Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-22, 19:02
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ubuntu på en dator, orkar inte med ubuntu så nu ska jag installera windows. Men då kommer problemet.

Jag sätter i skivan när datorn är på, då ska det ju igentligen komma upp ett fönster där man ska installera, men det funkar inte för det är en exe fil...

Så då tänkte jag att man kan ju boota skivan, så startar om datorn och så kommer det upp: Tryck på valfri tangent om du vill starta CD'n (nått sånt)
Men då är inte tangentbordet igång än så det funkar inte att trycka på något. Så då startar bara ubuntu som vanligt...
Hittade en tråd här förut men det värkar inte vara samma fel som jag...

VERKLIGEN TACKSAM FÖR SVAR!
Citera
2009-05-22, 19:21
  #2
Medlem
Flärps avatar
http://www.computing.net/answers/win...oot/40499.html

Detta kanske funkar?
Citera
2009-05-22, 19:28
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
http://www.computing.net/answers/win...oot/40499.html

Detta kanske funkar?

Njaa, värkar som den kille redan har windows och en annan skriver hur han ska in i kontrollpanelen och samma saker finns inte i ubuntu
Citera
2009-05-22, 19:29
  #4
Medlem
cannaBes avatar
Antar att det är ett trådlöst tangentbord du har isåfall. Den enda lösningen jag ser är att du fixar ett trådat tangentbord
Citera
2009-05-22, 19:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Antar att det är ett trådlöst tangentbord du har isåfall. Den enda lösningen jag ser är att du fixar ett trådat tangentbord

Nej tyvärr, jag använder Saitek Cyborg Keyboard (Trådad)
Citera
2009-05-22, 19:44
  #6
Medlem
lompan_s avatar
Kan du boota upp den i "Rescue mode" och därifrån browsa in dig på cd'n och lokalisera setup.exe (eller install.exe, kommer ej ihåg hur det ser ut)?

Edit: Ah nu var jag dum, klart att du inte kan om inte tangentbordet funkar.

Ja det va ju ett litet knivigt problem det här...

Är det ett USB t-bord?
__________________
Senast redigerad av lompan_ 2009-05-22 kl. 19:49.
Citera
2009-05-22, 19:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Kan du boota upp den i "Rescue mode" och därifrån browsa in dig på cd'n och lokalisera setup.exe (eller install.exe, kommer ej ihåg hur det ser ut)?

Edit: Ah nu var jag dum, klart att du inte kan om inte tangentbordet funkar.

Ja det va ju ett litet knivigt problem det här...


Asså jag kan få upp BIOS gå in i felsäkert men just precis innan ubuntu startas så funkar inte tangentbordet...

Ja det är ett USB tangentbord
__________________
Senast redigerad av PlutteN* 2009-05-22 kl. 19:51.
Citera
2009-05-22, 19:54
  #8
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutteN*
Asså jag kan få upp BIOS gå in i felsäkert men just precis innan ubuntu startas så funkar inte tangentbordet...

Ja det är ett USB tangentbord

Om du väljer i Bios att den ska boota från cd'n innan Hd'n kanske?

Alt. trycka F12 (kan va annan knapp hos dig) för att välja boot media (CD, USB, HD, etc) och välj CD.

Anledningen att jag är inne på detta är att den då inte tar någon kontakt med Hd'n innan "tryck på valfri tangent..." kommer upp...och eftersom t-bordet funkar i bios så kanske detta kan funka....värt att testa iaf.
Citera
2009-05-22, 21:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Om du väljer i Bios att den ska boota från cd'n innan Hd'n kanske?

Alt. trycka F12 (kan va annan knapp hos dig) för att välja boot media (CD, USB, HD, etc) och välj CD.

Anledningen att jag är inne på detta är att den då inte tar någon kontakt med Hd'n innan "tryck på valfri tangent..." kommer upp...och eftersom t-bordet funkar i bios så kanske detta kan funka....värt att testa iaf.

Funkar inte, men nu kom jag på en till sak när jag försökte.
När tangetbordet läggs av precis innan det så blixtrar skärmen typ till (som om grafikkortet värkligen startade eller nåt)
Citera
2009-05-22, 21:44
  #10
Medlem
lompan_s avatar
Skumt, skumt.

Det enda jag kan komma på just nu är om du har ett PS2 t-bord liggandes, och testa med det.
Eller en USB->PS2 "adapter".
Citera
2009-05-22, 22:28
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lompan_
Skumt, skumt.

Det enda jag kan komma på just nu är om du har ett PS2 t-bord liggandes, och testa med det.
Eller en USB->PS2 "adapter".

PS2 är en kabel som är lila eller grön va?
Citera
2009-05-22, 22:39
  #12
Medlem
lompan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutteN*
PS2 är en kabel som är lila eller grön va?

Stämmer bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback