• 8
  • 9
2025-08-12, 19:07
Medlem
Tacksam.
Citera
2025-08-12, 23:49
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Ja, inte kommer det bli i sjukvårdens "omsorg". Blir väl som Lemmy, med massa morfin och sprit, lite bra musik och/eller tv.

Fast Lemmy gick väl bort i aggressiv prostatacancer så det känns inte så lockande, även om det ska ha gått kvickt.

OT: Snabbt och smärtfritt och att efterlevande får ett bra avslut.
Citera
2025-08-12, 23:59
Medlem
Framför laptopen när jag inte hittar filen , en våt dröm, eller när grannen går ut med hunden

Eller när man ska göra något tråkigt och man säger: jag tror jag dör !

När nån berättar en rolig historia .Jag skrattar igäl mig! Och så dör man

Eller när nån säger vad duktig du är ! Så dör man igen

Såklart ja ställer upp, och så dör man
Senast redigerad av troligengud 2025-08-13 kl. 00:06.
Citera
2025-08-13, 00:35
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Fast Lemmy gick väl bort i aggressiv prostatacancer så det känns inte så lockande, även om det ska ha gått kvickt.

OT: Snabbt och smärtfritt och att efterlevande får ett bra avslut.
Men satt han inte hemma och självmedicinerade med alkohol, utöver morfin som han hade fått?
Jag kan ha fel, men det är vad jag hört/läst.
Att han tog morfin mot smärtan från cancern, alltså, och söp lite, som han väl gjort under stor del av livet.
Citera
2025-08-13, 01:15
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Men satt han inte hemma och självmedicinerade med alkohol, utöver morfin som han hade fått?
Jag kan ha fel, men det är vad jag hört/läst.
Att han tog morfin mot smärtan från cancern, alltså, och söp lite, som han väl gjort under stor del av livet.

Ja, alltså morfin ges ju så klart vid behov när det handlar om så aggressiva förlopp. Han blev diagnosticerad två dagar före sin död och läkarna sa att han hade två till sex månader kvar men det gick mycket fortare än så. Han blev dock utskriven så han fick dö i hemmet.

Vad det gäller alkohol och övriga droger så har jag läst att han skar ned på det rejält senare delen av livet när hans hälsobesvär började göra sig påminda men det är möjligt att han fortsatte dricka ibland.

Och visst, morfin gör säkert mycket i sådana där situationer men vill nog personligen undvika cancer och liknande öden om möjligt.
Citera
2025-08-13, 18:57
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mino44
Ja, alltså morfin ges ju så klart vid behov när det handlar om så aggressiva förlopp. Han blev diagnosticerad två dagar före sin död och läkarna sa att han hade två till sex månader kvar men det gick mycket fortare än så. Han blev dock utskriven så han fick dö i hemmet.

Vad det gäller alkohol och övriga droger så har jag läst att han skar ned på det rejält senare delen av livet när hans hälsobesvär började göra sig påminda men det är möjligt att han fortsatte dricka ibland.

Och visst, morfin gör säkert mycket i sådana där situationer men vill nog personligen undvika cancer och liknande öden om möjligt.
Ok. Du har mer koll än mig. Klart man vill undvika cancer.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in