2026-08-25, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydroo
Tror bilden kommer från någon av dom två tilläggsprotokollen. Förmodligen det som släpptes samma dag som FUP:en.

​Det stämmer förmodligen inte.

Polisens daktning innebär inte nödvändigtvis att en fotografering genomförs. Miljön och bildens karaktär tyder i stället på att fotografiet kommer från KV.
Citera
2026-08-25, 03:39
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det önskar man. Men nya DNA tester kommer nog ta lång tid att få något svar på. Så då får han väl sitta anhållen ytterligare lång tid. Men det måste det iallafall vara värt nu när så mycket arbete redan gjorts.Vore trist om allting skulle rinna ut i sanden.

Tar inte jättemånga dagar i sig. Är det många olika prover tar det tid förstås. Men varför gör man inte dom analyserna innan man väcker åtal?
Citera
2026-08-25, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Nej finns flera pixlade bilder där det är uppenbart att de är ifrån frihetsberövandet.

Var har du sett dem?
Citera
2026-08-25, 08:10
Medlem
Avengerssons avatar
Jag tror ärligt att det INTE finns en chans att han kommer dömas för indicier till något strängare straff, åklagaren har extremt mager kedja. Att DNA finns bevisar ju endast att MGM varit på platsen, inte utfört morden. MGM berättelse måste motbevisas rejält, tycker det hela ser mycket magert ut. Oavsett kommer Tingsrättsdomen överklagas och Högsta instans ger friande dom. Min övertygelse. DNA väger tungt men finns inga andra bevis som binder MGM så är detta bara ett mediadrev. Har läst FUP kmn tvivlar starkt på fällande dom. Möjligen griftefrid men det har gått extremt många år...
Citera
2026-08-25, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electricteapot
​Det stämmer förmodligen inte.

Polisens daktning innebär inte nödvändigtvis att en fotografering genomförs. Miljön och bildens karaktär tyder i stället på att fotografiet kommer från KV.

Kan man verkligen få ut bilder från KV på häktade personer? När jag läser lagen så tolkar jag det som att det borde gå men jag har aldrig hört talas om det innan.
Citera
2026-08-25, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydroo
Tror bilden kommer från någon av dom två tilläggsprotokollen. Förmodligen det som släpptes samma dag som FUP:en. Där borde även förhör 9 finnas med. Det andra tilläggsprotokollet tror jag avhandlar dna-fyndet i väskan och förhöret som hölls i samband med det.

Det tvivlar jag på. Jag tror man tänkt att nya bilder på en GM där brottet skedde för över 20 år sen inte är relevanta. Jag skulle påstå att det kan de vara.
Citera
2026-08-25, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackslash
Måste du fatta varför? Varför skedde morden i Linköping? Den finns inte alltid ett greppbart motiv för dårar är dårar.

Lkpg-Daniel var lik MGM här på flera sätt. Att han inte lämnar spår i dagens samhälle är ju ett tecken på att han inte är normal, och väldigt isolerade. Vilket väl ofta tyder på en störd person.

Han skötte sina jobb och hade på senare tid börjat våga öppna upp mer, t.o.m. gå ut och äta, sa väl mamman i ett förhör. Denna kille har social fobi och är ensamvarg, introvert. Det innebär inte att man är störd. Och hans introverta, konflikträdda personlighet stämmer iofs överens med att det kanske kan ha gått till som han själv sagt - men det är mycket konstigt. Har han även autism kanske det går att förstå? Jag tycker att han borde bli friad då det dels gått så många år och att han är skötsam. Det är ju ingen grovt kriminell eller kriminell person direkt, röker, dricker inte, dricker inte ens kaffe... Samhället måste också kunna hjälpa människor att gå vidare. Jag tror att om han är skyldig så var det något där och då som spårade ur, gick fruktansvärt fel och det var inte planerat.
Senast redigerad av honn 2026-08-25 kl. 08:29.
Citera
2026-08-25, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av il-ciclone
Enligt FUP har han fått socialbidrag beviljat bl.a sidan 1549
Frågan är var han gjorde av med en halv mille, verkar ju inte vara en person med exklusiva vanor direkt.
Han var pank på den tiden, nu har han jobbat ihop pengar efter att ha fått ett arv och inte gjort någonting på 20 år förutom att äta, jobba och sova.
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Är du säker på att den pixlade bilden du sett inte bara är CV-bilden? Det är den enda jag sett i media.
Det har förekommit en bild till i rättegången som inte finns i FUP. Jag vet inte varför den inte är med där. Den ser ut som att den är tagen i en fotoautomat eller liknande (inte samma bild som i CV:et).
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Inblandade vet med sig att de fuckat upp rejält. Därför har de maskat FUP:en som illrar. Bilden i klippet ser ut som något som är från den riktiga FUP:en. Hur SVT kommit över den bilden borde man verkligen fråga de om.
Det där ser ut att vara den gamla bilden från när han gick i skolan och hade page, dvs den första bilden som läckte på den misstänkte gärningsmannen.
Citera
2026-08-25, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettysage
Carina är ingen grävande journalist, hon kommer prata känslor med Barbro. Hon är inte ens påläst på fallet, därför ska hon ha den upphetsade norrländska reportern/privatspararen med sig. Så hon kan koncentrera sig på att prata ”pappa” med Barbro. Hon högg bara på det här för att det finns riksintresse och efter att hennes program lades ned är hon livrädd att inte synas i bild och vara relevant.

Jag älskar Carinas medmänskliga perspektiv. Glömmer aldrig hennes dokumentär om dödsdömda i USA... Hon är uppriktigt engagerad och säkert intresserad av fallet och jag vet inte varför du har ett behov av att förminska henne. Många av oss uppskattar även prat om känslor.
Citera
2026-08-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Det där ser ut att vara den gamla bilden från när han gick i skolan och hade page, dvs den första bilden som läckte på den misstänkte gärningsmannen.

Du kollar på fel bild. Vi diskuterar bland annat den pixlade bilden som är i profil där man även ser stora delar av håret.
Citera
2026-08-25, 11:20
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Han skötte sina jobb och hade på senare tid börjat våga öppna upp mer, t.o.m. gå ut och äta, sa väl mamman i ett förhör. Denna kille har social fobi och är ensamvarg, introvert. Det innebär inte att man är störd. Och hans introverta, konflikträdda personlighet stämmer iofs överens med att det kanske kan ha gått till som han själv sagt - men det är mycket konstigt. Har han även autism kanske det går att förstå? Jag tycker att han borde bli friad då det dels gått så många år och att han är skötsam. Det är ju ingen grovt kriminell eller kriminell person direkt, röker, dricker inte, dricker inte ens kaffe... Samhället måste också kunna hjälpa människor att gå vidare. Jag tror att om han är skyldig så var det något där och då som spårade ur, gick fruktansvärt fel och det var inte planerat.
Om vi bortser från frågan om han kommer fällas eller ej och utgår ifrån att han är skyldig.. Visst, han har vad vi vet varit skötsam sedan morden och har knappast levt något liv som någon av oss är avundsjuk på men oavsett om det av någon anledning spårade ur som en engångsföreteelse så har han tagit två människors liv och orsakat anhöriga stor skada/sorg så brottet är så grovt så jag tycker inte att man kan vända andra kinden till för att det är synd om honom.
Citera
2026-08-25, 11:28
Medlem
Man vet aldrig hur en domstol tänker, Men han kanske döms för mordet på Gerd men frias på mordet på Tor. Det finns bevis på att han haft kontakt med Gerd när han drog in henne i huset. Och det finns även hans DNA i Gerds handväska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in