2012-12-07, 20:42
Medlem
Fimparens avatar
Vill se nån grym reality serie. Har sett dessa redan

Ice road truckers
Deadliest catch
Superfraktarna
Little People, Big World
Cops
Top gear
Miami & L.A Ink

Tänkte tanka ner "Survivorman" nu, men vill gärna ha tips på mer i samma genre... kanske dokumentärer om fängelsen kan va nått?
Citera
2012-12-08, 16:37
Medlem
Vill ha tips på dokumentärer i stil med SVT:s "Världens händelser" eller Norma Percy's "Iran and The West". Kanske kan kallas geopolitiska? Hur som helst, dokumentärer om olika avgörande händelser i länders historia under 1900-talet.
Citera
2012-12-08, 20:08
Bannlyst
Kollar just nu på Lost och tycker det är en helt fantastisk serie. Letat ett tag efter en liknande, och några polare kollar på The Walking Dead. Den verkar rätt nice, men det jag undrar är hur "läskig" eller hur man nu sak uttrycka sig, den är? Jag är rätt lättskrämd, så undrar hur mycket skräck det är?
Citera
2012-12-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Kollar just nu på Lost och tycker det är en helt fantastisk serie. Letat ett tag efter en liknande, och några polare kollar på The Walking Dead. Den verkar rätt nice, men det jag undrar är hur "läskig" eller hur man nu sak uttrycka sig, den är? Jag är rätt lättskrämd, så undrar hur mycket skräck det är?
Om du har kollat klart på sista säsongen Lost och bestämmer dig för att tycka om serien så har du massvis med timmar av J.J Abrams:

Ang. The Walking Dead så är det knappt någon skräck. Varje säsong drar sig mer ifrån Zombies och mot mänsklig ondska. Om du inte har en zombiefobi och gillar överlevnads grejen så kommer du gilla serien.
Citera
2012-12-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wither
Om du har kollat klart på sista säsongen Lost och bestämmer dig för att tycka om serien så har du massvis med timmar av J.J Abrams:
Jag har inte sett det, men Alias borde läggas till.
Citera
2012-12-09, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wither

Ang. The Walking Dead så är det knappt någon skräck. Varje säsong drar sig mer ifrån Zombies och mot mänsklig ondska. Om du inte har en zombiefobi och gillar överlevnads grejen så kommer du gilla serien.

Är inne på tredje säsongen och jag fullkomligt älskar den, bästa serien jag sett tror jag.
Av de andra serierna du rekommenderade så tror jag att jag kollat trailern till Revolution ett antal gånger, vet inte riktigt om den är värd att se, men ska nog ge den en chans ändå. Alcatraz följde jag själv, men tyckte, precis som dina pålitliga vänner, att den var rätt dålig. Den lades väl också ner efter bara en säsong, om jag inte misstar mig.

Har väl haft någon liten zombieskräck förr i alla fall, rätt överkänslig när det kommer till sånt, men kan tänka mig att det går an om man ser de första avsnitten rätt fort så man kommer in i handlingen och börjar få känslor för huvudpersonerna direkt. Borde nog gå rätt bra då. Men, ska absolut ge den en chans på jullovet i alla fall. Tack för responsen!
Citera
2012-12-09, 03:37
Medlem
Vill se en härlig dramaserie nedan är favoriter.
The Wire
The Sopranos
Boardwalk Empire
Breaking bad
Californication

Vad skall man kika på nu då?

Serier jag sett igenom tidigare

How i met your mother
Seinfeld
Twin peaks
Oz
Sons of anarchy
Friends
Walking dead
Entourage
Suits
Mad men
Dexter
Big Bang Theory
Scrubs
That 70's show
Citera
2012-12-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Vill se en härlig dramaserie.
Lights Out tyckte jag var ganska bra. Kanske inte riktigt lik någon av dina favoriter dock. Följer en boxare som gör comeback. Ganska mörkt, ibland blir det lite tråkigt men lyckas för det mesta vara ganska spännande.
Citera
2012-12-09, 18:12
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwistOfFate
Vill se en härlig dramaserie nedan är favoriter.
The Wire
The Sopranos
Boardwalk Empire
Breaking bad
Californication

Vad skall man kika på nu då?

Serier jag sett igenom tidigare

How i met your mother
Seinfeld
Twin peaks
Oz
Sons of anarchy
Friends
Walking dead
Entourage
Suits
Mad men
Dexter
Big Bang Theory
Scrubs
That 70's show

Ser att du missat How to make it in America. Den kan jag rekommendera.
Citera
2012-12-09, 22:06
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ser att du missat How to make it in America. Den kan jag rekommendera.
Jag kan också plussa för den, synd bara att den fick alldeles för få avsnitt.

Scandal är ganska bra också, även Necessary Roughness går att se.
Citera
2012-12-09, 23:27
Medlem
Kan någon rekommendera mig en serie med spänning som håller en kvar? Gillade t ex Breaking Bad och The Walking Dead eftersom de alltid fick en att vilja se mer. Sen testade jag Dexter men kände inte att jag hade behov av att titta mer efter 2 avsnitt... Tips?
Citera
2012-12-10, 00:09
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanGustav
Kan någon rekommendera mig en serie med spänning som håller en kvar? Gillade t ex Breaking Bad och The Walking Dead eftersom de alltid fick en att vilja se mer. Sen testade jag Dexter men kände inte att jag hade behov av att titta mer efter 2 avsnitt... Tips?
Homeland och 24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in