2026-08-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Jag är inte tillräckligt juridiskt kompetent för att våga mig på några gissningar.

Det jag konstaterar är att även om han skulle bli friad kommer han för alltid att betraktas som en bestialisk dubbelmördare. Det fåtalet som faktiskt tror på hans berättelse tvingas ändå ta till sig att han helt känslokallt släpade en död eller döende kvinna in i en lagård och sen underlät att meddela polis. Ett nästan lika sjukligt beteende som morden själva.

Frågan är om inte det vore bäst för honom själv att bli fälld. Då kanske han kan få den vård han uppenbarligen behöver.

Han kommer nog att byta namn igen och gömma sig. Hoppas han inte tar sitt liv. Håller med om att hans förklaring är väldigt svår att förstå och känslokall. Grav autism?
Citera
2026-08-24, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo men i praktiken går det ju inte att tvinga någon att aktivt delta/gå runt och visa etc.
Lika lite som man kan tvinga någon att prata under förhör och under förhandling.
Och på sätt och vis så har han ju genom sitt agerande vid synen
gett en bild av sig själv som GM.

Repriserar skamlöst min prediktion avseende synen på BP:

Förklara gärna
Citera
2026-08-24, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Förklara gärna

Ja genom att välja att sitta kvar i bilen, att inte visa hur han agerade enligt vad han uppgett i förhör, det kommer att läggas ”till bilden” av honom.
Det kommer på ett eller annat vis, i en grad eller annan att påverka utfallet/domen.
Citera
2026-08-24, 14:15
Medlem
F3ttans avatar
Kan han få annat än livstid?
Citera
2026-08-24, 14:16
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Varför finns det inte dagsfärska bilder på JJ i FUP? Finns bara bilder från ett CV. Brukar man inte ta bilder på fångar i häkteskläder?
Citera
2026-08-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja genom att välja att sitta kvar i bilen, att inte visa hur han agerade enligt vad han uppgett i förhör, det kommer att läggas ”till bilden” av honom.
Det kommer på ett eller annat vis, i en grad eller annan att påverka utfallet/domen.

Han är väldigt svår att förstå. Skyldig eller ej.
Själv tippar jag på skyldig.
Citera
2026-08-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Blunda och hålla för öronen är ibland bäst... det är upp till åklagaren att bevisa, han behöver inte göra ett skit själv.
Haha, han gör ju bort sig rejält. han kanske är förståndshandikappad vad vet jag
Citera
2026-08-24, 15:00
Medlem
il-ciclones avatar
Fattar inte varför han konstrar med vallningen, han skall ju in princip visa saker han redan erkänt att han gjort som att ex. släpa kroppen.

Dessutom hade han ju chansen att visa för rätten hur han när han hörde skriket myndigt stegade fram och talade om för Mollgan och Mållgan att dom skulle sluta yxa damen i huvudet. Och sedan också peka ut hur dom försvann från platsen.
Citera
2026-08-24, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Han är väldigt svår att förstå. Skyldig eller ej.
Själv tippar jag på skyldig.
Får man inte höra eller läsa om utfrågningen av hans mamma som ska vara idag på eftermiddagen?
Citera
2026-08-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kan han få annat än livstid?
Ja, han kan bli frikänd.
Citera
2026-08-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av il-ciclone
Fattar inte varför han konstrar med vallningen, han skall ju in princip visa saker han redan erkänt att han gjort som att ex. släpa kroppen.

Dessutom hade han ju chansen att visa för rätten hur han när han hörde skriket myndigt stegade fram och talade om för Mollgan och Mållgan att dom skulle sluta yxa damen i huvudet. Och sedan också peka ut hur dom försvann från platsen.
Det är väldigt svårt att visuellt beskriva en delvis uppdiktad händelse, han är inte dummare än att han förstår det.
Citera
2026-08-24, 15:15
Medlem
il-ciclones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det är väldigt svårt att visuellt beskriva en delvis uppdiktad händelse, han är inte dummare än att han förstår det.

För att inte tala om när han skall visa att allt bara tog en minut. Stålmannen hade varit avundsjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in