Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-19, 20:45
  #1
Medlem
svulles avatar
Precis som det finns "mallar" till när man ska starta en tracker som man bara behöver lägga in på sin sida så funkar hela tracker systemet (minns inte vad dem heter dock), med lite konfigureringar med ratio och skit, så undrar jag om det finns någon mall att hämta som kan hantera profiler, användarkonton ect. ungefär som MySpace.

Alltså, en färdig mall/template man helt enkelt drar in på sidan, konfigurerar lite och sedan är man uppe och snurrar!

Rätt kass förklaring antar jag, men någon kansek fattar!
Citera
2009-05-19, 21:03
  #2
Medlem
Enfattigens avatar
Vilket Script-språk handlar det om?
Citera
2009-05-19, 21:47
  #3
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Vilket Script-språk handlar det om?

SQL och PHP.
Citera
2009-05-19, 21:48
  #4
Medlem
jarlens avatar
Jag tror att TS är ute efter något typ Joomla(Portaler) Wordpress(Bloggar) phpBB(Forum) fast för communitys. Själv är jag inte så insatt, men jag vet att det finns en sån.

EDIT: Hittade ett som heter WordFrame, verkar lite sådär. Återkommer om jag hittar fler.

EDIT2: Om du är sugen på att pilla ett tag och skapa en bra community så finns det en extenstion till Joomla som heter Community Builder.
__________________
Senast redigerad av jarlen 2009-05-19 kl. 21:52.
Citera
2009-05-20, 17:16
  #5
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarlen
Jag tror att TS är ute efter något typ Joomla(Portaler) Wordpress(Bloggar) phpBB(Forum) fast för communitys. Själv är jag inte så insatt, men jag vet att det finns en sån.

EDIT: Hittade ett som heter WordFrame, verkar lite sådär. Återkommer om jag hittar fler.

EDIT2: Om du är sugen på att pilla ett tag och skapa en bra community så finns det en extenstion till Joomla som heter Community Builder.

Tack.
Det jag egentligen behöver hjälp med är att jag behöver ett login-system och när man loggar in så kopplas man till sin Profil, just nu så kopplas alla IDn till en och samma profil..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback