Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-04, 20:40
Medlem
Vore väldigt skönt att dö innan demenssjukdom eller liknande som gör en till besvär för ens egna ära och kära kommer och tar en. Vet inte om jag skulle våga om alternativet som finns i Schweiz skulle uppenbara sig, även om jag alltid tänkt det. Låg och tänkte på min egen begravning härom natten, så passande att hitta in i denna tråd nu.
Citera
2025-08-09, 04:24
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Snabbt och smärtfritt. Helst somna in lugnt och dö. Vakna upp utan kropp som en ande. Första jag gör är sticker härifrån hastigt och flyga till ängel världen ovanför. Byebye
Citera
2025-08-09, 09:20
Medlem
Roidberts avatar
Snubbla på ett bananskal och spräcka skallen. Något av ett antiklimax.
Citera
2025-08-10, 11:37
Medlem
Muppetys avatar
Både min farfar och morfar blev 84 år, så jag siktar på att bli det. Jag vill absolut inte få någon form av demens, samtidigt vill jag inte dö knall o fall i t.ex. en hjärtinfarkt. Jag vill kunna ta farväl av mina anhöriga o stilla somna in. Vill helst inte hamna på något hem. Får jag kroppen full med cancer så proppar jag i mig opioider o mår bra...

Min mormor dog för några månader sedan, hon blev 97 år o de sista veckorna ville hon bara dö. Det var nog jobbigt att tänka så, men vi hann ju ta farväl av henne innan hon somnade in.
Citera
2025-08-10, 19:41
Medlem
Landsbygdens avatar
Ja, inte kommer det bli i sjukvårdens "omsorg". Blir väl som Lemmy, med massa morfin och sprit, lite bra musik och/eller tv.
Citera
2025-08-11, 05:05
Avstängd
moshans avatar
Jag skulle vilja dö rik på ett fint hotellrum på Franska Rivieran. I Nice eller Monaco. Skulle vilja vli mördad. Bli skjuten i bröstkorgen.
Citera
2025-08-11, 07:41
Medlem
Knall och fall strax innan 80.
Citera
2025-08-11, 11:10
Medlem
Sun Rulers avatar
Omgiven av de som älskar mig och Gud som säger, du har ett digert syndprotokoll men du är förlåten.
Citera
2025-08-11, 11:23
Medlem
hippilis avatar
I sömnen bara lägga sig på kvällen och inte vakna igen känner jag är klart bäst
Citera
2025-08-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Omgiven av de som älskar mig och Gud som säger, du har ett digert syndprotokoll men du är förlåten.

Var inte du mod innan?
Citera
2025-08-12, 17:39
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag vill dö på ett enkelt sätt utan smärta. Det jag är mest rädd för med döden är att det ska göra ont. Till exempel sjukdom med mycket smärta som leder till döden. Jag vill inte att det ska vara massa skador och sjukdomar. Och så vill jag typ ligga i en sjukhussäng och dö, inte ensam hemma. Jag vill inte att läkarna ska dra ut på lidandet och göra så jag dör långsamt och måste fortsätta leva när jag är väldigt sjuk eller har väldigt ont.
Citera
2025-08-12, 17:46
Medlem
felstavadds avatar
Lycklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in