Pommeskrydda är ju jävligt gott, det är ju givetvis inte ett måste utan det funkar bra med bara salt också men det blir ändå lite trevligare med mer smak på sina pommes. Men inte tror jag det är något speciellt för skåningar det där jag bor i boden och här finns det också, kanske nu inte på varenda ställe men dom flesta.
Nåväl, pommes med grillkrydda verkar vara i stort sett lika vanligt som pommes utan, åtminstone i mina hemtrakter i norra stockholmsområdet. Möjligen har detta blivit vanligare sedan 2003.
Salt eller grillkrydda spelar mig ingen roll.. huvudsaken är att man har något att dippa i En orginaldressing från MAX eller cheddar funkar mycket väl!
jag ser då inget fel i att ha denna krydda på sina pommes, var och en väljer väl själv vad han/hon gillar, eller? dom gångerna jag får en pommesbricka med min hamburgare eller vad det nu är jag äter så brukar jag ha det på, smakar ju mer än salt.. det allra godaste att ha på pommesen är ändå kebabsås
Blattarna i grillkiosker och matkultur är ju två saker som är långt ifrån kompatibla.
Är det någon annan än jag som har fått grillkrydda/pommeskrydda till pommes fritten i fish´n´chips?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!