Citat:
Ursprungligen postat av
Itchii
Tror inte man ska komplicera det med jättekomplicerade teorier utan detta handlar om ett klassiskt markbråk där vissa tagit sig friheten att bygga pirer och annat på Tors tomt.
Har mycket svårt att tro att Tor skulle vara inblandad i drogrelaterad handel han kändes mer som en rätthyvens man.
Markbråket var troligen grunden till allt.
Sen förekom det nog mer saker runt Max och GH som Tor retade sig på, mycket möjligt att det förekom något skumt nere vid bryggorna som Tor dokumenterade, typ droghandel.
Till slut var pirbråket droppen som fick bägaren att rinna över, Tor kanske ville ha en större andel av kakan.
Tor hotade med att polisanmäl allt, han hade ju en bror som var polis dessutom.
Grannarnas verksamhet flyttade sedan söderut efter mordet, då det inte gick att bedriva verksamheten med polisen runt knutarna.