2009-12-04, 09:38
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
En viss Aumeier höll på att bli tvingad att skriva under en bekännelse – mot sin faktiska ståndpunkt.
Tack för ordet!

Höll på?

antar att nedanstånde är en förfalsking i så fall

"Die Vergasung geschah ebenfalls durch Luftschächte von oben. Der Bunker hatte eine Anlage zur Frischluftzufuhr, so dahs bei Vergasungen der Bunker bereits nach 5 - 8 Stunden geöffnet werden konnte. Die Leichen wurden dann mit einem Aufzug direkt nach oben zu den Öfen zur Verbrennung gebracht."

http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Aumeier/index.html

I väntan på Erleb översätter jag åt henne:

Rengöringen skedde genom duschning från taket. Badhuset hade även en relaxavdeling där fångarna kunde slappna av i 5-8 timmar. Lättade kunde de sedan avgå till ölhallen för ytterligare förbrödning.
Citera
2010-05-06, 11:37
Medlem
FritzDaCats avatar
Ett intressant samtal från 1984 mellan en av de som lyckades rymma från Sobibor, Toivi Blatt, och en av lägrets ansvariga, Karl Frenzel:

http://www.sobibor.info/confrontation.html

Frenzel:
"Poles were not killed there. Gypsies were not killed there. Russians were not killed there...only Jews, Russian Jews, Polish Jews, Dutch Jews, French Jews."

I nämnda läger sköttes motorn i gaskammaren av Erich Bauer, vilken sedermera satt i västtyskt fängelse fram till 1971:

''I estimate that the number of Jews gassed at Sobibor was about 350,000. In the canteen at Sobibor I once overheard Karl Frenzel, Franz Stangl and Gustav Wagner. They were discussing the number of victims in the extermination camps of Belzec, Treblinka and Sobibor and expressed their regret that Sobibor 'came last' in the competition.''
Senast redigerad av FritzDaCat 2010-05-06 kl. 12:06.
Citera
2010-05-06, 13:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ett intressant samtal från 1984 mellan en av de som lyckades rymma från Sobibor, Toivi Blatt, och en av lägrets ansvariga, Karl Frenzel:

http://www.sobibor.info/confrontation.html

Frenzel:
"Poles were not killed there. Gypsies were not killed there. Russians were not killed there...only Jews, Russian Jews, Polish Jews, Dutch Jews, French Jews."

I nämnda läger sköttes motorn i gaskammaren av Erich Bauer, vilken sedermera satt i västtyskt fängelse fram till 1971:

''I estimate that the number of Jews gassed at Sobibor was about 350,000. In the canteen at Sobibor I once overheard Karl Frenzel, Franz Stangl and Gustav Wagner. They were discussing the number of victims in the extermination camps of Belzec, Treblinka and Sobibor and expressed their regret that Sobibor 'came last' in the competition.''

Ytterligare några stycken som blev torterade, eller?
Eller kan det vara så att de talar sanning? De som faktiskt var där och utförde brotten....

/VV
Citera
2010-05-08, 06:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ytterligare några stycken som blev torterade, eller?
Eller kan det vara så att de talar sanning? De som faktiskt var där och utförde brotten....

/VV

Här en till som säkert har blivit utsatt för tortyr. SS- Officer Franz Suchomel ... För de måste han väl ha varit, eftersom de fanns inga gaskammare. . . Men det är de enda jag hör och det är en typ av industri. Inte enda gång hör man ordet "avlusningkammare". http://divxklip.net/video/xbfPBx8MD_Y/part-6-7-interview-with-a-nazi-ss-officer-franz-suchomel-discussion-of-treblinka-gas-chambers.html

EN till som blivit utsatt för tortyr men av den svenska televsionen. SS-Untersturmfuehrer Hans Muench. Konstigt att så många SS officer har vågat tala ut. Men det är väl en komplott, som allting annat. Hans Munch som blidde interjuvad 1981.
Citat:
ST: I must ask something. Doubters claim that "special treatment"
could mean anything. It didn't have to be extermination.

M: "Special treatment" in the terminology of the concentration camp
means physical extermination. If it was a question of more than a
few people, where nothing else than gassing them was worth while,
they were gassed.

ST: "Special treatment" was gassing?

M: Yes, absolutely.

ST: And "selection".

M: That was the selection of those who were still fit for work and
those who were no longer economically useful.

ST: Doctors made the "selection"?

M: It was supposed to be that way, but it was impossible considering
the number.
Sedan har vi den som talade om gasningen i Auschwitz, där 850 sovjetiska krigsfångar gasades ihjäl, i Reitlinger, The Final Solution, s. 154: Zenon Rozansky

Citat:
De som stod trängda mot dörren lutade underlig stelt och när de sedan föll ihop framför våra fötter slog de sina ansikten hårt i cementgolvet. Lik! Lik som stod spikraka fyllde hela korridoren i bunkern, tills de var så sammanpressade att det var omöjligt för fler att falla.
Citera
2010-12-02, 11:16
Medlem
Jag bumpar den här tråden så att BlizzardKing kan presentera sina belägg för att lägervakter och officerare var mutade att vittna om gaskamrar och folkmord, något som han här -
https://www.flashback.org/sp27255871 - lovar att göra.
Citera
2010-12-02, 12:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Jag bumpar den här tråden så att BlizzardKing kan presentera sina belägg för att lägervakter och officerare var mutade att vittna om gaskamrar och folkmord, något som han här -
https://www.flashback.org/sp27255871 - lovar att göra.
Här är alltså ditt originalinlägg:
Citat:
Nu kastar du plötsligt in en helt ny förklaring till att det inte finns några revisionistiska vittnen: Att SS-män och vakter skulle ha blivit mutade för att ta på sig skulden.

Har du några belägg för det, eller är det en gissning?

Vem skulle ha stått för pengarna? Hur mycket pengar behövs för att få tusentals människor att falskeligen ta på sig skulden för ett brott som inte ens ägt rum? Har många gamla nazisoldater kört omkring i lyxbilar och bott på herrgårdar?
Och här är mitt svar:
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Självklart fick Gröning betalt för att ställa upp, det borde även du begripa. Och jag vågar påstå att jag har mer belägg för det än vad du har när det gäller gaskammarmyten. Eller tror du Lanzmann fick Grassler och Suchomel att ställa upp gratis "för det judiska nationalhemmet"? Vem betalade USHMM?

The Klarsfeldt Foundation har gott om pengar och har finansierat mycket. Det finns också ett flertal andra judiska organisation som bidragit och bidrar. Men det där vet du med all säkerhet bättre än jag.

Din sista mening är så urbota dum och chutzpahfräck att man kan undra om du sitter och super Koshervin?
Tror du på fullaste allvar att Gröning et al ställt upp gratis? För den "goda saken"? För "Israels väl och ve"? Det finns säkert många exempel på folk som fått betalt för att säga vissa saker i media, tror du inte?

Notera också att jag inte lovar något som helst. Jag drar bara slutsatsen - "vågar påstå" - att sannolikheten för mitt påstående är betydligt högre än dina mantraliknande hävdanden om tyskarnas homocidala gaskammare som aldrig kriminaltekniskt bevisats och som du heller aldrig uppvisat några hållbara bevis för.

Din tystnad när det gäller judiska organisationers förmåga att pumpa in pengar i $hoahmyten är talande och ditt svar pekar snarare på att du vill undvika frågan och i stället kastar ur dig befängda saker som:

"Har många gamla nazisoldater kört omkring i lyxbilar och bott på herrgårdar?"

Den meningen är i sig talande. Menar du att så enormt stora summor skulle behöva betalas ut "bekännande vakter" att det räcker till lyxbilar och herrgårdar? I så fall talar ju det också för den revisionistiska saken.

Sist men inte minst bör du kanske själv belägga existensen av tyskarnas genocidala planer innan du avkräver bevis av mig för något som i jämförelse är betydligt mer logiskt.
Citera
2010-12-02, 12:59
Medlem
Återigen slingrar du dig i stället för att komma till saken.

Har de vittnande lägervakterna fått mutor? Ja eller nej?
Citera
2010-12-02, 16:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Återigen slingrar du dig i stället för att komma till saken.

Har de vittnande lägervakterna fått mutor? Ja eller nej?
Det gör en ont att höra myggorna hosta, för de har så klena lungor.” – Sven Hedin

Försök ingen chutzpah med mig CD. Du förvränger och använder semantik för att försöka vinna billiga poäng.

Den som försöker slingra sig är du själv eftersom du känner dig pressad och undviker att citera min text, undviker att tala om de judiska organisationer som pumpar in pengar i en myt och klumpar ihop alla till "de vittnande lägervakterna" och använder termen "mutor" för att vilseleda.

Jag har redan delgett dig mitt svar angående Gröning, som var den som var på tapeten och självklart har han fått betalt för sitt arbete och detsamma borde rimligtvis gälla för samtliga. Men kan du delge mig och läsarna en lägervakt som på frivillig basis ställt upp i media så är du så välkommen så.

Om man går igenom tråden, vilket jag uppmanar den intresserade att göra, upptäcker man att ditt osmakliga tramsande går som en röd tråd genom hela debatten och det får mig att undra om du har en tolvårings mentalitet. Men när jag läser vidare så framgår det med all önskvärd tydlighet att en person som debatterar med barnsliga frågor och slingrande istället för faktiska uppgifter måste ha en agenda. Ezzelino gjorde ett läsvärt inlägg tidigare:
Citat:
Tramsinlägg av dig i vanlig ordning. Hur stor procent av de överlevande SS-och Waffen SS-männen skulle du vilja påstå decennier därefter har "vittnat om gaskammarna och Förintelsen" eller baktalat Hitler? Sanningen är den att propagandamyten om "Förintelsen" tyvärr lett till att de faktiska omständigheterna kring judedeportationen och tvångsarbetskraftsexploateringen inte utforskats så grundligt och sakligt som hade varit önskvärt. Lägervakters frivilliga och sanningsenliga vittnesmål hade varit av stort historiskt och humanpsykologiskt intresse - men nu har fantasin om "försöket att Förinta alla judar" omöjliggjort en sådan approach. Och de SS-män som haft en benägenhet att bestrida gaskammarlögnen har ju bevisligen haft en viss tendens att dö under lite märkliga omständigheter, som Auschwitzkommendanten Richard Baer t.ex.:

http://www.codoh.com/newrevoices/nrtkdecease.html
Klicka gärna på länken och läs Tomas Kues lista över Conveniently Deceased. Den innehåller en hel del matnyttigt och notera citatet från Steven Some, Chairman of the New Jersey Commission on Holocaust Deniers:

These Holocaust deniers are very slick people.
They justify everything they say with facts and figures.
Citera
2010-12-02, 17:32
Medlem
Hur farao kan jag använda semantik när jag ber dig att svara på en enkel ja-eller-nej-fråga?

Blev de vittnande lägervakterna mutade, ja eller nej?
Citera
2011-12-12, 17:20
Medlem
Dags att bumpa, eftersom ingen revisionist vill ta ställning för eller emot påståenden om att lägervakter skulle ha tagit emot ersättning för att falskeligen erkänna brott, som enligt revisionisterna inte ens ägt rum.
Senast redigerad av CaesarDavid 2011-12-12 kl. 17:26.
Citera
2012-02-29, 20:59
Medlem
Herkulesbigs avatar
Jag bumpa denna tråd igen, som CaesarDavid nämnde. Var blir svaret av?
Citera
2012-03-23, 13:33
Medlem
Ferraridatorns avatar
Det finns många vittnesmål från tyskar om att holokausten ägde rum.

Revisionisterna hävdar dock att dessa är resultat av tortyr eller mutor. Var är bevisen för deras påståenden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in