Citat:
Ursprungligen postat av
Targenor
Läste någonstans att han bodde nära den bankomat där Gerds bankkort ska ha använts
Det handlade om musikern har jag för mig. Den bankomaten ligger (eller låg) vid polishuset intill E4. Många som bor i centrala Härnösand kan sägas bo nära den. Direkt ovanför den finns dock ett sämre område runt Artillerigatan och liknande där det bott invandrare och missbrukare med hög omsättning på hyresgäster. Antagligen nånstans däromkring som musikern har bott. Vart den nu häktade har bott vet jag inte men det skulle inte förvåna mig om det var i samma område.
Citat:
Ursprungligen postat av
Groggnak
Greps i södra Sverige, bor i Mellansverige.
Det kan faktiskt vara så att Katrineholm kallas både för södra Sverige och Mellansverige av Åklagarmyndigheten och i media. Det är ju söder om Stockholm i alla fall och långt söderut jämfört med Brattås, och geografiskt den södra tredjedelen av landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nadim-Chang
Om han bodde kvar på platsen flera år efteråt hur kunde polisen missa att toppsa honom de har ju toppsat jättemånga i närområdet utan han?
Det finns inget närområde till Brattås 115. I såna fall är det alla som bor centralt inom Härnösand där det tätbebyggda bostadsområdet börjar ungefär tre kilometer från Brattås 115. Det skulle innebära att de behövde topsa alla yngre män som bodde i staden mer eller mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
xowodim
Bodde han nära eller bodde han 3,5 mil från Brattås? Denna tråd gör mig förvirrad.
Han bodde i Härnösand, några kilometer ifrån Brattås 115. Ett behandlingshem ligger 3,5 mil ifrån... det har antagligen ingenting med det här fallet att göra utan skulle kunna vara en anledning att han hamnade här uppe eller något liknande i sådana fall, men det låter långsökt.