2012-05-22, 13:00
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Kavajen är för kort i modellen för att vara av klassiskt snitt, men det är uppenbarligen så kavajer ser ut nuförtiden.

För att inte tala om slagen. Man börjar ju undra hur länge rådande mode kan hålla i sig.
Citera
2012-05-22, 13:53
Medlem
ansiktsbokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Det är ytterst lustigt att Estelles dop har klädkoden "Jackett, eller Mörk kostym". Märkligt av kungligheter att välja det.

Jag tror att det var just den klädkoden som var på mitt dop (av bilder att döma) och det ser lite lustigt ut när klädseln varierar så kraftigt, typ unga hade mörk kostym och äldre jackett, kvinnornas klädsel varierade också mycket.

På ett kungligt dop borde det vara jackett och ingenting annat så jag instämmer i vad du säger. Men med kungahusets låga förtroende så gör de väl allt för att verka folkliga, tyvärr är det fel väg att gå. Det finns många monarkier där det går alldeles utmärkt att inte leka folklig.
Citera
2012-05-22, 21:04
Medlem
Minirisks avatar
Hur ligger det till med mörkgrå 3-delad kostym på bröllop och svart top-hat? Ska även ha vinröd fluga som jag försöker knyta själv enligt youtubes alla tips. Har även ett par converseskor men försöker hitta ett par mer typiska bröllopsskor då det är jag som gifter mig.

Vad tror ni, kommer det att funka?
Citera
2012-05-23, 07:33
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minirisk
Hur ligger det till med mörkgrå 3-delad kostym på bröllop och svart top-hat? Ska även ha vinröd fluga som jag försöker knyta själv enligt youtubes alla tips. Har även ett par converseskor men försöker hitta ett par mer typiska bröllopsskor då det är jag som gifter mig.

Nej, det kommer inte att fungera.
Citera
2012-05-23, 08:42
Medlem
Minirisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Nej, det kommer inte att fungera.

Vi tackar för detta utförliga svar, vart är det felen ligger? Skorna antar jag, men finns det mer som jag ska lägga till eller ta bort?
Citera
2012-05-23, 08:50
Medlem
Orzions avatar
Citat:

Varför fluga och inte slips?
Citera
2012-05-23, 08:56
Medlem
Minirisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Varför fluga och inte slips?

Anledningen till detta är att jag tycker fluga ser väldigt fint ut. Skulle det vara bättre med slips kanske? Något som tål att tänkas på.
Citera
2012-05-23, 09:02
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Anledningen till detta är att jag tycker fluga ser väldigt fint ut. Skulle det vara bättre med slips kanske? Något som tål att tänkas på.

Jag hade skippat hatten också.

Men samtidigt är det ditt bröllop och du klär dig precis som du (eller snarare din blivande fru) vill.
Citera
2012-05-23, 09:05
Medlem
Minirisks avatar
Jag får överväga detta och be henne bestämma sig.

Jag tackar hur som helst för svaren.
Citera
2012-05-24, 20:37
Medlem
Så nu har en av mina bättre vänner fått för sig att gifta sig vilket gör att här ska införskaffas bröllopsklädsel.

Det är ingen klädkod utan väldigt casual så jag tänker givetvis kostym. Spontant tänker jag grått med vit skjorta men man kanske ser ut som en vilsen student då? Samt var hittar jag prisvärda (relativt billiga) snygga kostymer?

All hjälp uppskattas.

/Bapan

Edit: Färg på slips?
Citera
2012-05-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bapan
Så nu har en av mina bättre vänner fått för sig att gifta sig vilket gör att här ska införskaffas bröllopsklädsel.

Det är ingen klädkod utan väldigt casual så jag tänker givetvis kostym. Spontant tänker jag grått med vit skjorta men man kanske ser ut som en vilsen student då? Samt var hittar jag prisvärda (relativt billiga) snygga kostymer?

All hjälp uppskattas.

/Bapan

Edit: Färg på slips?

Absolut inget fel på grått och vitt. Sätt på dig en lämplig slips, bara.

Billiga kostymer hittar du lättast på kedjorna, typ HM, Brothers eller MQ. Se bara till att det är 100% bomull. Tänk Tigers, Fillipa K:s och liknande svenska märken inte är bättre bara för att de är dyrare. Det är i sig samma konstruktion i allihop.
Citera
2012-05-27, 01:11
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Absolut inget fel på grått och vitt. Sätt på dig en lämplig slips, bara.

Billiga kostymer hittar du lättast på kedjorna, typ HM, Brothers eller MQ. Se bara till att det är 100% bomull. Tänk Tigers, Fillipa K:s och liknande svenska märken inte är bättre bara för att de är dyrare. Det är i sig samma konstruktion i allihop.

Jag utgår ifrån att det är 100% ull du menar och inte 100% bomull?!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in