2011-11-15, 16:25
Medlem
flatfourromances avatar
kort fråga bara, eftersom Noskapin är på ngt vis ett derivat av opium, skulle det visa positivt på drogtest?
Kanske en idiotisk fråga, men frågar man inget får man inget veta
Citera
2013-02-10, 14:08
Medlem
krambjornen88s avatar
då jag har åkt på en riktigt elak variant av flunsan med en brutalt elak hosta, så jag prata med mor och fick noskapin av henne, jag säger så här "en gång och ALDRIG mer"
helvete vilken värk jag fick det var det sjukaste jag varit med om, jag bröt ryggen för fyra år sen, men smärtan jag fick i natt av medecinen *spell check* gör att ryggen kunde slänga sig i väggen. så nästa gång så ligger jag heller sömnlös pga hosta än för kramp/ smärta.
jag refererar smärtan som något som kommer från helvetes djupaste hål som bestraffning för det allra värsta.
Citera
2013-02-10, 14:43
Medlem
Hehe jag har också fått de där bieffekterna av Noskapin. Riktigt obehagligt minst sagt men det går över efter nån timme. Aldrig mer att jag använder den medicinen igen.
Citera
2013-02-10, 15:17
Medlem
HarmonicAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flatfourromance
kort fråga bara, eftersom Noskapin är på ngt vis ett derivat av opium, skulle det visa positivt på drogtest?
Kanske en idiotisk fråga, men frågar man inget får man inget veta

Nej.

Däremot visar givetvis Coccilana- Etylfin positivt för morfin, men Noskapin gör det inte.
Citera
2013-02-10, 18:12
Medlem
Raventears avatar
Stackars er som fått lida så. Är det någon som vet vad smärtorna beror på?
Citera
2013-02-10, 21:15
Medlem
slaskpacks avatar
Jag har själv upplevt dessa smärtor efter att ha tagit en tablett Noscapin.
Den smärta jag kände då liknade väldigt mycket ett gallstensanfall. Jag är numera opererad och saknar gallblåsa och det är efter operationen som jag inte längre tål den medicinen. Jag tror helt enkelt att smärtan kommer ifrån kramp i gallgången, och vissa är känsligare än andra.
Citera
2013-09-11, 13:04
Medlem
orsaken att det gör ont av medicinen är att den tagits på fastande mage.
Citera
2013-10-09, 07:36
Medlem
Schneeleopards avatar
Vet inte om det är relaterat, men se här:

https://www.flashback.org/newreply.p...e=1&p=34022315

och vad det innebär:

http://www.fass.se/LIF/patientforum/...ticleID=204925
Citera
2013-10-13, 01:00
Medlem
Samma sak med mig. Trodde att jag skulle dö av smärtorna.
Citera
2013-10-13, 02:55
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Bröstsmärtorna anses vara så ovanligt förekommande att läkaren sällan informerar patienten om att det finns en risk. Givetvis är det värdelöst, det kanske inte är det första man väntar sig från en centralt verkande hostdämpare.

Finns det verkligen någon enda läkare som informerar en enda patient någonsin om en enda tänkbar biverkan?

Mycket värre är Cociliana Etyfin - den gav mig andningsstillestånd.
Citera
2014-04-26, 20:24
Medlem
Jag har använt noskapin /nipaxon och fått denna fruktansvärt smärtsamma biverkning. Jag trodde hjärtat höll på att lägga av, jag kunde inte gå upprätt och bara skrek. Tog taxi till akuten. När jag sa att jag tagit vanlig hostmedicin frågade sköterskan genast "noskapin?" Ta det aldrig mer! Hon hade sett många liknande fall och avrådde från den hostmedicinen.

Smärtan i bröstet kommer av att gallan krampar. Gallstockning kallas det. Jag fick kramplösande och smärtan gick över inom en timme.

Jag avråder alla från noskapin!
Citera
2014-04-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msmarple
Jag har använt noskapin /nipaxon och fått denna fruktansvärt smärtsamma biverkning. Jag trodde hjärtat höll på att lägga av, jag kunde inte gå upprätt och bara skrek. Tog taxi till akuten. När jag sa att jag tagit vanlig hostmedicin frågade sköterskan genast "noskapin?" Ta det aldrig mer! Hon hade sett många liknande fall och avrådde från den hostmedicinen.

Smärtan i bröstet kommer av att gallan krampar. Gallstockning kallas det. Jag fick kramplösande och smärtan gick över inom en timme.

Jag avråder alla från noskapin!
Helt rätt. En del får spasmer i gallgångarna utav morfin. Men att gå så långt som att varåda är dumt då det är en jädrans bra medicin mot torrhosta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in