2013-04-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varevargen1
Söker en serie med avsnitt på 20 min, bra mycket skönare att kunna klämma ett lite då och då istället för att man måste planera när man ska se ett avsnitt på 1 timme.

Om det skulle vara till någon hjälp så har jag sett klart Modern family, Chuck och It's always sunny in Philadelphia. Följer endast HIMYM just nu.

Om det finns så skulle jag gärna ta något annat än komedi den här gången.

Tack på förhand <3

Entourage om du inte sett det, jävligt lämpligt att bara kunna ta en 20 minutare då och då.
Citera
2013-04-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsdgsdgsdg
Det är dags att ge mig in i den här tråden, vill ha serietips nu när alla serier jag följer närmar sig slutet. Jag kan inte sätta finger på vilken typ av serie jag gillar, men det ska ha en nerv genom hela serien. Criminal serie brukar oftast ha den typen av nerv, men jag känner att jag börjar bli lite mätt på den här "nästan åka fast" eller "nästan ta fast", av den anledningen följde jag suits, den var dramatiskt men samtidigt avkopplande. Jag har testat följa Homeland och det var rent skräp med amerikansk propaganda.

Serier som jag följer:

Breaking Bad
Suits
Arrow
The Mentalist
The following
Dexter

Serier som jag har avklarat:

The Wire
Heroes
weeds

Jag har rekommenderats Walking Dead, men jag gillar inte orealistiska serier(hereos undantag), jag har rekomenderats Game of thrones men jag gillar inte serier som inte spelas i realtid likt spartakus. Jag har frestats av att följa Sons of Anarchy, men motorcykel miljön verkar inte vara min typ.

Vilken serie skulle passa mig?
Rekommenderar verkligen Sons Of Anarchy och Game Of Thrones. Sa som dig tidigare att det inte var min "sorts" serie. Ett argument som verkligen inte höll måttet efter att ha sett några avsnitt. Båda två är sjukt underhållande serier.
Citera
2013-04-29, 11:44
Medlem
searchfunctions avatar
Söker serier där personer som man tror är huvudpersoner dör. Som i Game of Thrones eller lite The Walking Dead. Behöver ha lite spänning, istället för att veta utfallet av något baserat på vilka personer som är inblandade...

Söker även något som är liknande Dead Set. Inte just zombies kanske, men att ett gäng är fast någonstans, ovetandes kanske.

Inte Lost.
Citera
2013-04-29, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Söker serier där personer som man tror är huvudpersoner dör. Som i Game of Thrones eller lite The Walking Dead. Behöver ha lite spänning, istället för att veta utfallet av något baserat på vilka personer som är inblandade...

Söker även något som är liknande Dead Set. Inte just zombies kanske, men att ett gäng är fast någonstans, ovetandes kanske.

Inte Lost.

Lost?
Finns här på imdb:
http://www.imdb.com/title/tt0411008/
Citera
2013-04-29, 15:18
Medlem
Citat:
Jag ska ge den en chans, får hoppas att den är så bra som du säger. Vad gäller komedin så hoppas jag att det är en avslappnande sådan, det är ibland skönt med omväxling från den ständiga dramatiken som trappas upp. The Wire var en sådan, den var dramatiskt men samtidigt avslappnande skön.

Vad tycker du om Sherlock?
http://www.imdb.com/title/tt1475582/?ref_=sr_1

Ganska högt betyg på IMDB, jag har funderat på att följa den ett bra tag men valt andra serier istället.

Jag vet att det är en filmserie, men jag gillade Johan Falk filmerna även fast dem var lite B. Kanske håller dem högre klass?
Jag har inte sett så mycket av The Wire, får kolla upp den, låter ju lovande. =)

Sherlock är bra, dock enligt mig mer komedi än något annat, men den var absolut sevärd! Inte sett hela, men får nog återta den.

Vi borde ha filmkväll tillsammans låter det nästan som. =P Jag uppskattar Johan Falk-filmerna mycket, dock vet jag inte om jag skulle beskriva dem som så B, inte om du jämför med Beck, Wallander och dylika, för att inte tala om typ Irene Huss som i sådana fall (och alltid) får räknas som Ö-film då... Självfallet finns en begränsad budget, men det är något vi i Sverige helt enkelt får acceptera...

Du får återkomma när du sett något av White Collar så vi får höra vad du tyckte! =)
Citera
2013-04-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Jag har inte sett så mycket av The Wire, får kolla upp den, låter ju lovande. =)

Sherlock är bra, dock enligt mig mer komedi än något annat, men den var absolut sevärd! Inte sett hela, men får nog återta den.

Vi borde ha filmkväll tillsammans låter det nästan som. =P Jag uppskattar Johan Falk-filmerna mycket, dock vet jag inte om jag skulle beskriva dem som så B, inte om du jämför med Beck, Wallander och dylika, för att inte tala om typ Irene Huss som i sådana fall (och alltid) får räknas som Ö-film då... Självfallet finns en begränsad budget, men det är något vi i Sverige helt enkelt får acceptera...

Du får återkomma när du sett något av White Collar så vi får höra vad du tyckte! =)

The Wire är en underbar serie, polis mot gäng(svarta), den återspeglar väldigt mycket om hur det kan se ut i verkligheten. I den här serien får man följa de kriminellas dagliga arbeten(handlar mest om knark, i vissa fall mord) samt polisens dagliga arbete och man får en underbar djup i serien. Sen att den innehåller massa underbara scener gör inte saken sämre, du kommer verkligen att älska den. 5 färdiga säsonger väntar på dej, ett mästerverk att se fram emot.

Haha kanske borde vi ha en filmkväll

Jag återkommer med vad jag tycker om White Collar, synd att det inte finns Swesub men jag klarar mig nog bra.
Citera
2013-04-30, 11:18
Medlem
Citat:
The Wire är en underbar serie, polis mot gäng(svarta), den återspeglar väldigt mycket om hur det kan se ut i verkligheten. I den här serien får man följa de kriminellas dagliga arbeten(handlar mest om knark, i vissa fall mord) samt polisens dagliga arbete och man får en underbar djup i serien. Sen att den innehåller massa underbara scener gör inte saken sämre, du kommer verkligen att älska den. 5 färdiga säsonger väntar på dej, ett mästerverk att se fram emot.

Haha kanske borde vi ha en filmkväll

Jag återkommer med vad jag tycker om White Collar, synd att det inte finns Swesub men jag klarar mig nog bra.
Får helt enkelt undersöka. =) Dock undrar jag lite oroligt, är det allt för amerikansk? Dvs. glorifierar polis/militär och dylikt? Det kan lätt ge mig utslag...

Språket i White Collar är ofta lättillgängligt, så skall inte vara några problem, de ord som är något mer invecklade brukar förklara sig själva löpande... =) (Sedan är det givetvis svårt att säga då jag inte vet din nivå på engelska.) Dock, finns inte sub till minst första och andra säsongen? De vet jag har sänts i Sverige och finns på svensk DVD...
Citera
2013-04-30, 12:16
Medlem
Krickerts avatar
Gillar man The wire så ska man definitivt se The corner.
Citera
2013-04-30, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Får helt enkelt undersöka. =) Dock undrar jag lite oroligt, är det allt för amerikansk? Dvs. glorifierar polis/militär och dylikt? Det kan lätt ge mig utslag...

Språket i White Collar är ofta lättillgängligt, så skall inte vara några problem, de ord som är något mer invecklade brukar förklara sig själva löpande... =) (Sedan är det givetvis svårt att säga då jag inte vet din nivå på engelska.) Dock, finns inte sub till minst första och andra säsongen? De vet jag har sänts i Sverige och finns på svensk DVD...

Tro mig, Poliserna i The Wire är inte några slags övermäktiga aktörer som lyckas med allt. Dem misslyckas och dessa kriminiella är såpass organiserade att de ger polisen en hel del. Man får även följa inre konflikter hos poliskåren, mycket politik. Serien är komplett, här får du följa poliser, gangsters och andra kriminella aktörer på nära håll. Det jag gillar med serien är att det inte finns någon riktig huvudperson, man får följa väldigt många på nära håll. Mer får du inte veta om serien, ta och titta på den:P

Det vardagliga språket är inget problem, det är mer juridisk engelska som kan bli svår att första. Men i det första avsnittet var det inte något av den varan.
Citera
2013-04-30, 21:15
Medlem
Citat:
Tro mig, Poliserna i The Wire är inte några slags övermäktiga aktörer som lyckas med allt. Dem misslyckas och dessa kriminiella är såpass organiserade att de ger polisen en hel del. Man får även följa inre konflikter hos poliskåren, mycket politik. Serien är komplett, här får du följa poliser, gangsters och andra kriminella aktörer på nära håll. Det jag gillar med serien är att det inte finns någon riktig huvudperson, man får följa väldigt många på nära håll. Mer får du inte veta om serien, ta och titta på den:P

Det vardagliga språket är inget problem, det är mer juridisk engelska som kan bli svår att första. Men i det första avsnittet var det inte något av den varan.
Ja, skall definitivt undersöka saken. =) Återkommer med en uppdatering.

Ofta så kan man begreppen eller inte, och då kan du lika gärna lära dig dem på engelska... Juridik är det inte mycket i serien, däremot lite annan slang och begrepp, men som sagt inget krångligt och jag har aldrig haft några problem. =)
Citera
2013-05-02, 20:35
Medlem
ludwiqs avatar
Söker ny serie, följer The Sopranos just nu vilket jag tycker är helt okej men söker någon mer komisk serie att kolla på samtidigt...

Serier jag gillar/kollat klart eller följer:

Dexter
Chuck
Sons of Anarchy
How I met your Mother
Big Bang Theory
2 and a half men
Entoruage
Suits
Californication
Prison Break
How to make it in America
Game of Thrones
Blue Mountain State
The Sopranos

Kanske inte så lätt att hitta någon, men ge gärna tips med motivation!!
Citera
2013-05-03, 15:02
Medlem
henki420s avatar
Första säsongen av the Americans slutade precis. Handlar om ryska spioner i USA på 80-talet. Kan jag varmt rekommendera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in