2003-11-08, 00:28
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinuskurva
7 långa år tog det mig att få till den perfekta popcornkastrullen, nu är den död.
Alla som är popcornfanatiker vet att man aldrig diskar en popcornkastrull, man torkar bara ur den med hushållspapper.

Kom hem och tänkte slå mig ner soffan med en stor bunke popcorn.
Skulle just ta fram kastrullen i skåpet när jag upptäckte att den var borta, kände paniken sprida sig i kroppen.
Skrek efter tanten, - "Har du sett min popcornkastrull!!?"
- "Den är i diskmaskinen, det är nydiskat." Hör jag henne säga, det var som om marken försavnn under mina fötter.
Hur j*vla dum får man vara, diska den i diskmaskinen MED diskmedel.

När hon flyttade in hos mig för ett par månader sedan hade jag bara tre enkla regler:

Rör aldrig min popcornkastrull.
Rör aldrig mina köksknivar, du har egna.
Fråga aldrig vem/när/varför om fotografierna i mitt rum.

Borde väl inte vara så j*vla svårt att följa, jag blir så trött...

Popcorn smakar sådär och fastnar i flabben, så åt helvete med popcorn.
Så nu har du lärt dig det.
2003-11-08, 00:45
Medlem
Mysharrys avatar
Tvenne gånger i mitt liv har jag känt att jag velat slita huvudet av någon och svälja det, utan att tugga:

1) Min dåvarande hustru diskar, för säkert fjärde gången, min på-gränsen-till-och-aldrig-diskade-Skeppshultsgryta, med diskmedel. Jag gormar att "Men för helvete, jag har ju sagt åt dig flera gånger...idiot....jävel...idiot...aldrig lyssna...jävla...osv. Jag har numera infört bruksförbud på den för andra än jag själv. Och ja, vi är skilda.

2) En kompis flickvän häller, trots utsagda förbud att inneha dryck i bilen, vin i skinnbaksätet på min Jaguar. När jag får spel säger hon: "Men herregud, det är ju bara en bil." Rött vin på oxblodsfärgat läder. Jag gråter när jag tänker på det. Fläcken gick aldrig bort.
2003-11-08, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Tror jag smäller av när jag läser detta. E alla av manligt kön prylbögar??? slängde min jacka på min väns (kille) högtalare som e special lackade och dyra och blablabla, han hotade m att sparka in knäskålarna på mig om jag gjorde ngt sånt igen. en jacka tänkte jag, idiot??? nej den har ju en dragkedja som skulle kunna repa den. och när jag kastade en dvd skiva till honom fick jag skäll igen för den kan ju bli repig.

jag ställer vinglas på musmattan, jag har aska i mitt tagentbord, i min bil låg alla cd skivor utan fodral på golvet, frukter ruttnade under sätena,jag rökte i bilen, jag krockade stup i kvarten, jag skär direkt på rostfritt stål osv osv inte bryr jag mig ett skvatt. men gör jag detta hos en kille är jag död för guds skull.

maj gott asså. tror jag blir lesbisk av denna tråd...
Om en vän till mig skulle kasta runt mina skivor eller filmer skulle jag kräva att personen i fråga köpte nya till mig oavsett om dom blivit skadade eller ej och om den personen vägrade så skulle sagda person plötsligt ha en vän mindre här i världen och antagligen ett präktigt blåöga på köpet.

Lär dig att visa respekt för andras egendom.
2003-11-08, 01:47
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
Tror jag smäller av när jag läser detta. E alla av manligt kön prylbögar??? slängde min jacka på min väns (kille) högtalare som e special lackade och dyra och blablabla, han hotade m att sparka in knäskålarna på mig om jag gjorde ngt sånt igen. en jacka tänkte jag, idiot??? nej den har ju en dragkedja som skulle kunna repa den. och när jag kastade en dvd skiva till honom fick jag skäll igen för den kan ju bli repig.

jag ställer vinglas på musmattan, jag har aska i mitt tagentbord, i min bil låg alla cd skivor utan fodral på golvet, frukter ruttnade under sätena,jag rökte i bilen, jag krockade stup i kvarten, jag skär direkt på rostfritt stål osv osv inte bryr jag mig ett skvatt. men gör jag detta hos en kille är jag död för guds skull.

maj gott asså. tror jag blir lesbisk av denna tråd...

Det är ju skillnad på att vara vårdslös med olika typer av prylar. Jag blir sned som fan om någon jävel olovligen vidrör min handsmidda kockkniv, men jag skiter fullständigt i ifall någon skulle få för sig att vispa ihop cement med min tjugokronors brödkniv från jävla ICA. Visst har jag också skivor liggande huller om buller, men mina signerade DLK-album ska alltid ligga i sina fodral. I mitt rum ligger det också massa fimpar och ruttnande sopor, men inte fan ligger de i närheten av min älskade specialfåtölj osv, osv.

Brudar är i allmänhet inte mer störande än snubbar; Det är först som flickvänner ni ballar ur.

Ingen tjejkompis har någonsin gjort någon fullständig idiotmanöver med mig eller mina prylar, men samtliga flickvänner har med jämna mellanrum testat mitt tålamod på otroligt arroganta vis. De har använt mina skinnjackor i spöregn, de har smygrakat benen med mina rakhyvlar, de har spelat över min Trashes The World-video och mina Rimfråst originalkassettband.

Det är fan helt otroligt vilka friheter brudar tar sig när de blivit tillsammans med nån stackare. Min moder rengjorde min fars ölsejdlar med diskmedel och min farmor fick för sig att "hjälpa" farfar med att rengöra hans dyrbara myntsamling med svinto

Polarens högtalare krånglade, så han lånade mina pjäser på 4Ω kompletta med egenhändigt tillverkade adaptrer. Genom en käck seriekoppling går dessa alldeles utmärkt att använda i en vanlig förstärkare som pallar 8-16Ω, men om man parallellkopplar dem så dödar man helt säkert förstärkaren. Varningar och förbud utdelades naturligtvis, men polarens flickvän och hennes tappra väninnor var fast beslutna att själva fixa stereon i tid till tjejmiddagen. Jag behöver väl knappast tala om hur de valde att dra kablarna...
2003-11-08, 10:08
Medlem
Hylands avatar
Jag gör vad fan jag vill med MIN egendom, men har respekt för andras och det borde äfven kvinnor ha vett nog att ha. Tycker att Gerra sammanfattade det bra.
2003-11-08, 11:31
Medlem
Sinuskurvas avatar
Uppdatering:

Gjorde tre pop kok igår kväll, inget av dom blev riktigt bra.
Grytan behöver ett par riktiga inbränningar för att få tillbaka lite av sin forna glans.

Det handlar inte om att vara prylbög, det handlar om att visa respekt för andra och deras egendom.
überlord och Gerra har rätt, hon gjorde det för att testa och provocera mig.
Konstigt att vuxna människor ska behöva leka lekar, med sina patienter får hon gärna leka lekar men inte med mig.

Jag har en tid stört mig på att hon bara kliver rakt in i mitt rum utan att knacka. Jag respekterar hennes privata sfär och går aldrig in i hennes rum utan att knacka eller vara inbjuden.
För att förtydliga lite så är det så att vi har varsitt rum, där man kan dra sig tillbaka och vara för sig själv,
ens egen lilla privata vrå helt enkelt.
Sen hon flyttade in har jag bara varit i hennes rum en gång medans hon springer in och ut i mitt.
Har försök att få henna att förstå men jag tror inte det har gått in riktigt.

Hon hälsar på sin mamma över helgen vilket hara varit bra.
Jag måste verkligen fundera över det här förhållandet och dess ev. fortsättning.
2003-11-08, 11:36
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinuskurva
Uppdatering:

Gjorde tre pop kok igår kväll, inget av dom blev riktigt bra.
Grytan behöver ett par riktiga inbränningar för att få tillbaka lite av sin forna glans.

Det handlar inte om att vara prylbög, det handlar om att visa respekt för andra och deras egendom.
überlord och Gerra har rätt, hon gjorde det för att testa och provocera mig.
Konstigt att vuxna människor ska behöva leka lekar, med sina patienter får hon gärna leka lekar men inte med mig.

Jag har en tid stört mig på att hon bara kliver rakt in i mitt rum utan att knacka. Jag respekterar hennes privata sfär och går aldrig in i hennes rum utan att knacka
eller vara inbjuden.
För att förtydliga lite så är det så att vi har varsitt rum, där man kan dra sig tillbaka och vara för sig själv,
ens egen lilla privata vrå helt enkelt.
Sen hon flyttade in har jag bara varit i hennes rum en gång medans hon springer in och ut i mitt.
Har försök att få henna att förstå men jag tror inte det har gått in riktigt.

Hon hälsar på sin mamma över helgen vilket hara varit bra.
Jag måste verkligen fundera över det här förhållandet och dess ev. fortsättning.
Straffa henne genom att förpassa henne till garderoben alt. källarförrådet! Sedan så skickar du ett PM till mig så flyttar jag in i hennes rum. Drar endast med mig min dator så vi kan fortsätta med att sitta och sexchatta med varandra öfver FB.
2003-11-08, 12:13
Medlem
ÄlskaMigs avatar
jag har respekt för andras egendom men jag fattar inte att SAKER e så känsliga för folk. om ngn slänger min mobil/dator/cdspelare i golvet tex för att kasta den till mig och den hamnar i golvet inte fan bryr jag mig för d.

Mysharry: inte konstigt att du e skild och förövrigt e du min farsa??? d där m bilen känner jag igen lite väl mkt. i hans veteraner fick jag knappt andas och efter att ha krockat hans bmw fick jag aldig mer köra ngn "dyrare" bil. äta i bilen när min farsa kör = dödsstraff.

vi tjejer blir inte jävligare för att vi blir flickvänner d e ni killar som e hysteriska och tror att v vill er allt ont (eller inte er men era saker)
2003-11-08, 12:27
Bannlyst
Man skall inte vara så jävla noga...
2003-11-08, 12:31
Bannlyst
ja vet hur det känns...blir nästan tårögd...för ett år sen hade ja en tjej som slängde mina köks knivar för hon tyckte dom va fula..märket va global..och ja hade lagt en slant på dom..hennes från ikea va mycket snyggare..............faaaan!!!!!!!!!
2003-11-08, 12:34
Medlem
Alltså jag fattar inte hur ni kan bete är så där. Har typ bott ihop med min pojke i 2 år nu och inte fan har jag haft sönder några av hans grejer. Och inte har han haft sönder några av mina. Förutom när han trampade sönder mina solglasögon men då gjorde jag honom samma tjänst och trampade sönder hans ett par dar senare.. båda två var misstag förstås. Men snäll som jag är gick jag och köpte ett par precis likadana dagen efter. Men inte var han arg innan dess heller. HUR TÄNKER NI?? när ni blir förbannade och inte har någon respekt??!

Den flesta "förstörelsen" sker ju mot bättre vetande, hur kan man bli förbannad då?

Tycker för övrigt inte att tjejer tenderar att vara mer benägna att ha sönder saker, snarare så att killar hotar mer om något skulle hända :-p
2003-11-08, 12:35
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KäyZi
Man skall inte vara så jävla noga...
Amen min vän!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem