Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-16, 22:43
  #1
Medlem
jerros avatar
Jo jag undrar fall det finns folk här som "råkat" döda någon, Eller på något vis varit inblandade i någons död genom att ni har sålt dödsknark, Hjälpt en polare att sätta en fix då han/hon dog, Eller varit närvarande vid en OD där personen dog.

Hur kändes det?

Kände du dig ansvarig på något vis?

Blev du anklagad av någon vän/kompis/anhörig för att ha orsakat personens död?



Hittade ingen tråd, Om sådan finns eller om jag placerat denna fel så flytta eller stäng.
__________________
Senast redigerad av jerro 2009-05-16 kl. 23:23.
Citera
2009-05-17, 00:02
  #2
Medlem
Pinkskins avatar
Det där är nog för tunga saker för de flesta att ta på fb.
Citera
2009-05-17, 00:17
  #3
Avstängd
cottonfevers avatar
EEH, ja det närmsta jag kommer är när en kompis kom hem till mig o var otroligt jobbig!! Han va väldigt påverkad av nåt,snubblade runt, gapade, skrek o kissade på sig!! Han visste att jag gick på tjack så när det va dags för mig att slå i mig en till rökare bad o skrek han att han ville ha en lika dan som jag tog, lika mycket...
Jag hade slagit i mig ganska mycket typ en 0,7 riktigt bra tjo så jag övertalade honon att bara ta hälften...
Så jag hämtade nya verktyg o slog i honom typ en 0,4....
Och han typ dog!! PANG!!, rasade i backen...
Shit!! Den jäveln dog!!! Vad ska jag göra!!
Men när jag tittade närmare på honom så såg jag pulsen banka JÄVLIGT hårt från venera på halsen!! Det pärlades svett i pannan på'n där han låg helt medvetslös... ¨
I min förvirrade knark-hjärna jag tänkte med på den tiden fick jag bara fram: Han kommer att dö i min lägenhet... Hur ska jag få ut honom utan att nån ser mig!?
Och vi hade varit kompisar i över 20 år!!!
Som tur var vaknade min vän efter ett par timmar, och förklarade väldigt förvirrat att han tagit en kombo av GHB/jonk innan han kom hem till mig... Han var inte specielt van vid amfetamin så det blev väl kortslutning när jag injicerade det i honom med jonk o ghb i blodet redan...
Väldigt otäckt när jag tänker på det idag iaf!!
Citera
2009-05-17, 01:26
  #4
Medlem
För många år sedan så var ja tillsammans med en tjej. Hon hade det inte så lätt.
Så en natt när ja, hon och hennes tjej kompis hade haft jätte kul Vi söp och lekte med dildosar och pussades hej villt med varandra och massa såna saker så försvann hon ett tag.

Tänkte ju inte mer på det men nån timma senare kom hon in till oss igen. Men en hel näve full med tabletter.

Tjejen vi va hos hennes mamma, tog en massa mediciner (typ ångestdämpande, hjärt och blod mediciner) så mitt upp i en hel lyckad underbar kväll sitter hon och säger att hon skall ta livet av sig. Jag ser hur hon sväljer ett 20-30 tal tabletter men sprit.
Jag låg vaken hela kvällen bredvid henne och lysnade på hur hon andades.. Tyngre och tyngre. Ett tag slutade hon andas men jag vände henne så att hon låg på sidan, då fortsatte hon andas igen.

Som tur var så överlevde hon. Det e inte mycket som satt spår i mig men det kommer jag nog aldrig glömma.

EDIT: När ja smet hem på morgonen så skulle ja hämta min jacka i köket, där hade på bordet log det ett avskedsbrev.
Citera
2009-05-17, 01:32
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
För många år sedan så var ja tillsammans med en tjej. Hon hade det inte så lätt.
Så en natt när ja, hon och hennes tjej kompis hade haft jätte kul Vi söp och lekte med dildosar och pussades hej villt med varandra och massa såna saker så försvann hon ett tag.

Tänkte ju inte mer på det men nån timma senare kom hon in till oss igen. Men en hel näve full med tabletter.

Tjejen vi va hos hennes mamma, tog en massa mediciner (typ ångestdämpande, hjärt och blod mediciner) så mitt upp i en hel lyckad underbar kväll sitter hon och säger att hon skall ta livet av sig. Jag ser hur hon sväljer ett 20-30 tal tabletter men sprit.
Jag låg vaken hela kvällen bredvid henne och lysnade på hur hon andades.. Tyngre och tyngre. Ett tag slutade hon andas men jag vände henne så att hon låg på sidan, då fortsatte hon andas igen.

Som tur var så överlevde hon. Det e inte mycket som satt spår i mig men det kommer jag nog aldrig glömma.

EDIT: När ja smet hem på morgonen så skulle ja hämta min jacka i köket, där hade på bordet log det ett avskedsbrev.

Du är ett riktigt cp som inte ringde efter ambulans. Hon var ett riktigt cp som kom in och tog tabletterna mitt framför ögonen på dig, vafan ville hon bara skrämmas eller var hon så sadistisk att hon tyckte du förtjänade att se henne dö.
Citera
2009-05-17, 01:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoppe
Du är ett riktigt cp som inte ringde efter ambulans. Hon var ett riktigt cp som kom in och tog tabletterna mitt framför ögonen på dig, vafan ville hon bara skrämmas eller var hon så sadistisk att hon tyckte du förtjänade att se henne dö.

Du har all rätt att klandra mig för att jag inte ringde efter hjälp men jag var jävligt rädd och osäker. Detta hände när jag var 14 eller 15. Det var den tiden när man alltid ställde upp för folk, ovasett vad det än gällde.

Jag vet inte riktigt just varför hon gjorde det men hon visade sin armar den dagen och dom var riktigt sönderskurna. Inte bra lite på blodådern utan runt hela armen och överallt.
Så det tyder ju på att något riktigt hemskt har hänt.

Men nu för tiden mår hon bättre kan jag ju meddela och hennes liv rullar nog på rätt bra nu.
Citera
2009-05-17, 02:06
  #7
Medlem
Rogge-s avatar
Hehe ne, men en o annan mindre trevlig resa har man väl indirekt orsakat när somliga inte lyssnat ordentligt. Säger man 10mg så lägger en del automatiskt till en 0a, oavsett vad.
Citera
2009-05-17, 13:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Jo jag undrar fall det finns folk här som "råkat" döda någon, Eller på något vis varit inblandade i någons död genom att ni har sålt dödsknark, Hjälpt en polare att sätta en fix då han/hon dog, Eller varit närvarande vid en OD där personen dog.

Hur kändes det?

Kände du dig ansvarig på något vis?

Blev du anklagad av någon vän/kompis/anhörig för att ha orsakat personens död?



Hittade ingen tråd, Om sådan finns eller om jag placerat denna fel så flytta eller stäng.
Jag känner mig delvis ansvarig för en av mina bästa vänners död. Hon led av svåra depressioner mm (vill inte gå in på det för mkt av respekt för henne) och fick en massa benso utskrivet + sömnmediciner osv. Hon försökte ta livet av sig några gånger men misslyckades. Problemet var att hon inte tyckte att ångesten lättade av benson (men trots det vräkte hon i sig mängder), däremot hade hon en gång fått Citodon på sjukan och mindes det som att hon hade mått skitbra av det. Jag min idiot REKOMMENDERADE henne att börja med kodein (hon var ändå bensotorsk, jag ville inte att hon skulle ta livet av sig och var typ desperat och ville bara hjälpa henne att må bättre), vilket hon gjorde. Problemet var att hon inte hade respekt för mediciner öht utan tog enorma mängder. Jag varnade henne GIVETVIS för att kodein och benso kunde vara farligt ihop och att hon aldrig skulle ta för mycket kodein osv. Men grejen var också att när hon tog kodein så mådde hon bättre och hade inte en tanke på att ta livet av sig, tvärtom blev hon levnadsglad igen och började göra upp en massa planer.

Några månader senare hittades hon död hemma på soffan efter ett för högt intag av bl a kodein och diazepam. Hon hade somnat och dött av andningsdepression. Detta var alltså INTE ett självmord utan en olyckshändelse. Jag har känt mig delvis skyldig till detta och haft en hel del ångest över det, eftersom jag rekommenderade henne att testa kodein (fast jag menade ju att hon skulle ta det ISTÄLLET för benso, inte ihop med benso). Dock säger en person som stod henne nära att hon började leta efter kodein på nätet redan innan jag rekommenderade det, så det kanske inte hade någon betydelse trots allt att jag rekommenderade skiten. Men nog har jag funderat, och som sagt, haft ångest och känt mig skyldig. Problemet var att INGENTING hjälpte på henne, hon gick hos flera terapeuter etc och fick som sagt kilovis med benso, Stilnoct, SSRI etc utskrivet och inget hjälpte.

Efter det har jag aldrig rekommenderat någon - hur depressiv personen än har varit - att börja med NÅGON form av tabletter/droger. Jag kan på sin höjd rekommendera johannesört eller nåt...

Mvh
/marilyn
Citera
2009-05-17, 17:18
  #9
Avstängd
Usch vad jobbigt för dig Marilyn, även om det inte är ditt fel. Bara att vara inblandad i en sån händelse.
Har själv fått en kille att testa kola och sånt fast han från början inte var intresserad men som tur är så är det inget han forstatte syssla med. Jag avdramatiserade det ganska mycket för honom och så...hade varit lite jobbigt om han fortsatt och gått vidare eller börjat missbruka istället för sina framtidsplaner som han jobbar med nu.

Lite ot där...
Citera
2009-05-17, 20:33
  #10
Medlem
melkerpeders avatar
ehh

Citat:
Ursprungligen postat av cottonfever
EEH, ja det närmsta jag kommer är när en kompis kom hem till mig o var otroligt jobbig!! Han va väldigt påverkad av nåt,snubblade runt, gapade, skrek o kissade på sig!! Han visste att jag gick på tjack så när det va dags för mig att slå i mig en till rökare bad o skrek han att han ville ha en lika dan som jag tog, lika mycket...
Jag hade slagit i mig ganska mycket typ en 0,7 riktigt bra tjo så jag övertalade honon att bara ta hälften...
Så jag hämtade nya verktyg o slog i honom typ en 0,4....
Och han typ dog!! PANG!!, rasade i backen...
Shit!! Den jäveln dog!!! Vad ska jag göra!!
Men när jag tittade närmare på honom så såg jag pulsen banka JÄVLIGT hårt från venera på halsen!! Det pärlades svett i pannan på'n där han låg helt medvetslös... ¨
I min förvirrade knark-hjärna jag tänkte med på den tiden fick jag bara fram: Han kommer att dö i min lägenhet... Hur ska jag få ut honom utan att nån ser mig!?
Och vi hade varit kompisar i över 20 år!!!
Som tur var vaknade min vän efter ett par timmar, och förklarade väldigt förvirrat att han tagit en kombo av GHB/jonk innan han kom hem till mig... Han var inte specielt van vid amfetamin så det blev väl kortslutning när jag injicerade det i honom med jonk o ghb i blodet redan...
Väldigt otäckt när jag tänker på det idag iaf!!

fett läskigt, stört..hur tänker vissa?
var man stoppar i sig sitt sj, skulle aldri hjälpa någon med sånt, vill inte ha sånt på mitt samvete
Citera
2009-05-17, 20:49
  #11
Avstängd
cottonfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melkerpeder
fett läskigt, stört..hur tänker vissa?
var man stoppar i sig sitt sj, skulle aldri hjälpa någon med sånt, vill inte ha sånt på mitt samvete
Nää, ja vet... Grejen var att ja trodde bara han var full o tänkte att han skulle bli nykter av lite tjo. Han hade skjutit förut men kunde inte sätta själv... Har inte hjälpt nån skjutit nåt mer efter det iaf!!
Citera
2009-05-17, 21:11
  #12
Medlem
jerros avatar
För några år sedan skulle jag hjälpa en snubbe med tjack, Jag mötte upp han utanför en lägenhet och gav han grejorna, Sen gick han upp i lägenheten och bytte tjacket mot Heroin, Han tog en fix och dog.

Snubben som bodde i lägenheten hade heroinet och han ville bara byta mot tjack, Han hade tagit en tjackpanna ungefär samtidigt som den andre tog en fix, När han började bli blå i ansiktet blev han så nojig att han släpade ut han på gatan och lät han ligga där.

Det var inte speciellt roligt efteråt, Förmodligen hade han väl fått sin fix förr eller senare men ändå...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback