2013-04-23, 10:49
Medlem
kazperrs avatar
Söker en serie som är som dexter och prison break. Just på det sättet att några sjukt smarta personer löser ett omöjligt uppdrag eller dylikt. Har kollat igenom breaking bad och tyckte det var sådär. Sista säsongen blev dock riktigt bra.
Citera
2013-04-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazperr
Söker en serie som är som dexter och prison break. Just på det sättet att några sjukt smarta personer löser ett omöjligt uppdrag eller dylikt. Har kollat igenom breaking bad och tyckte det var sådär. Sista säsongen blev dock riktigt bra.

White Collar
Citera
2013-04-23, 16:50
Medlem
DuleeeJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Du kanske skulle gilla Oliver.Stones.Untold.History.Of.The.United.States.
Har sett det, och gillar det! Ganska likt vad jag söker egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av DuleeeJ
Finns det ngn motsvarighet till SVTs världens händelser och världnes konflikter som tex BBC har gjort?

bumpar ändå, då jag inte har fått något tips som jag ännu inte har sett.

Någon?
Citera
2013-04-23, 16:52
Medlem
Quacksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazperr

The finder http://www.imdb.com/title/tt1943524/?ref_=sr_1
Citera
2013-04-24, 00:33
Medlem
Söker en bra post-apokalyptisk serie. Tips?
Citera
2013-04-25, 16:03
Medlem
Det är dags att ge mig in i den här tråden, vill ha serietips nu när alla serier jag följer närmar sig slutet. Jag kan inte sätta finger på vilken typ av serie jag gillar, men det ska ha en nerv genom hela serien. Criminal serie brukar oftast ha den typen av nerv, men jag känner att jag börjar bli lite mätt på den här "nästan åka fast" eller "nästan ta fast", av den anledningen följde jag suits, den var dramatiskt men samtidigt avkopplande. Jag har testat följa Homeland och det var rent skräp med amerikansk propaganda.

Serier som jag följer:

Breaking Bad
Suits
Arrow
The Mentalist
The following
Dexter

Serier som jag har avklarat:

The Wire
Heroes
weeds

Jag har rekommenderats Walking Dead, men jag gillar inte orealistiska serier(hereos undantag), jag har rekomenderats Game of thrones men jag gillar inte serier som inte spelas i realtid likt spartakus. Jag har frestats av att följa Sons of Anarchy, men motorcykel miljön verkar inte vara min typ.

Vilken serie skulle passa mig?
Citera
2013-04-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsdgsdgsdg
Det är dags att ge mig in i den här tråden, vill ha serietips nu när alla serier jag följer närmar sig slutet. Jag kan inte sätta finger på vilken typ av serie jag gillar, men det ska ha en nerv genom hela serien. Criminal serie brukar oftast ha den typen av nerv, men jag känner att jag börjar bli lite mätt på den här "nästan åka fast" eller "nästan ta fast", av den anledningen följde jag suits, den var dramatiskt men samtidigt avkopplande. Jag har testat följa Homeland och det var rent skräp med amerikansk propaganda.

Serier som jag följer:

Breaking Bad
Suits
Arrow
The Mentalist
The following
Dexter

Serier som jag har avklarat:

The Wire
Heroes
weeds

Jag har rekommenderats Walking Dead, men jag gillar inte orealistiska serier(hereos undantag), jag har rekomenderats Game of thrones men jag gillar inte serier som inte spelas i realtid likt spartakus. Jag har frestats av att följa Sons of Anarchy, men motorcykel miljön verkar inte vara min typ.

Vilken serie skulle passa mig?
Har du kollat in White Collar? Lite mindre mord är de övriga du nämner, men både avsnittshandling och löpande intriger precis som i flera av de övriga du räknat upp... Den är realistisk (i alla fall rimligt, bra bakgrunds research, den utspelar sig nu och det är inga motorcyklar =P)
Citera
2013-04-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Har du kollat in White Collar? Lite mindre mord är de övriga du nämner, men både avsnittshandling och löpande intriger precis som i flera av de övriga du räknat upp... Den är realistisk (i alla fall rimligt, bra bakgrunds research, den utspelar sig nu och det är inga motorcyklar =P)

Intressant, jag har inte följt den serien. Vad tycker du om serien? Finns det en flashback tråd om den. Som en gammal deckarfantast så är det min melodi av filmer. Men det känns som jag börjar tröttna lite på dem, men jag vet inte vad annars jag kan gilla. Det som gör mig lite skeptisk till White collar är att det är en komedi serie enligt IMDB, sånt tröttnar man på i längden.
Citera
2013-04-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsdgsdgsdg
Intressant, jag har inte följt den serien. Vad tycker du om serien? Finns det en flashback tråd om den. Som en gammal deckarfantast så är det min melodi av filmer. Men det känns som jag börjar tröttna lite på dem, men jag vet inte vad annars jag kan gilla. Det som gör mig lite skeptisk till White collar är att det är en komedi serie enligt IMDB, sånt tröttnar man på i längden.
Det är min absoluta favoritserie, genom tiderna tror jag faktiskt... Komedi är inslag, det är absolut inte handlingen, utan de löser "white collar"-brott (typ ekonomiska brott) men mer handgripligen och alla bidrar med sin del. Läser man om den så låter det så otroligt töntigt "mästerkriminell" hjälper "FBI-agent", hmm, nej. Men ge den en chans, den är riktigt bra! Det är extrema karaktärer, men de utvecklas och det hela blir väldigt dynamiskt och snyggt ihopvävt.

Serien är genomarbetad och "snygg" någon har tänkt innan de skapade denna. Sedan att Matt Bomer har huvudrollen gör inte serien sämre, han är som klippt och skuren för denna roll! Sedan att du redan har fyra färdiga säsonger att kolla på gör det inte sämre. =)
Citera
2013-04-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Det är min absoluta favoritserie, genom tiderna tror jag faktiskt... Komedi är inslag, det är absolut inte handlingen, utan de löser "white collar"-brott (typ ekonomiska brott) men mer handgripligen och alla bidrar med sin del. Läser man om den så låter det så otroligt töntigt "mästerkriminell" hjälper "FBI-agent", hmm, nej. Men ge den en chans, den är riktigt bra! Det är extrema karaktärer, men de utvecklas och det hela blir väldigt dynamiskt och snyggt ihopvävt.

Serien är genomarbetad och "snygg" någon har tänkt innan de skapade denna. Sedan att Matt Bomer har huvudrollen gör inte serien sämre, han är som klippt och skuren för denna roll! Sedan att du redan har fyra färdiga säsonger att kolla på gör det inte sämre. =)

Jag ska ge den en chans, får hoppas att den är så bra som du säger. Vad gäller komedin så hoppas jag att det är en avslappnande sådan, det är ibland skönt med omväxling från den ständiga dramatiken som trappas upp. The Wire var en sådan, den var dramatiskt men samtidigt avslappnande skön.

Vad tycker du om Sherlock?
http://www.imdb.com/title/tt1475582/?ref_=sr_1

Ganska högt betyg på IMDB, jag har funderat på att följa den ett bra tag men valt andra serier istället.

Jag vet att det är en filmserie, men jag gillade Johan Falk filmerna även fast dem var lite B. Kanske håller dem högre klass?
Senast redigerad av gsdgsdgsdg 2013-04-26 kl. 13:27.
Citera
2013-04-27, 12:35
Medlem
kazperrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeeOne
White Collar

Citat:
Ursprungligen postat av Quackster
The finder http://www.imdb.com/title/tt1943524/?ref_=sr_1

Tackar!
Både serierna verkar lovande och började med white collar som verkar riktigt lovande. Dock lite småtråkigt att det på sätt och vis blir en ny handling varje avsnitt. Gillar när man får följa ett specifikt mord eller dylikt för varje serie.
Citera
2013-04-28, 16:47
Medlem
varevargen1s avatar
Söker en serie med avsnitt på 20 min, bra mycket skönare att kunna klämma ett lite då och då istället för att man måste planera när man ska se ett avsnitt på 1 timme.

Om det skulle vara till någon hjälp så har jag sett klart Modern family, Chuck och It's always sunny in Philadelphia. Följer endast HIMYM just nu.

Om det finns så skulle jag gärna ta något annat än komedi den här gången.

Tack på förhand <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in