2006-12-20, 20:12
Medlem
Whissles avatar
Pommeskrydda är ju jävligt gott, det är ju givetvis inte ett måste utan det funkar bra med bara salt också men det blir ändå lite trevligare med mer smak på sina pommes. Men inte tror jag det är något speciellt för skåningar det där jag bor i boden och här finns det också, kanske nu inte på varenda ställe men dom flesta.
Citera
2007-02-19, 23:49
Medlem
Villons avatar
Hur fan hittade du den här tråden?

Nåväl, pommes med grillkrydda verkar vara i stort sett lika vanligt som pommes utan, åtminstone i mina hemtrakter i norra stockholmsområdet. Möjligen har detta blivit vanligare sedan 2003.
Citera
2007-02-20, 15:24
Medlem
Herr_Greens avatar
Salt eller grillkrydda spelar mig ingen roll.. huvudsaken är att man har något att dippa i En orginaldressing från MAX eller cheddar funkar mycket väl!
Citera
2007-02-20, 15:35
Bannlyst
jag ser då inget fel i att ha denna krydda på sina pommes, var och en väljer väl själv vad han/hon gillar, eller? dom gångerna jag får en pommesbricka med min hamburgare eller vad det nu är jag äter så brukar jag ha det på, smakar ju mer än salt.. det allra godaste att ha på pommesen är ändå kebabsås
Citera
2007-02-20, 15:42
Moderator
evilhoneys avatar
mmm.. pommeskrydda...
och jag är INTE skåning.
Citera
2007-02-21, 14:51
Medlem
Pqps avatar
Ursäkta mig men varför sitter så många och säger att pommeskrydda är samma skrot och korn som grillkrydda?!

Pommeskryddan är ju en mycket ljusare orange färg och en helt annan smak.
Citera
2007-02-21, 20:16
Medlem
Botanikerns avatar
Precis! Det är rätt stor skilnad på pommeskrydda och grilkrydda. Sen att grilkrydda används flitigt i brist på "äkta vara" ä en annan sak
Citera
2007-02-21, 21:35
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Precis! Det är rätt stor skilnad på pommeskrydda och grilkrydda. Sen att grilkrydda används flitigt i brist på "äkta vara" ä en annan sak

Håller med dig, pommeskryddan har även en mycket vildare smak medans grillkryddan är lite mörkare.
Citera
2007-02-21, 21:52
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Blattarna i grillkiosker och matkultur är ju två saker som är långt ifrån kompatibla.
Är det någon annan än jag som har fått grillkrydda/pommeskrydda till pommes fritten i fish´n´chips?
Citera
2007-02-21, 22:39
Bannlyst
I karlstad har iaf majoriteten pommeskrydda på pommesena.

Sen äre Stor skillnad på grillkrydda o pommeskrydda!!!
Citera
2020-11-12, 10:46
Medlem
Sladdarens avatar
Var köper man rydbergs pommes frites kryddor ?

finns på frasses
Citera
2020-11-12, 16:46
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Var köper man rydbergs pommes frites kryddor ?

finns på frasses

Troligtvis finns den bara på grossar som Menigo eller Martin & Servera. Annars finns det Santa Maria, Kockens och andra att köpa.

https://www.kryddlandet.se/kryddor/p...frites-krydda/
http://kryddmanwebshop.se/kryddor/sa...es-krydda.html
https://spicestore.se/krydda/pommeskrydda-eko/

Gör en egen annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här