Citat:
Ursprungligen postat av
Itchii
Dessa typer av skor fanns det gott om i Thailand på "kopiamarknaden" det är mer troligt att mördarna köpt det under en sådan resa och inte i Tyskland.
Det finns inget som tyder på att Gerd var måltavlan där är du ute och cyklar.
Mordet kommer endast att lösas om någon inblandad börjar prata.
Jag är rätt säker att denna tråd har rätt att mördarna är M*x eller/och GH. Tråden har vänt på de flesta stenarna.
Är väll en möjlighet att det skulle vara thailenska kopior men förstår värkligen inte varför det skulle vara mer sanolikt.
Ska kolla om man kan hitta statestik men gissar att det är mer tyska turister i sverige än svenska i thailand
Ang vem som är "måltavla" menar jag främst att mordet nog inte var planerat. Motiv och måltavla kan då bli väldigt luddigt. Sanolikheten talar dok för att ofrett tor eller gerd känner gärningsmannen. Spår kring tor verkar ha utretts ganska brett (bror, dotter grannar t.ex) Att inget spår pekar mot att det är nogon som känner gerd kan ju bero på att man inte letat efter spår där?
*Tor mödades iförsig först men det kan ju bero på att han är den som fysiskt utgör ett hot
*Morden sker på hans gård men tor och gerd är sambo/särbo vissa dagar sen 10 år
*Gerd skulle inte vara på gården den dagen men kan man utesluta att mördaren antog att hon är i brattås om hon inte är hemma?
Kanske förbisett nått mer som pekar på tor som den det rör påmin mig isf gärna.
Mest sanolikt är kanske tor den det rör men man bör ju även utreda gerds historia och närstående, grannar, bekanta
Tråden tycker jag tyvär har gått i samma spår som media och polis vilket är väl naturligt då det finns mer information att hämta. Hoppas att man kan bredda diskussionen lite med sidospår