Vill ha tips på dokumentärer i stil med SVT:s "Världens händelser" eller Norma Percy's "Iran and The West". Kanske kan kallas geopolitiska? Hur som helst, dokumentärer om olika avgörande händelser i länders historia under 1900-talet.
Kollar just nu på Lost och tycker det är en helt fantastisk serie. Letat ett tag efter en liknande, och några polare kollar på The Walking Dead. Den verkar rätt nice, men det jag undrar är hur "läskig" eller hur man nu sak uttrycka sig, den är? Jag är rätt lättskrämd, så undrar hur mycket skräck det är?
Kollar just nu på Lost och tycker det är en helt fantastisk serie. Letat ett tag efter en liknande, och några polare kollar på The Walking Dead. Den verkar rätt nice, men det jag undrar är hur "läskig" eller hur man nu sak uttrycka sig, den är? Jag är rätt lättskrämd, så undrar hur mycket skräck det är?
Om du har kollat klart på sista säsongen Lost och bestämmer dig för att tycka om serien så har du massvis med timmar av J.J Abrams:
Revolution - Kan inte säga så mycket om serien då jag inte orkade med mer än 3 avsnitt.
Alcatraz - Aldrig sätt, har fått dåliga recensioner av folk jag litar på.
Ang. The Walking Dead så är det knappt någon skräck. Varje säsong drar sig mer ifrån Zombies och mot mänsklig ondska. Om du inte har en zombiefobi och gillar överlevnads grejen så kommer du gilla serien.
Alcatraz - Aldrig sätt, har fått dåliga recensioner av folk jag litar på.
Ang. The Walking Dead så är det knappt någon skräck. Varje säsong drar sig mer ifrån Zombies och mot mänsklig ondska. Om du inte har en zombiefobi och gillar överlevnads grejen så kommer du gilla serien.
Är inne på tredje säsongen och jag fullkomligt älskar den, bästa serien jag sett tror jag.
Av de andra serierna du rekommenderade så tror jag att jag kollat trailern till Revolution ett antal gånger, vet inte riktigt om den är värd att se, men ska nog ge den en chans ändå. Alcatraz följde jag själv, men tyckte, precis som dina pålitliga vänner, att den var rätt dålig. Den lades väl också ner efter bara en säsong, om jag inte misstar mig.
Har väl haft någon liten zombieskräck förr i alla fall, rätt överkänslig när det kommer till sånt, men kan tänka mig att det går an om man ser de första avsnitten rätt fort så man kommer in i handlingen och börjar få känslor för huvudpersonerna direkt. Borde nog gå rätt bra då. Men, ska absolut ge den en chans på jullovet i alla fall. Tack för responsen!
Lights Out tyckte jag var ganska bra. Kanske inte riktigt lik någon av dina favoriter dock. Följer en boxare som gör comeback. Ganska mörkt, ibland blir det lite tråkigt men lyckas för det mesta vara ganska spännande.
Kan någon rekommendera mig en serie med spänning som håller en kvar? Gillade t ex Breaking Bad och The Walking Dead eftersom de alltid fick en att vilja se mer. Sen testade jag Dexter men kände inte att jag hade behov av att titta mer efter 2 avsnitt... Tips?
Kan någon rekommendera mig en serie med spänning som håller en kvar? Gillade t ex Breaking Bad och The Walking Dead eftersom de alltid fick en att vilja se mer. Sen testade jag Dexter men kände inte att jag hade behov av att titta mer efter 2 avsnitt... Tips?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!