Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 21:07
  #1465
Medlem
greta-forvetens avatar
Den svarta skon med vita revärer sitter bäst på en kille 17-26 år. Spänstig, smidig & smärt. En sportig sko. Snygg och bärs av någon som är medveten och har råd. Samband med Karlamarksmorden? Låter troligt. Gick att läsa en artikel om det eventuella sambandet på samma ”nät sida” som artikeln om skon fanns. En man med storlek 42 och en något mindre man med mindre fötter storlek 38. De kan ha varit där av en tillfällighet eller på beställning av någon eller så var de själva bara var ute efter pengar. Att de tog Gerds bankomatkort skvallrar om det. Jag tippar på att de bara var på genomresa och valde gården på måfå. Jag läste en rysare med samma händelseförlopp för massor med år sedan. Gärningsmännen i den boken var 2 män på glid genom landet, båda kriminella och inte från Sverige.
Citera
2018-08-15, 23:07
  #1466
Medlem
En tanke som slog mig nyss, kan skorna med storlek 38 ha tillhört ett barn ?
I såna fall en tidig tonåring.
Vilka hade barn i området på den tiden som var i tonåren ?
Den anonyma tipsaren kanske är son till mördaren. Tonåringen kanske satt i bilen och väntade men undrade varför pappan tog sån tid på sig.
Citera
2018-08-16, 08:26
  #1467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
En tanke som slog mig nyss, kan skorna med storlek 38 ha tillhört ett barn ?
I såna fall en tidig tonåring.
Vilka hade barn i området på den tiden som var i tonåren ?
Den anonyma tipsaren kanske är son till mördaren. Tonåringen kanske satt i bilen och väntade men undrade varför pappan tog sån tid på sig.

Man tycker att polisen borde kolla GH och ML och deras respektive fruar map skostorlekar.
Alltid en början.
Citera
2018-08-16, 15:38
  #1468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Eller göra som de där poliserna i USA som satte in DNAt i ett släktforskningsprogram. Där saknades inte kreativitet.

Sant något positivt är väl att det man gör i USA brukar komma även hit även om det brukar ta ett par år...
Citera
2018-08-16, 15:51
  #1469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Den svarta skon med vita revärer sitter bäst på en kille 17-26 år. Spänstig, smidig & smärt. En sportig sko. Snygg och bärs av någon som är medveten och har råd. Samband med Karlamarksmorden? Låter troligt. Gick att läsa en artikel om det eventuella sambandet på samma ”nät sida” som artikeln om skon fanns. En man med storlek 42 och en något mindre man med mindre fötter storlek 38. De kan ha varit där av en tillfällighet eller på beställning av någon eller så var de själva bara var ute efter pengar. Att de tog Gerds bankomatkort skvallrar om det. Jag tippar på att de bara var på genomresa och valde gården på måfå. Jag läste en rysare med samma händelseförlopp för massor med år sedan. Gärningsmännen i den boken var 2 män på glid genom landet, båda kriminella och inte från Sverige.

Det går ju inte att utesluta att dessa skomärken tillhörde några kringresande som inte hade något med mordet att göra utan var där efter i hopp att hitta värdesaker. Det som talar emot det är de 10000kr som låg öppet på sängen inte var borta eller hade mördarna låst stora huset efter sig?

Det skulle kunna förklara att Gerds bankomatkort togs men samtidigt inte hon var ju gömd under massa rockar eller?

Min teori är att GM velat det ska se ut som rånmord (Gerds kort, huset som såg ut att blivit genomsökt) men glömde bort dessa 10000kr

Denna artikel visar inte bara hur inkompetent polisen var men att det finns indikationer att någon velat vilseleda polisen:

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=4071276
Citera
2018-08-17, 23:58
  #1470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Det går ju inte att utesluta att dessa skomärken tillhörde några kringresande som inte hade något med mordet att göra utan var där efter i hopp att hitta värdesaker. Det som talar emot det är de 10000kr som låg öppet på sängen inte var borta eller hade mördarna låst stora huset efter sig?

Det skulle kunna förklara att Gerds bankomatkort togs men samtidigt inte hon var ju gömd under massa rockar eller?

Min teori är att GM velat det ska se ut som rånmord (Gerds kort, huset som såg ut att blivit genomsökt) men glömde bort dessa 10000kr

Denna artikel visar inte bara hur inkompetent polisen var men att det finns indikationer att någon velat vilseleda polisen:

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=4071276

Spår hittades ju inne i huset så den som har lämnat dom har lämnat dom inne i huset !
Barbro nämner heller inget om att hon låst upp nån dörr.
10000 kr låg inte öppet utan i tors kläder på sängen
Gerd var inte täckt med massa kläder utan en träningsjacka antagligen över huvudet. Tor däremot var gömd med massa kläder
Citera
2018-08-21, 08:26
  #1471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norke
Gerd var inte täckt med massa kläder utan en träningsjacka antagligen över huvudet. Tor däremot var gömd med massa kläder

Min teori är att GM slog ihjäl Tor och gömde honom i klädhögen. GM var helt övertygad om att Tor var ensam på gården. GM tänkte nog att vinna tid genom att gömma Tor noggrant.
Översakningen kom då Gerd uppenbarade sig och såg vad som hänt och dessutom kände igen GM. GM hade nu att snabbt fatta ett beslut, GM fattade beslutet att även mörda Gerd. Förmodligen gjorde GM detta beslut pga att om mordet framkommit och GM blivit tagen av polis så hade följden blivit väldigt tragisk för anhöriga till GM. Detta kan även vara ett skäl till varför det gick som det gick i polisutredningen dvs någon vill skydda någon.
Citera
2018-08-23, 12:59
  #1472
Medlem
Hur kan man leva med att slagit ihjäl 2 personer?

Hur kan polisen låta en dubbelmördare gå fri i samhället utan att cold case gruppen undersöker nya spår eller lägga upp DNA't på någon släktforskningssida?

Tänk om denna dubbelmördare även har gjort andra mord?

Blir så jävla förbannad lösningen finns ju om man snokar djupare i tomtproblematiken.
Citera
2018-08-23, 17:46
  #1473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itchii
Hur kan man leva med att slagit ihjäl 2 personer?

Hur kan polisen låta en dubbelmördare gå fri i samhället utan att cold case gruppen undersöker nya spår eller lägga upp DNA't på någon släktforskningssida?

Tänk om denna dubbelmördare även har gjort andra mord?

Blir så jävla förbannad lösningen finns ju om man snokar djupare i tomtproblematiken.

Att mörda 2 personer och sedan kunna leva med detta krävs att de inblandade har psyke utöver det normala samt incitament för att skydda något. Det kan vara tex vara familj, egendom eller helt enkelt leva i frihet.
Vi vet att GH har ett stenhårt psyke. Om GH skulle vara GM så har även medhjälparen troligtvis starkt psyke att kunna gå vidare.
En medhjälpare inom familjen kanske lättare glömma och gå vidare.

Tyvärr så fungerar inte rättsväsendet i dag. Polis och Åklagare har bara intresse att kunna lägga ner utredningar.. Tyvärr verkar allting vara politiserat där tillsättningar av åklagare, domare går via någon styrning såsom typ Ruben och Hilda som Anne Ramberg generalsekreterare i Advokatsamfundet byggt upp.
Har man som tex GH varit special militär samt haft uppdrag runt om i världen och dessutom fått medalj av kungen för detta så har man säkert ett speciellt skydd. GH kan börja tala om saker som är statshemligheter om han inte skyddas.
Har man varit special agent för staten Sverige så kan även andra agentuppdrag inneburit mord.
Kanske Leif GW känner på sig att det är något speciellt då morden läggs i frysfacket.
Citera
2018-08-23, 22:29
  #1474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paapen
Min teori är att GM slog ihjäl Tor och gömde honom i klädhögen.

Det var ingen dålig teori. En annan teori är kanske att Tor slog ihjäl sig själv och kläderna ramlade på honom av en slump. Vad tror du om den?
Citera
2018-08-24, 07:50
  #1475
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Det var ingen dålig teori. En annan teori är kanske att Tor slog ihjäl sig själv och kläderna ramlade på honom av en slump. Vad tror du om den?

Ursäkta mitt ordval.

Norke verkar vara ny i denna tråd, så för att underlätta och göra en snabb sammanfattning åt hen så skrev jag på detta vis.
Citera
2018-08-24, 10:15
  #1476
Medlem
GH och ML kan ha flugit under radarn för att inte bli DNA topsade, dom flyttade från ön rätt snabbt efter morden och DNA topsningen kom väl först flera år i efterhand.
Man gjorde vad jag vet inte masstopsning av personer i Brattås, det spelar inte någon roll om du DNA topsar 500 personer även om det går att utesluta rätt många på det sättet.
Det borde vara relativt enkelt att hitta Brattåsmördaren då denne fanns i parets närhet, iaf om man DNA testar alla som Tor haft kontakt med sista halvåret i livet så är jag övertygad om att polisen får en DNA träff.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback