2003-11-07, 12:54
Medlem
Sinuskurvas avatar
7 långa år tog det mig att få till den perfekta popcornkastrullen, nu är den död.
Alla som är popcornfanatiker vet att man aldrig diskar en popcornkastrull, man torkar bara ur den med hushållspapper.

Kom hem och tänkte slå mig ner soffan med en stor bunke popcorn.
Skulle just ta fram kastrullen i skåpet när jag upptäckte att den var borta, kände paniken sprida sig i kroppen.
Skrek efter tanten, - "Har du sett min popcornkastrull!!?"
- "Den är i diskmaskinen, det är nydiskat." Hör jag henne säga, det var som om marken försavnn under mina fötter.
Hur j*vla dum får man vara, diska den i diskmaskinen MED diskmedel.

När hon flyttade in hos mig för ett par månader sedan hade jag bara tre enkla regler:

Rör aldrig min popcornkastrull.
Rör aldrig mina köksknivar, du har egna.
Fråga aldrig vem/när/varför om fotografierna i mitt rum.

Borde väl inte vara så j*vla svårt att följa, jag blir så trött...
2003-11-07, 13:01
Medlem
moles avatar
Vad var kastrullen gjord av?
Var det gjutjärn o den var 7 år gammal så tar den inte så mycket skada av lite diskmedel
2003-11-07, 13:02
Medlem
moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole
Var det gjutjärn o den var 7 år gammal så tar den inte så mycket skada av lite diskmedel

EDIT: Jag har förståelse för ditt 7-års streak
Jag hade inte badat på 5 år innan min nyblivna flickvän ville bada med mig på alla hjärtans dag

Oops, jag råkade quota mig själv!, första gången dock
Har det hänt nån annan?
2003-11-07, 13:04
Medlem
Asterixs avatar
Popcornkastrull? Riktiga popcornfanatiker använder en riktig popcorntillverkare ā la Biograf. För övrigt så är jag inte förvånad. Kvinnor besitter en otrolig förmåga att förstöra verktyg och diverse andra tekniskt avancerade prylar genom att använda dom på fel sätt.

http://www.popcorn.no/pop.html
2003-11-07, 13:12
Medlem
Sinuskurvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mole

Den är gjord av Al, den var så härligt bränd till färgen, ytan var lenare än tantens berg efter brasiljanare.
Nu känns ytan helt matt och uppruggad.
Fan jag blir nästan ledsen när jag tänker på det.
2003-11-07, 13:13
Medlem
überlords avatar
Sicken jävla brud!!!! varför gör dom såhär????

jag tror att hon gjorde detta enbart för att testa ert förhållande.
hon ville veta om kastrullen betydde mer än henne.

vi män vet givetvis att kärlek till en kvinna och kärlek till en kastrull är 2 helt olika saker. men kvinnor hajar inte sånt. dom har resonerat ihop någon konspiration mot henne med din kastrull. skulle jag har varit en kvinna så skulle jag säkert kunna förklarat hur det funkar i detalj men det går inte.

så jag är helt säker på att hon visste precis vad hon gjorde enbart för att se hur du raegerar på det. hon vill ha bekräftelse helt enkelt.

så om jag vore dig så skulle jag gömma knivarna och låsa in bilderna i ett bankfack.

får man fråga vilket märke det var på knivarna?
jag jobbar på en firma som har licensen på ett stort knivmärke i sverige så det
kan vara kul och veta vilket du kör med.
2003-11-07, 13:16
Medlem
Fonuss avatar
Detta är faktiskt sant! Jag kännde en snubbe vars hustru hade tagit sig för med att noggrant diska alla hans väl inrökta pipor! Gubben fick ju spel...

Jag måste erkänna att jag gör mina popcorn i micron. Ja ja fnys ni, men dom blir faktiskt goda.

Jävlar, nu blev jag så sugen på popcorn så att jag måste gå ut och köpa...
2003-11-07, 13:19
Medlem
Fattar ingenting. Varför ska man inte diska popcornkastrullen med diskmedel? Är det bara vidskepelse eller blir popcornen bättre om man inte gör det?
2003-11-07, 13:24
Medlem
überlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Fattar ingenting. Varför ska man inte diska popcornkastrullen med diskmedel? Är det bara vidskepelse eller blir popcornen bättre om man inte gör det?

jag vet inte men med tanke på att sinuskurva har hållt hårt i denna teknik i 7 år så spelar det nog ingen roll om det är en mingvas eller en tepåse det handlar om.
det hela handlar ju faktiskt om varför gör en kvinna såhär mot något som stod honom så kärt?

själv utgår jag ifrån att detmåste ha varit en gjutjärnskastrull. för dessa skall man arbeta in fettet i och alldrig diska med diskmedel. gäller även vid vanlig matlagning. riktig finsmak om man får påpeka.
2003-11-07, 13:27
Medlem
Sinuskurvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av überlord
Sicken jävla brud!!!! varför gör dom såhär????

jag tror att hon gjorde detta enbart för att testa ert förhållande.
hon ville veta om kastrullen betydde mer än henne.

vi män vet givetvis att kärlek till en kvinna och kärlek till en kastrull är 2 helt olika saker. men kvinnor hajar inte sånt. dom har resonerat ihop någon konspiration mot henne med din kastrull. skulle jag har varit en kvinna så skulle jag säkert kunna förklarat hur det funkar i detalj men det går inte.

så jag är helt säker på att hon visste precis vad hon gjorde enbart för att se hur du raegerar på det. hon vill ha bekräftelse helt enkelt.

så om jag vore dig så skulle jag gömma knivarna och låsa in bilderna i ett bankfack.

får man fråga vilket märke det var på knivarna?
jag jobbar på en firma som har licensen på ett stort knivmärke i sverige så det
kan vara kul och veta vilket du kör med.

Knivarna är Satake (damaskus), väskan är nu låst så dom kommer hon inte åt.

Jag är också inne på tesen att hon ville testa mig, patetiskt att förstöra egendom bara för att provocera fram en reaktion.

Citat:
Ursprungligen postat av Padme

Klart att de smakar bättre plus att det inte bränner fast. Sen får man inte bortse från det rituella i tillagningen.
2003-11-07, 13:32
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinuskurva
Knivarna är Satake (damaskus), väskan är nu låst så dom kommer hon inte åt.
Dom där har jag också. Kom på min flickvän med att stå och skära nånting direkt mot diskbänkens rostfria stål. Fatta vad förbannad jag blev.

F. ö. (det kanske låter som helgerån) men varför går du inte över teflon eller liknande? Inte för att jag brukar poppa popcorn men det borde ju förhindra fastbränning i alla fall.
2003-11-07, 13:37
Medlem
Sinuskurvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Dom där har jag också. Kom på min flickvän med att stå och skära nånting direkt mot diskbänkens rostfria stål. Fatta vad förbannad jag blev.

F. ö. (det kanske låter som helgerån) men varför går du inte över teflon eller liknande? Inte för att jag brukar poppa popcorn men det borde ju förhindra fastbränning i alla fall.

DET vore helgerån.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in