarchy (9/10)
Dexter (9/10)
Har kollat igenom cirka 7 avsnitt av Game of Thrones men gillade inte det så mycket... Kollade också på första säsongen av The Wire, och det var bra men jag är inte så motiverad att fortsätta...

Boardwalk Empire?
Citera
2014-08-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elemente
Breaking Bad (10/10)
True Detective (10/10)
Sons of Anarchy (9/10)
Dexter (9/10)
White collar
the shield
The sopranos
OZ
Homeland
Hawaii Five-0
The killing
The following
Weeds
Hannibal
Prison Break
Citera
2014-08-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Jag gillade The Wire något himmelst när det gick. Gillade också True Detective. Vad har vi för Crime-serier som kommit år 12,13,14 som är väldigt bra? (Ni får gärna namedropa ett par, så googlar jag samtliga).

Eftersträvar serier med realism framför fiction.
White Collar, dock mycket fiction, men det anser jag ju även att det är i de exempel du nämner ovan... The Mentalist är ju också ett alternativ med en balans i handlingen.
Citera
2014-08-11, 22:11
Medlem
Finns det fler serier i stil med Cops? Som är hårda, visar blod, slagsmål, skjutningar och liknande, där man också följer poliser, militärer eller liknande? Jag känner till flera mjäkiga varianter, men det jag söker är något lika hårt som Cops. Tack på förhand!
Citera
2014-08-12, 20:41
Medlem
tjenare.knugens avatar
Letar efter någon serie/dokumentär som liknar "I brandbil genom Mongoliet".

Två glada norrmän som ska köra från Norge till Mongoliet i en gammal brandbil som de fått tag på.
Det är fokus på fordonet, campinglivet, miljöerna och kulturerna.

Någon som kan tipsa om något trevligt där man får följa med några som åker över världen i ett halvrisigt fordon? Tänk er lite Top Gear Specials-stuket
Citera
2014-08-13, 00:21
Medlem
searchfunctions avatar
Har kollat en del anime på sistone och verkligen fetälskar serier där en person lever ett vanligt, vardagligt liv ofta i en skolmiljö, hemma eller gör något speciellt (som att gå på stan' eller tivoli eller vad som helst), helst ålder 10-25 på karaktärerna. Vill att det ska vara ganska seriöst, ingen sitcom, romcom eller sådant. Finns det något? Syftar på live-action nu, inte anime.
Citera
2014-08-14, 16:36
Medlem
Vilka kvalitetsserier av HBO går nu?
Jag söker relativt nya serier i HBO stuk, alltså riktig kvalitet i stil med
Sopranos
Boardwalk Empire
The Wire
The Sheild
Game Of Thrones
True Detective
Deadwood
OZ
Breaking Bad

Ja jag vet, alla de var inte HBO men de är väldigt bra serier med mycket våld, droger, svärord, naket, drama, action osv osv

Tänkte testa ad Men, är den bra?
Kanske The Killing också, är de att rekommendera?

Sons Of Anarchy gillade jag inte, för mycket Hollywood, samma sak med Prison Break.
Det spelar ingen roll vad de handlar om men inga komediserier tack.
Senast redigerad av Hagall123 2014-08-14 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in