Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-17, 21:20
  #1
Medlem
mahasukas avatar
Jag har en längre tid funderat på att börja träna boxning, enbart för träningens skull, dvs satsar inte på att tävla.


Har 2 krav:

1.Klubben ska helst vara centralt belägen, majorna, linné, centrum osv.
2.Främst svenskar som tränar och instruerar.

Har kollat runt lite på nätet och hittat en del, skulle kunna åka runt och kolla träningar kanske, men för att spara tid ställer jag frågan här och hoppas på svar!

mvh

Mahasuka
Citera
2009-05-17, 23:36
  #2
Medlem
The grofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Jag har en längre tid funderat på att börja träna boxning, enbart för träningens skull, dvs satsar inte på att tävla.


Har 2 krav:

1.Klubben ska helst vara centralt belägen, majorna, linné, centrum osv.
2.Främst svenskar som tränar och instruerar.

Har kollat runt lite på nätet och hittat en del, skulle kunna åka runt och kolla träningar kanske, men för att spara tid ställer jag frågan här och hoppas på svar!

mvh

Mahasuka

Haha, får scenen av Rocky II där han hänger med in Apollo till nåt nedgånger gym i Los Angeles och typ 15 svarta killar sluta träna och glor på Rocky när han kommer in. Den bilden du målat upp? Så är inte riktigt fallet i sverige men du är medveten om att boxning är en av sveriges mest invandrartäta sporter? Svenskar eller invandrare, tycker de flesta erfarna inom boxninggemet är jävligt sköna typer. Förslagsvis så skiter du i boxningen och börjar på boxercise på närmsta kommersiella gym iställer, där är det mest svenskar. Snackat lite med killarna fårn RBK, vete fan vad det ligger men där får du bra sparring iaf du kommer så långt med planen. Men ska du inte tävla så kanske det duger med boxercisen? Gå iaf inte dit och träna två gånger bara och berätta för brudar att du är "boxare", that shit is lame.
__________________
Senast redigerad av The grof 2009-05-17 kl. 23:39.
Citera
2009-05-17, 23:40
  #3
Medlem
qazqas avatar
Gå inte ens i närheten av RBK i Göteborg som ligger på baksidan av nya ullevi. 1 tränare som vill att alla skall vara perfekt från början.

När jag var där och under uppvärmningen var det någon som inte kunde gå fram och jabba så som han ville efter 3 försök så sa tränaren fråga någon annan.

Ska även tillägga att tränaren är inte svensk och har en konstig brytning fatta ibland ingenting om vad han sa men det finns en hel del svenskar som tränar där men elit gruppen = bara invandrare.
Citera
2009-05-17, 23:50
  #4
Medlem
The grofs avatar
Har sparrats med några grabbar från elitgruppen o varit på läger med dom o så men annars vet jag inte något om boxningen i GBG, var en kille som fejkade att han hade magont för att slippa lägret men när han fick reda på att deras tränare inte skulle med blev han genast bättre så han verkar ju ganska hård . Mja, det är ju iofs en fördel om man förstår vad tränaren säger. Svenska tränare tenderar att vara lite mer tålmodiga och kanske inte lika hetsiga och kanske passar sig bättre för nybörjade om man ska generalisera.

Aja, hoppas nån göteborgare hjälper dig.
Citera
2009-05-18, 12:38
  #5
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The grof
Haha, får scenen av Rocky II där han hänger med in Apollo till nåt nedgånger gym i Los Angeles och typ 15 svarta killar sluta träna och glor på Rocky när han kommer in. Den bilden du målat upp? Så är inte riktigt fallet i sverige men du är medveten om att boxning är en av sveriges mest invandrartäta sporter? Svenskar eller invandrare, tycker de flesta erfarna inom boxninggemet är jävligt sköna typer. Förslagsvis så skiter du i boxningen och börjar på boxercise på närmsta kommersiella gym iställer, där är det mest svenskar. Snackat lite med killarna fårn RBK, vete fan vad det ligger men där får du bra sparring iaf du kommer så långt med planen. Men ska du inte tävla så kanske det duger med boxercisen? Gå iaf inte dit och träna två gånger bara och berätta för brudar att du är "boxare", that shit is lame.
Ja, den scenen är så härligt fysisk att man kan tro att William Friedkin har regisserat den. Den hade bara kunnat bli bättre om de hade välkomnat Rocky som en i gänget med en liten improviserad böghög.

Och hur folk är beror helt och hållet på person. Den sämsta (biträdande) (thai)boxningsinstruktören jag har haft var faktiskt svensk.
Citera
2009-05-19, 16:10
  #6
Medlem
mahasukas avatar
Fan då var det som jag misstänkte, får väl börja spela innebandy eller nåt annat svennigt

Tack iaf!
Citera
2009-05-19, 17:10
  #7
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahasuka
Fan då var det som jag misstänkte, får väl börja spela innebandy eller nåt annat svennigt

Tack iaf!

Hockey och hästhoppning har annars rätt homogent klientel.
Citera
2009-05-20, 13:16
  #8
Medlem
414.s avatar
Testa denna klubb? http://www.majornasbk.se/

Jag har en polare som tränat där innan och enligt honom var det ett rätt blandat klientel så det kanske passar dig fint? Mitt förslag är annars att gå till klubbarna, testa ett eller två pass och sedan bestämma dig (och skriva här naturligtvis). Det viktigaste är ju i slutändan att du trivs med atmosfären, inte vad andra säger.
Citera
2009-05-20, 16:46
  #9
Medlem
Birgitta61s avatar
JAg skulle rekommendera fighter centre på viktoria gatan. Har inte ren boxning men många andra kampsporter. Annars är det väl Majornas Boxningsklubb eller Ironman Gym vid Stigbergstorget som gäller.
Citera
2009-05-21, 19:31
  #10
Medlem
schabo-labos avatar
Hej, ingen av dessa nämnda klubbar har en svenska tränare för motionsgruppen. Majornas har det närmaste svensk tränare du kan komma, Christian heter han, finns med på deras hemsida som någon länkade till. Tyvärr skär de ner på träningarna till sommaren.

RBK har en bra elittränare, visst han är lite egen, men han är snäll och har man lite tålamod med honom så märker ni att han vill ert bästa.
Citera
2009-05-23, 20:07
  #11
Medlem
mahasukas avatar
Mbk verkar bra, kollar man på deras boxare är det ganska stor avsaknad av muhammads och ali's.
I like.

Fan efter att ha tränat på ett vanligt gym i snart 4 år, helt överbefolkat av araber ska det bli riktigt skönt att slippa känna sig som en minoritet och slippa höra på dem när de skriker till varandra (varför ska de alltid låta så mycket ?)

tack för tipsen förresten.
Citera
2009-05-24, 00:08
  #12
Medlem
locmans avatar
http://www.if-gtb.se/

har en del svenska boxare och framförallt svenska tränare...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback