2015-05-17, 21:43
Medlem
Adifreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
För de som gillar att ta en öl sent på kvällen/natten men inte är så förtjust i nattklubbar kan jag tipsa om att Malmö Brygghus numera har öppet till klockan 03 på fredagar och lördagar. Ingen entré. Det är som sagt inget "festligt" ställe med hög musik och partystämning, utan det är ett lugnt ställe där man sippar på en (dyr) finöl i lugn och ro.

Det tipset var guld värt! tackar.
tycker det är för tidigt att dra hem vid 1 och gillar inte klubbar.. har blivit ICE några gånger pga det, och det stället är ganska bull.
Citera
2015-05-18, 01:07
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adifreak
Det tipset var guld värt! tackar.
tycker det är för tidigt att dra hem vid 1 och gillar inte klubbar.. har blivit ICE några gånger pga det, och det stället är ganska bull.

Nä, sitta och lyssna på folk sjunga dålig kareoke på ICA är inte så kul. Det var visserligen några år sen jag var där sist, men då hade de iaf kareoke. Far i hatten kan funka, men de stänger "redan" kl 02, har man varit någonstans till klockan 01 blir det knappt lönt att först gå till Far i hatten och eventuellt behöva stå i kö när de bara har öppet en timme till.

Tycker därför också det är gött med The Taproom (som Malmö Brygghus kallar den lokalen som har öppet till 03 - det är alltså inte hela Brygghuset som stänger 03, som jag felaktigt sa), ett ställe där man kan dricka öl och snacka i vanlig samtalsvolym till klockan 03. Sen eftersom stället har som koncept att bara sälja finöl (och lite finwhisky) så blir det ganska dyra priser, men det är goda öl man får för pengarna, och priserna håller borta de värsta festprissarna.
Citera
2015-06-27, 23:53
Medlem
Aleopas avatar
Någon som besökt de nyare ställena i stan?
Källan på Möllan, där polska slaktarna hade lokal innan, och efter det nån friterad-kyckling-ställe?

Eller Dr. Feelgood? Gamla Debaser?
Är där bara hipsterdrägg eller håller de sig till Belle Epoc å Grand?
Citera
2015-07-06, 22:52
Medlem
Citat:
Babel anmält för olaglig alkoholförsäljning

Citat:
Klockan var runt halv fyra på lördagsnatten när polisen utförde krogkontrollen. Trots att “partykyrkan” på Spångatan bara har tillstånd att servera alkohol och anordna dans fram till klockan 03:00 kunde polisens ordningsgrupp konstatera att de cirka 120 människorna på dansgolvet fortfarande serverades alkohol. Det faktumet att ett stort antal människor fortfarande dansade gör också att man upprättar en anmälan om brott mot ordningslagen.

http://www.skd.se/2015/07/06/babel-a...olforsaljning/
Citera
2015-07-08, 20:00
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.skd.se/2015/07/06/babel-a...olforsaljning/

Jag undrar om det har blivit något missförstånd någonstans, för på Babels hemsida står det klart och tydligt att de stänger 04. De stängde alltid 03 innan, men de började ha öppet till 04 för något år sen. Jag gick precis in och kollade ett random event och det står klart och tydligt att öppettiderna är 20-04: http://babelmalmo.se/klubb/150718/
Citera
2015-07-08, 20:07
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Någon som besökt de nyare ställena i stan?
Källan på Möllan, där polska slaktarna hade lokal innan, och efter det nån friterad-kyckling-ställe?

Eller Dr. Feelgood? Gamla Debaser?
Är där bara hipsterdrägg eller håller de sig till Belle Epoc å Grand?

Källan är en pubb i mängden. Den har ingen särskild "personlighet" eller koncept och riktar inte sig till någons särskild målgrupp. De säljer vanlig mat som burgare och pasta, och de säljer vanliga öl till vanliga priser. När jag var där för någon vecka sen satt där 3 punkare vid ett bord, ett gäng bimbotjejer med blonderat hår vid ett annat bord, och en ensam äldre man vid ett tredje.

Dr Feelgoods har jag bara varit på en gång, gick in för att kolla stället. Det var helt dött, där var kanske 5 personer på hela stället inklusive jag själv. Jag har därför svårt att säga vad det är för folk som går dit. Jag får dock uppfattningen att de vänder sig till Sweden Rock-publiken, inte till hipsters. Målgruppen verkar mer vara folk som var hårdrocks-ungdomar på 80talet och vill återuppleva sin ungdom.
Citera
2015-07-26, 21:54
Medlem
Citat:
Dr Feelgoods har jag bara varit på en gång, gick in för att kolla stället. Det var helt dött, där var kanske 5 personer på hela stället inklusive jag själv. Jag har därför svårt att säga vad det är för folk som går dit. Jag får dock uppfattningen att de vänder sig till Sweden Rock-publiken, inte till hipsters. Målgruppen verkar mer vara folk som var hårdrocks-ungdomar på 80talet och vill återuppleva sin ungdom.

Hahaha! Det där låter som Mascot för 10-15 år sedan.
Citera
2015-08-08, 12:50
Medlem
Infinitums avatar
Vad har ni att säga om Nyhavn på möllan?
Citera
2015-08-08, 12:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum

Vanligt och trist. Tänk ställena på Lilla torg och översätt det till Möllan. Ställena som ligger direkt i anslutning till Möllevångstorget är rätt trista.
Citera
2015-08-08, 14:59
Medlem
Citat:
Jag undrar om det har blivit något missförstånd någonstans, för på Babels hemsida står det klart och tydligt att de stänger 04. De stängde alltid 03 innan, men de började ha öppet till 04 för något år sen. Jag gick precis in och kollade ett random event och det står klart och tydligt att öppettiderna är 20-04: http://babelmalmo.se/klubb/150718/

De har ändrat till 03.00 nu, lurigt av dem. Men som du säger, har de haft öppet till 04 sen en bra tid tillbaka. Har ett par kompisar som jobbar där som kan styrka detta också.
Citera
2015-08-08, 20:57
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum

Trist. Och dyrast av icke-hipsterställena.
Citera
2015-10-08, 15:09
Medlem
Subway76s avatar
Någon som vet en svartklubb i Malmö som har öppet längre än kl.4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in