Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-20, 17:46
  #1
Medlem
Hallå där,
jag funderar nu på att skaffa Cubase 5, men tyvärr är det alldeles för dyrt.
Därför letar jag såklart efter en crackad version, vilket verkar rätt lönlöst då Cubase 4 inte ens är riktigt crackat än (man måste ju ha den där jäkla dongeln).
Jag har Cubase 5 på datorn, så därför kommer en förmodligen ganska dum fråga;

Kan man köpa den här dongeln (https://shop.steinberg.net/cgi-bin/pp?prd=407744) från Steinbergs hemsida och använda den som license till Cubase 5?? Anledningen till att den går att köpa separat är ju att man behöver en sådan till Steinbergs VST-instrument och -plugins, men fungerar den då som licens till själva Cubase ifall man inte har en sådan utan bara själva programmet?

Måste ju kolla iaf
Citera
2009-05-20, 18:19
  #2
Medlem
Tjena..

Helt kort o gott så är svaret NOPE det går inte. Licensen ligger inte i dongeln, du får ett licens nummer med när du köper Cubase 5, när du sen aktiverar 5:an så letar dongeln uppp din licens.

/Nissekula
Citera
2009-05-20, 23:37
  #3
Medlem
Jäklar... Jaja, tack.
Citera
2009-05-27, 15:03
  #4
Medlem
nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissekula
Tjena..

Helt kort o gott så är svaret NOPE det går inte. Licensen ligger inte i dongeln, du får ett licens nummer med när du köper Cubase 5, när du sen aktiverar 5:an så letar dongeln uppp din licens.

/Nissekula

Du måste ha en licens i dongeln för att kunna ladda hem en registreringslicens på steinberg. Du kan registrera ett piratprogram på steinberg också, men du kan inte ladda hem nyckeln, jag själv letar som en tok efter dongel-crack till cubase LE-4, har hittat ett utmärkt svenskt ställe med massa guider. vet du något om detta så pm:a mig
Citera
2009-05-27, 16:53
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd-> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback