2012-05-29, 15:20
Medlem
jellesis avatar
lite lat och orkar inte läsa igenom tråden... Men jag har tänkt hyra smoking eller frack till mitt stundande bröllop, och undrar vart jag kan göra det i göteborg? Någon som har några heta tips? Får gärna slänga in tips på transport från kyrka till festlokal också, som kostar <5k.
Citera
2012-05-29, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag utgår ifrån att det är 100% ull du menar och inte 100% bomull?!!

Vad är det för fel på bomull? Till sommaren blir det ju lite snopet att släpa sig runt iförd full ullkostym...
Citera
2012-05-29, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minirisk
Hur ligger det till med mörkgrå 3-delad kostym på bröllop och svart top-hat? Ska även ha vinröd fluga som jag försöker knyta själv enligt youtubes alla tips. Har även ett par converseskor men försöker hitta ett par mer typiska bröllopsskor då det är jag som gifter mig.

Vad tror ni, kommer det att funka?

Såvida du inte jobbar på cirkus så skippar du top-haten. Om du måste ha fluga så knyter du den absolut själv. Fuskflugor undanbedes! Tycker du bör köra på en djupblå slips istället. Försök få det att se ut såhär.

Och du,

SLÄNG DE JÄVLA CONVERSE-SKORNA!

Bollig Fyrkant
Citera
2012-05-29, 22:51
Medlem
Gazebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BolligFyrkant
Såvida du inte jobbar på cirkus så skippar du top-haten. Om du måste ha fluga så knyter du den absolut själv. Fuskflugor undanbedes! Tycker du bör köra på en djupblå slips istället. Försök få det att se ut såhär.

Och du,

SLÄNG DE JÄVLA CONVERSE-SKORNA!

Bollig Fyrkant

Nu ska vi inte sitta och förespråka smala slipsar.
Citera
2012-05-29, 23:08
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
lite lat och orkar inte läsa igenom tråden... Men jag har tänkt hyra smoking eller frack till mitt stundande bröllop, och undrar vart jag kan göra det i göteborg? Någon som har några heta tips? Får gärna slänga in tips på transport från kyrka till festlokal också, som kostar <5k.
Jag har ingen koll på uthyrning men tänk bara på att brudgumens klädnivå bör vara den samma som övriga gästers.
Citera
2012-05-29, 23:15
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Får gärna slänga in tips på transport från kyrka till festlokal också, som kostar <5k.

Häst och vagn?
Citera
2012-06-03, 17:41
Medlem
Jaha då man hade klädseln planerad inför bröllopet man var bjuden till i sommar så fick sig budgeten en riktig stjärnsmäll så det är bara att börja planera om

Från MTM kostym hos R&B samt C&J skor lutar det nu mera åt udda kavaj och skor från Loake. Hade det inte varit för att jag var tvungen att ha kläderna på denna tillställningen hade jag givetvis avvaktat en månad och shoppat loss då.

Så, nog med OT!

Vad tror ni om udda kavaj (mörkblå) och ljusa chinos samt ett par bruna oxford alt. mocka brogues samt skjorta.

Klädkoden är den luriga "sommarfin" bör man ha slips? kommer man att vara på en mycket lägre nivå än de som kommer i kostym, måste erkänna att jag inte är så säker på detta?
Citera
2012-06-03, 19:29
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Jaha då man hade klädseln planerad inför bröllopet man var bjuden till i sommar så fick sig budgeten en riktig stjärnsmäll så det är bara att börja planera om

Från MTM kostym hos R&B samt C&J skor lutar det nu mera åt udda kavaj och skor från Loake. Hade det inte varit för att jag var tvungen att ha kläderna på denna tillställningen hade jag givetvis avvaktat en månad och shoppat loss då.

Så, nog med OT!

Vad tror ni om udda kavaj (mörkblå) och ljusa chinos samt ett par bruna oxford alt. mocka brogues samt skjorta.

Klädkoden är den luriga "sommarfin" bör man ha slips? kommer man att vara på en mycket lägre nivå än de som kommer i kostym, måste erkänna att jag inte är så säker på detta?

Tycker klädseln låter bra. Har du slips så har jag oerhört svårt att tänka mig att du kommer vara för nedklädd.
Citera
2012-06-03, 19:30
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83

Så, nog med OT!

Har du talat med värdparet angående denna kromosoma klädkod? Ta med en slips är ju annars ett tips; fördelen med detta är att man alltid kan ta av det om det skulle bli fel.
Citera
2012-06-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Tycker klädseln låter bra. Har du slips så har jag oerhört svårt att tänka mig att du kommer vara för nedklädd.
Skönt att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Har du talat med värdparet angående denna kromosoma klädkod? Ta med en slips är ju annars ett tips; fördelen med detta är att man alltid kan ta av det om det skulle bli fel.

Nja jag har lyft frågan lite lätt och fått veta att brudgummen kommer ha mörkblå kostym samt att några andra gäster kommer att ställa upp i detsamma. I övrigt vet jag ej, är ju som sagt en lurig klädkod, eller ja den existerar ju inte ens men men....

Då satsar jag nog på en bra kavaj och dubbelmanschett på skjortan samt slips. Är en klubba något att satsa på eller bör man kika på en "vanlig" kavaj?

vad tycker ni om skor? mockabrogues eller cap toe i någon brun?
Citera
2012-06-03, 21:11
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BolligFyrkant
Vad är det för fel på bomull? Till sommaren blir det ju lite snopet att släpa sig runt iförd full ullkostym...

Du tillhör alltså den kategorin som inte förstått att även ull är okej på sommaren?
Det finns ju ulltyger som lämpar sig för olika säsonger.
Citera
2012-06-07, 21:03
Medlem
Hjälp!

ska på bröllop på lördag. Jag har köpt en 5000 kr. kostym (J.Linderberg)

Är det ok med vit skjorta och svart slips eller för "men in black??"
Själv tycker jag det är snyggt men är det för stelt på ett bröllop??

Vad säger stilpoliserna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in