2026-04-25, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Men har inte JA:s syster varit inne i tråden och sagt att föräldrarna överdrev skadorna och att JA med största sannolikhet dog av en självorsakad överdos?

Finns de några bevis på att han kunnat vara i området brattås när de hände? OK ja + 1 till ännu värre person samt jj som hade skuld till någon alt lärt känna som vänner via nätet eller gemensamma kompisar kring JAs tjej i härnösand. Om de finns något spår kring att JA haft kontakt med Tor så är nog ett sånt här scenario troligt. om är de inte är JA som är inblandad så är de säkerligen samma typ av folk samt JJ som blivit meddragen på något sätt ...

JJ vill inte bli häktad för mord för han har kanske inte gjort de, men han kan tänka sig få samhällstjänst.- om denne JA. dog så förstår jag varför JJ vågade bo kvar ett tag, men då är ju frågan om den tredje då är huvudpersonen. Åkte han in i fängelse under den perioden, och JJ kände sig lite lugn....eller var han och JJ ok eller åkte JJ och ja tillbaka och flyttade liken efteråt så jj aldrig visste vem mördaren var?

Någon som nämnde stefan i Sundsvall med röd Volvo.. ? Kanske lika långsökt men de är kanske såna personer som är inblandad. JA och stefan kan säkerligen ha känt varandra och de får information om en bra affär i härnösand rykten brukar gå att någon har pengar därför folk inte skryter om sånt ..
Citera
2026-04-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Min tes kvarstår.

Om vi antar att JJ är inblandad, så ser jag inte riktigt den fiktive person du beskriver framför mig.

Det vill säga, min förståelse är att den introverte och socialt isolerade JJ bodde på orten i ≈två år och minns jag det rätt så var han inte särskilt engagerad i studierna. Var, i vilket sammanhang, skulle han ha träffat någon för att åka för åka med att konfrontera BO i en dispyt? Och varför skulle GM2 ta med sig JJ av alla?

Brottet som sådant öppnar absolut upp för någonting liknande det du beskriver. Men jag ser inte riktigt JJ:s väg in i den typen av brottslighet.

Om GM1 är en strulpelle så visst att han skulle kunna ta med sig någon polare. Men knappast av JJ:s karaktär.

De kanske träffades via nätet spel chatt. JJ hade ju haft några tjejer stod de. han kanske hade någon i härnösand sen eftersom JJ verkar väldigt jagsvag så kan de ju leda till vad som helst kanske hans date kände någon annan tjej i härnösand som var tillsammans med någon kriminell. Dom perfekta offren att använda i kriminalitet är jagsvaga .. eller kanske JJ köpte mediciner illegalt och kunde inte betala eller så hade han ett jobb att åka och fixa en sak som att flytta bevis eller något.
Citera
2026-04-25, 11:11
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Finns de några bevis på att han kunnat vara i området brattås när de hände? OK ja + 1 till ännu värre person samt jj som hade skuld till någon alt lärt känna som vänner via nätet eller gemensamma kompisar kring JAs tjej i härnösand. Om de finns något spår kring att JA haft kontakt med Tor så är nog ett sånt här scenario troligt. om är de inte är JA som är inblandad så är de säkerligen samma typ av folk samt JJ som blivit meddragen på något sätt ...

JJ vill inte bli häktad för mord för han har kanske inte gjort de, men han kan tänka sig få samhällstjänst.- om denne JA. dog så förstår jag varför JJ vågade bo kvar ett tag, men då är ju frågan om den tredje då är huvudpersonen. Åkte han in i fängelse under den perioden, och JJ kände sig lite lugn....eller var han och JJ ok eller åkte JJ och ja tillbaka och flyttade liken efteråt så jj aldrig visste vem mördaren var?

Någon som nämnde stefan i Sundsvall med röd Volvo.. ? Kanske lika långsökt men de är kanske såna personer som är inblandad. JA och stefan kan säkerligen ha känt varandra och de får information om en bra affär i härnösand rykten brukar gå att någon har pengar därför folk inte skryter om sånt ..

Om systern läser det här får hon gärna komma tillbaka och klargöra. Jag minns inte hennes användarnamn eller var exakt i denna gigantiska tråd hon skrev.

Jag har för mig att hon skrev att JA dog natten mellan den 30/5 och 31/5. Alltså före morden men jag kan minnas fel. Jag skulle inte våga svära i domstol på det.
Citera
2026-04-25, 11:43
Medlem
Citat:
Om systern läser det här får hon gärna komma tillbaka och klargöra. Jag minns inte hennes användarnamn eller var exakt i denna gigantiska tråd hon skrev.

Jag har för mig att hon skrev att JA dog natten mellan den 30/5 och 31/5. Alltså före morden men jag kan minnas fel. Jag skulle inte våga svära i domstol på det.
https://www.st.nu/sundsvall/jimmy-aldrin-utesluten-som-dubbelmordare-PxMCi/

Står i tidningen på kvällen efter mordet. Polisen avfärdar att han varit inblandad. Kanske hade alibi. Konstigt att han varit misstänkt överhuvudtaget om de inte finns någon koppling alls.
Citera
2026-04-25, 11:54
Medlem
Citat:

Står i tidningen på kvällen efter mordet. Polisen avfärdar att han varit inblandad. Kanske hade alibi. Konstigt att han varit misstänkt överhuvudtaget om de inte finns någon koppling alls.

Vem med våldskapital som bor i regionen har inte varit misstänkt för Brattåsmorden? Att en brutal våldsverkare och rånare som Jimmy hittas död nära i tid till Brattåsmorden är så klart väldigt intressant. Även om det mest troligt bara är en slump.
Citera
2026-04-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Herregud vad fruktansvärt.
Både att det finns sådana våldsbrottslingar och att pojkens död inte utreddes ordentligt. Sedan kan man såklart undra om det har något samband med Brattåsmorden, men JJ:s dna på brottsplatsen är svårt att förklara då.
"men JJ:s dna på brottsplatsen är svårt att förklara då."
Inte om det var en grupp, på tre eller fler personer som var i Brattås. Det var ju enligt artikeln tre ungdomar som avvisade ambulansen. Dessa dödsfall bland ett förvisso missbrukande ungdomsgäng, luktar skit lång väg. Polisen har i inledningen gjort ett uselt arbete, eller kanske ännu värre mörkat något. Vem vet?

"En Cartier skriver:
En domstol kan häva källskyddet, vilket också Wikner uppmanade polisen att ansöka om. Men de visade inget intresse - märkligt nog. Men något säger mig att de tagit upp tråden i detta nu. Framtiden får utvisa."
Senast redigerad av Grodologen 2026-04-25 kl. 12:30.
Citera
2026-04-25, 12:23
Medlem
Citat:

Föräldrarna säger ju att Jimmy själv, sagt att han hade varit till Härnösand, samma dag.
Citera
2026-04-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
"men JJ:s dna på brottsplatsen är svårt att förklara då."
Inte om det var en grupp, på tre eller fler personer som var i Brattås. Det var ju enligt artikeln tre ungdomar som avvisade ambulansen. Dessa dödsfall bland ett förvisso missbrukande ungdomsgäng, luktar skit lång väg. Polisen har i inledningen gjort ett uselt arbete, eller kanske ännu värre mörkat något. Vem vet?

"En Cartier skriver:
En domstol kan häva källskyddet, vilket också Wikner uppmanade polisen att ansöka om. Men de visade inget intresse - märkligt nog. Men något säger mig att de tagit upp tråden i detta nu. Framtiden får utvisa."

Ja, jag förstår inte hur polisen kan avfärda det som självmord med tanke på skadorna. Och märkligt sammanträffande att han varit i Härnösand under samma tid, och blev mördad på kvällen samma dag som morden i Brattås.
Citera
2026-04-25, 12:36
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:

Frågan är om han någonsin varit formellt misstänkt eller om det är hata slumpen-typerna i den här tråden som drivit teorin om hans inblandning?
Citera
2026-04-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbasmamma
SNÄLLA! Kolla upp vem Rickard och Lotta Aldrin är, det är två sjuka mytomaner. Bedragit och lurat folk i 100 tals år.

Jimmy är min storebror, Lotta är inte hans mamma, hans mamma heter Yvonne.

Jag var 16 år när Jimmy dog, jag var på bårhuset med min familj, dessa skador som Rickard och Lotta påstår, det fanns inte. Han hade varken avsliten näsa eller något sår i huvudet.

Jimmy åkte till sin lägenhet från mig och våran mamma vid 17-19 tiden den 31 maj. Och hans pappa hittade honom den 1 juni

Citat:

Simbasmamma
Citera
2026-04-25, 12:48
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Simbasmamma

Tack! Det finns två olika tidsangivelser från denna användare angående JA:s död. Det är kanske det som gjorde mig osäker. I september 2025 skriver hon så här:

Citat:
Ursprungligen postat av Simbasmamma
Vi är från Sundsvall, så jag vet ingenting om Härnösand.

Jimmy dog natten 30maj, hittades 31 maj.

Däremot framgår det tydligt att hon helt avfärdar skador på huvudet och en avsliten näsa.
Citera
2026-04-25, 14:47
Medlem
Readyfreddies avatar
https://www.st.nu/sundsvall/mord-utredningen-tystades-ner/

Citat:
30 maj kom Jimmy hem till Rickard och Lotta för att hämta en reservnyckel till sin lägenhet. Han hade en tjej i sällskap och sade att han varit i Härnösand. Föräldrarna fick intrycket att något hade hänt.
31 maj klockan 22.47 larmas ambulans och polis till Jimmys lägenhet, för att någon där skulle må dåligt. Enligt en granne mötte tre unga män ambulansen och sade att larmet var felaktigt.
Det är ju faktiskt intressant om den här tidslinjen är korrekt. "Något" händer i Härnösand den 30:e, något med Tor då. Dubbelmordet kan förstås ge ringar på vattnet senare på kvällen.

Flera inblandade, däribland en tjej.

För enkelhets skull har då Tor sålt en bil, kanske till tjejen. Jag skulle inte göra affärer med en knarkartyp och kanske inte Tor heller. Något är fel på bilen och Tor är oresonlig på ett så pass respektlöst sätt att en lättkränkt och impulskontrollshandikappad individ tappar det.

En grupp med GM, en tjej, JJ, JA och någon grabb till.

Affären finns det papper på som måste letas upp. Tjejen har storlek 38 i skor. Pengarna kan missas om den som letar i sovrummet inte är överdrivet motiverad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in