Oj då... Skulle postat i den tråden om malmö på fredagar men den blev papperskorgad och min doktorsavhandling nedan känns synd att kasta så skriver här istället.
Har tråkigt och varit ute en del i Malmö så här kommer mina erfarenheter! Nedan gäller enbart för fredagar eftersom det skiljer sig rätt mycket mot lördagar.
Kort om mig för att få någon sorts referensram: är en helt vanlig joe som gillar att supa, dansa, ta droger ibland och ragga tjejer. De flesta skulle nog beskriva mig som en helt vanlig genomsnittlig 23-åring, så tillhör inte någon subkultur eller liknande.
Etage aka "ONS-paradiset" - åldergränsen följs inte öht. Möjligtvis att stora grabbgäng med enbart 18-åringar inte blir insläppta men som tjej är det aldrig några problem. Blandad ålder och de flesta människor är vad man skulle kunna kalla för normala. Rökrutan kan vara riktigt awesome - värmelampor + tung musik + gött häng överlag och lätt att prata med folk. Finns ett hiphopgolv längst upp om du gillar det men där är det mycket statusjakt och invandrare om man nu tycker att det är jobbigt. Det är lätt att fixa brudar att gå hem med på detta ställe om man gillar det. Stället stänger 5 och det brukar alltid vara folk kvar tills dess så kan inget annat än rekommendera Etage!
Klubb f - 18-åriga studiebidragsstekare med ralph laurenskjorta och mycket vax i håret. Mycket avicii och liknande. Tänk en blek kopia av sture p. Överlägset snyggast folk där dock, gäller brudar som killar. Alla är välgroomade och spec tjejerna är vackra. Mycket "in-crowd" där fast det märks mer på lördagar. Svårraggat och ibland får jag känslan av att folk går dit mer för att visa upp sig än för att festa och ha en bra kväll.
KB - hög genomsnittlig promillehalt i kombination med en mycket låg medelålder hehe. Spyor, 18-åriga grabbar som druckit lite för mycket och ska visa sig på styva linan och mycket discohångel ingår. Om det är något ställe i Malmö det knullas på toaletterna så är det KB på fredagar. Lättraggat och lätt att snacka med folk. Spelar riktigt dålig musik (schlager, gamla "hits", rock och annan skit som enligt mig inte hör hemma på en nattklubb, men jag är inte dum i huvudet utan förstår såklart att det finns de som gillar det...). Gillar man att spåra är KB helt rätt för dig!
Babel - Enda stället som (ibland?, är inte där jätteofta) spelar riktig klubbmusik (tänk tung techno, 125 bpm), en del "skumt" folk. Mer mogen klubbmiljö än fjortisdisco och man går inte riktigt dit för att ragga eller liknande utan mer för att dansa, njuta av musiken, träffa människor osv.
Hipp - mycket invandrare och schlager, vilket iofs är en rätt konstig kombination. Rätt tam fest överlag och ofta går folk hem tidigt vilket innebär att efter klockan 03 är festen i princip över. De har en trevlig rökruta men allt som oftast är det för lite folk för att de ska kunna öppna upp hela.
Swing Inn - aldrig varit där. Vet iaf att det är något i stil med 30+ och krage som gäller så kan vara något om man gillar äldre människor. Säkert rätt blandat folk där.
Crown - sunkigt, de har många olika klubbar där och det skiljer sig nog rätt mycket mellan de olika eventsen.
Deep - rockklubb. Folk ser ut ungefär så här:
http://reasonforliberty.com/wp-content/uploads/2008/06/gothrp2201_468x6651.jpg. Kan vara rätt mycket folk och brukar vara avslappnade människor där och ser du själv ut som på bilden kommer du att stortrivas.
Inkonst - finns det kvar ens? Stor hipstervarning. Jättestor rökruta. Inkonst tycker jag dock är mer att man går dit, sätter sig på uteserveringen med en bira och chillar med de man kom dit med. Kanske inget att rekommendera om man går ut ensam. Längesen jag var där. Billigt ställe
Moriskan - extremvänster. SD-are göre sig icke besvär. Mycket bockskägg, läderrockar och konstiga huvudbonader. Hit går du om du gillar att diskutera filosofi och hållbarhet med andliga pretton.
Breeze - 100% invandrare och hip hop. Stänger 5 och brukar vara drag där. Jag tycker inte att folk brukar vara så jätteberusade överlag där vilket kan vara rätt skönt ibland men självklart finns det undantag (invandrare har 100 ggr bättre ölsinne än svenskar imo). Finns bara ett rökrum inomhus med rätt dålig atmosfär så inget att rekommendera om man är storrökare och brukar spendera många timmar i rökrutan.
Båten - Har nyligen öppnat upp igen. Bäst på sommaren på uteserveringen där uppe. Dansgolvet har rätt hög friktion vilket gör det lite svårare och jobbigare att stå och stampa. Rätt stekigt ställe där. Musiken som spelas är NRJ-hits dvs pitbull, avicii etc. Medelåldern ligger nog på cirka 25.
Svartklubbar - ingen erfarenhet, någon annan får fylla i. Kan dock tänka mig att det är som babel fast ännu bättre. Mer droger, tyngre musik, en hel del kriminella och stänger ännu senare. Med andra ord - med största sannolikhet i särklass bäst fest

. Man borde göra ett besök någon gång!
Må väl