Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
seriöst, jag fick precis samma biverkning på noskapin jag har aldrig kännt sådan smärta förut och då hade jag 3 veckor tidigare brutit benet och slitit av fotleden. så jag kommer väl ihåg dom smärtorna och kommer aldrig använda noskapin igen, otur att man inte var kvinna här då kanske hade man klarat av det bättre, trodde jag skulle svimma vid flera tillfällen och kallsvettades.

har för mig att det var 1 på 10 000 som fick dessa biverkningar, av allt jag läst kanske detta borde sänkas lite.
Du, även om jag är kvinna så höll jag på och tuppa av fy fan vilken smärta
Citera
2009-12-26, 21:04
Medlem
--locco--s avatar
har också fått jävligt ont av noskapin.

men det att det gör ont i bröstet har med magen att göra,samma sak kan kännas om man har sura uppstötningar.
Citera
2010-04-28, 21:19
Medlem
Tog 1 noskapin mot min rethosta för typ 2 timmar sen. och har fått sån sjuk magsmärta/bröstsmärta nu.
hur kan dom ens sälja denna skiten
Citera
2010-04-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90
Tog 1 noskapin mot min rethosta för typ 2 timmar sen. och har fått sån sjuk magsmärta/bröstsmärta nu.

Den är helt galen, ja fick åka in akut pga den.
Citera
2010-04-28, 21:29
Medlem
Åfan. Jag som brukar se Noskapin som en av mänsklighetens absolut största uppfinningar. Ja, det delar väl förstaplatsen med Nasoferm (nässpray mot nästäppa).

När jag är sjuk och tar något av dessa läkemedel brukar jag tänka för mig själv "fan vad skönt att man inte lever på stenåldern, då hade de inte de här grejerna!". Det är faktiskt helt sant. Rethosta är ju så jävla jobbigt!
Citera
2010-04-29, 01:18
Medlem
Upplevde samma smärta när jag använde noskarpin. Obehagligt!
Den flytande formen av läkemedlet gav mig dock inga biverkningar.
Väldigt konstigt!
Citera
2010-05-23, 19:24
Medlem
Jag har varit dålig med hosta i en vecka nu, vid 3-tiden idag fick jag Noskapin levererat av min alldeles egen skyddsängel, aka mamma. Jag tog en, ingen jävla hjälp mot hostan. Vid halv fem började jag få ont alldeles i trakten mellan magen och lungorna. Klockan halv sex kunde jag inte koncentrera mig på datorn längre. Jag hade läst om biverkningen innan, hade jag inte gjort det hade jag blivit seriöst orolig, gjorde jäävla ont. Jag satt i stolen och vred mig några minuter, sen tog jag med mig en bok till toan för att försöka distrahera mig lite. Jag satt och sket i en kvart, läste samma mening gång på gång, tappade fokus, satt och hyperventilerade, fick smärtan under kontroll och läste meningen igen. Inte kul

Sen dess har jag legat och vridit mig i sängen. Sista kvarten har det börjat släppa, nu känns det ungefär som rejält håll bara. Jag skulle hellre haft hosta och legat sömnlös i en vecka till än gått igenom de senaste 4 timmarna igen.

Käka för helvete inte Noskapin!
Citera
2010-05-26, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagstang90

"Dom" kan sälja den eftersom alla inte får dessa hemska biverkningar. Gjorde en snabbenkät bland mina bekanta första gången jag läste den här tråden och ingen har fått några obehagliga biverkningar. Däremot hade alla, inklusive undertecknad, fått jäkligt obehagliga biverkningar av Cocillana-Etyfin. Hur kan de ens sälja den skiten...?
Citera
2010-06-04, 13:38
Medlem
bratemos avatar
(bump)

Vafan!?
Jag tog precis en noskapin tablett för att döda min rethosta, (För jag hade halsfluss igår och är lite seg i halsen fortfarande) Och sen tänkte jag för skojsskull läsa biverkningarna

Nu ser jag att typ hela tråden har fått biverkningarna!?!

jag ska jobba om exakt tre timmar, så som tur är så lär det ju vara över om jag får bröstsmärtorna..

Men för helvete.. Nu blev jag rädd. Har jag faktiskt inte lite ont i vänster bröst...?
Citera
2010-06-04, 18:03
Medlem
jocke1100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
(bump)

Vafan!?
Jag tog precis en noskapin tablett för att döda min rethosta, (För jag hade halsfluss igår och är lite seg i halsen fortfarande) Och sen tänkte jag för skojsskull läsa biverkningarna

Nu ser jag att typ hela tråden har fått biverkningarna!?!

jag ska jobba om exakt tre timmar, så som tur är så lär det ju vara över om jag får bröstsmärtorna..

Men för helvete.. Nu blev jag rädd. Har jag faktiskt inte lite ont i vänster bröst...?

Altså... Tråden är ju till för att disskutera biverkningarna... Altså, det faktum att dessa biverkningar drabbar några få procent utav användarna, gör ju inte automatiskt så att det är ett skitpreparat som inte borde få säljas....
Gå du lugnt till jobbet, inget händer dig...
Om du mot förmodan skulle känna något så är det antagligen "bara" en biverkning, som drabbar få...
Citera
2010-06-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocke1100
Altså... Tråden är ju till för att disskutera biverkningarna... Altså, det faktum att dessa biverkningar drabbar några få procent utav användarna, gör ju inte automatiskt så att det är ett skitpreparat som inte borde få säljas....
Gå du lugnt till jobbet, inget händer dig...
Om du mot förmodan skulle känna något så är det antagligen "bara" en biverkning, som drabbar få...
OM man upplever biverkningarna så förstår man varför dom drabbade tycker det är ett skitpreparat som inte borde få säljas...jag menar det har nämnts i tråden att smärtan är värre än att få en fot avsliten osv. Men bra för dom det funkar för!
Citera
2010-06-05, 10:16
Medlem
jocke1100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mems
OM man upplever biverkningarna så förstår man varför dom drabbade tycker det är ett skitpreparat som inte borde få säljas...jag menar det har nämnts i tråden att smärtan är värre än att få en fot avsliten osv. Men bra för dom det funkar för!

Jomenprecis...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in