Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-09-04, 00:45
  #1
Medlem
Hej

jag behöver hjälp med att avinstallera ett spel. Problemet är att när jag går in på Tabort/läggtill program så finns inte spelet med. Först tänkte jag bara markera alla filer, ta bort och slänga dem från skräpkorgen. Jag vet inte om det är säkert att göra så, det kansle finns kvar programvara på hårddisken. Jag laddade ner spelet från nätet, jag sparade den inte utan jag "extracted the file" från nedladdningsplatsen.

tack i förhand
Citera
2002-09-04, 09:18
  #2
Medlem
Liquid_Xs avatar
bara ta bort filerna, då får du bort det mesta

-

btw, detta är ett datorsäkerhets forum, inte 'hjälp mig med min dator som inte funkar forum' kanske det är dax för ett besök på http://forum.fragzone.se/ eller http://www.lunarstorm.se
Citera
2002-09-04, 10:12
  #3
Medlem
Håller med Liquid_X men tycker att Flashback borde återinföra avdelningen Hårdvara under IT (som fanns i konferenser). Även en avdelning som heter Mjukvara (eller nåt) borde också finnas.
Anledningen till att det postas inlägg som är OT beror ju på att det inte finns så många avdelningar samt att Datasäkerhet är den mest välbesökta (efter Warez möjligtvis).
Man kan ju inte ha en avdelning för varje liten grej, men Hårdvara och Mjukvara röstar jag för.
Citera
2002-09-15, 16:17
  #4
Medlem
F.U.C.K: Det finns speciella avinstallationsprogram, Nortons Cleansweep är bra.

Du kan också ta bort alla filer och sen gå in i registret och sök och ta bort alla nycklar som hänvisar till det programet.
Citera
2002-09-15, 16:52
  #5
Medlem
Ta bort filerna där spelet är installerat, ta bort genvägar på startmenyn så är det ju till synes borta. Om det fortfarande syns under "Lägg till/ta bort program" så går du på START/KÖR och skriver REGEDIT och trycker på enter. Inne i regedit trycker du på F3 och söker på spelets namn och tar bort det som verkar rimligt.
Citera
2002-09-15, 17:44
  #6
Medlem
Liquid_Xs avatar
antar att det är wärch det handlar om.. i så fall.. ta bort det.. rensa i registert om du orkar/vågar.. inte mycke annat att göra
Citera
2002-09-15, 18:17
  #7
Medlem
*Tråd låst*
Som sagt detta är ett datorsäkerhetsforum. Vill du ha hjälp med din dator så vänd dig till kundsupporten eller ett annat forum.


OT: Skickar iväg ett mail till admin angående ett skapande av ännu en datoravdelning i forumet. Så att denna avdelning slipper alla sådana frågor som inte har något med säkerhet att göra. Exempelvis ett nytt "Datorer, övrigt" eller liknande...
Vad tycks? skicka pm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback