2011-10-08, 21:22
Medlem
Snapples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jag tror att få vet vad som är rätt och fel.
Om det nu finns ngt sådant.
Är det en väldigt formell tillställning kanske ngn reagerar.
Nobelfesten t ex

Nä kör du det du vill.
Du blir kanske lite avantgarde och det är väl alltid kul.

Du har helt rätt med avantgarde. Tänkte köra på bara axlar för att jag tycker att det passar mig bäst, men det verkar som att man inte bör göra det med denna klädlod, är lite osäker på hur mycket jag får bryta koden. Men samtidigt, så länge det ser elegant ut borde det nog inte vara några problem.
Citera
2011-10-08, 21:25
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapple
Jag har en enligt mig otroligt fin långklänning som jag hade på en bal med klädkod frack i vintras, tror dock att den blir för uppklädd nu. Den är ganska täckt med paljetter.

"Inte heller en kan du ha en glittrig aftonklänning. Om det är en kortare klänning kan den vara glittrig, då det tar bort effekten som aftonklänning. Men du ska alltså inte välja en stor festklänning (se frackklänning)"

Har svårt att hitta enklare långklänningar som inte är helt intetsägande. Många ger lite av en nattlinneskänsla.
Får leta runt lite!

Du kan lätt ha den klänningen du länkade på en formell middag, där klädkoden är "mörk kostym". Du kommer garanterat bli snyggast på festen!
Citera
2011-10-08, 22:03
Medlem
Snapples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Du kan lätt ha den klänningen du länkade på en formell middag, där klädkoden är "mörk kostym". Du kommer garanterat bli snyggast på festen!

Heh, tack! Men verkligen? Jag är lite osäker, blir den inte för uppklädd?
Citera
2011-10-08, 22:12
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Kanske en aning, å andra sidan så är den väldigt snygg, men det är svårt att säga hur pass "glittrig" den är IRL. Kanske denna:

http://www.discount-karenmillen.com/images/s/201105/13056851050.jpg

sober, men kanske lite tråkig?
Citera
2011-10-08, 22:37
Medlem
Snapples avatar
Citat:
Kanske en aning, å andra sidan så är den väldigt snygg, men det är svårt att säga hur pass "glittrig" den är IRL. Kanske denna:

Kan inte påstå att den är särskilt glittrig faktiskt. Men den syns ju. Vilket i och för sig inte är något direkt negativt.

Ah, inte alls min stil, dessutom är det inte årets kollektion heller tror jag? Svårt att få tag på då. Kollar runt på lite kortare klänningar just nu, typ asos.
Tror det vore läckert med en koboltblå, typ tajt i överdelen och en tulpankjol. Svårt att hitta sånt man tänker sig dock. Får fortsätta leta, har några veckor på mig!
Citera
2011-10-09, 10:22
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Jo, den där kan du inte ha om det är mörk kostym.
Citera
2011-10-09, 10:23
Medlem
Pörrs avatar
Citat:

Usch!

En sådan kan man säkert ha på stranden eller liknande. Men med mörk kostym.
Citera
2012-02-11, 22:47
Medlem
Som man och gäst på ett bröllop, slips eller fluga? Färg på dem också?
Citera
2012-02-11, 22:49
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugg1
Som man och gäst på ett bröllop, slips eller fluga? Färg på dem också?
Vilken färg på din kostym?
Citera
2012-02-11, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Vilken färg på din kostym?

Svart, och svarta byxor därtill. Skjorta har jag inte valt än. Förslag på det med?
Citera
2012-02-11, 23:28
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugg1
Svart, och svarta byxor därtill. Skjorta har jag inte valt än. Förslag på det med?
Svart bär man till begravning. Har du ingen annan kostym att tillgå och tvunget ska bära svart så är en vinröd, mönstrad slips antagligen det bästa du kan bära.
Citera
2012-02-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Svart bär man till begravning. Har du ingen annan kostym att tillgå och tvunget ska bära svart så är en vinröd, mönstrad slips antagligen det bästa du kan bära.

Asså den är ju inte kolsvart, lite ljusare. Vad skulle du föreslå för outfit då? Är liksom 19 bast så gärna inget gubbigt och tråkigt brunt osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in