2013-12-15, 09:11
Moderator
Sun Rulers avatar
Tror att denna tråd kanske skulle passa bättre i forumet för Barer och nattklubbar än i resor. Får se om moderatorerna där vill ta emot den. /Mod
Citera
2013-12-15, 17:27
Medlem
Crossmacks avatar
Slog ihop trådar //mod
Citera
2013-12-22, 22:50
Medlem
Är ett gäng på fem grabbar (20-22år) som ska ner till Malmö och vara kvar där över helgen den 4-6 Januari, sedan vidare på massa skoj. Skulle vara oerhört trevligt och få lite närmare info om vart man ska dra ut om man bor vid Stortorget. Bra ställen att "börja kvällen på" samt nattklubbar önskas mer info om.

Citera
2014-01-24, 13:41
Medlem
Unoerros avatar
Kul att folk reppar KB som bästa förslag. I min umgängeskrets skäms folk om dom har gått dit och då har dom gått dit för att hitta något random och ofta ungt ligg.

De vanliga lokalerna är som nämns Kontrapunkt som har mycket bra musik och det är nice uppstyrt.

Babel som har lite bra elektroniskt och hiphop men en lokal som alla är riktigt trötta på, den är ganska dumt uppbyggd.

Inkonst som har kvalitéklubbar när dom väl kör klubb men nu har dom precis fått beef med restaurangen Plocke Pinn som sköter alkoholserveringen så där är det dött.

Och så har vi Moriskan i Folkets Park som nog är herren på täppan för tillfället. Stor byggnad med många lokaler där dom köra olika klubbkoncept samtidigt under samma kväll, köp inträde till en fest och du är välkommen in i dom andra rummen med. Och i nära anslutning ligger det populära haket Far i Hatten där man kan dricka pivo inne och ute i parken.

Klubben Deep har också börjat ha lite intressanta klubbar på senare, främst elektroniskt och hiphop har jag uppfattat det som. Lite sådär lokal dock..

Resterande som Etage, Prive, Hipp och allt annat mög är nog bara för folk som inte riktigt har någon musiksmak eller har en image att upprätthålla.

När det gäller ölhak finns det många att välja på

Jetzt (mycket tysk öl och djs många kvällar)

Carib Kreol (intressant dricka, karibisk mat och soft hak)

St Gertruds (äldre folk, köp en öl för över 60-70 spänn så får du buffé till. Fredagar 16-20 tror jag.

Debaser (soft uteservering, spelar mkt rock om man diggar det)

Far i Hatten (som nämnt, bra populärt)
Citera
2014-01-25, 12:28
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoerro
Debaser (soft uteservering, spelar mkt rock om man diggar det)

Stängt sen ett halvår
Citera
2014-02-19, 14:40
Medlem
Hoppar in här och undrar om det finns något trevligt ställe i dag Onsdag som har live band i centrala Malmö?
Har varit runt Lilla torget och hittat jätte mysiga hak. Men ikväll är jag sugen på lite musik.
Bor på hotell närheten av lilla torget.
Tacksam för alla tips!
Citera
2014-02-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxan
Hoppar in här och undrar om det finns något trevligt ställe i dag Onsdag som har live band i centrala Malmö?
Har varit runt Lilla torget och hittat jätte mysiga hak. Men ikväll är jag sugen på lite musik.
Bor på hotell närheten av lilla torget.
Tacksam för alla tips!

Ställer frågan igen då?
Något kul i kväll i live music världen i Malmö i kväll?
Citera
2014-04-18, 15:14
Medlem
Oj då... Skulle postat i den tråden om malmö på fredagar men den blev papperskorgad och min doktorsavhandling nedan känns synd att kasta så skriver här istället.

Har tråkigt och varit ute en del i Malmö så här kommer mina erfarenheter! Nedan gäller enbart för fredagar eftersom det skiljer sig rätt mycket mot lördagar.

Kort om mig för att få någon sorts referensram: är en helt vanlig joe som gillar att supa, dansa, ta droger ibland och ragga tjejer. De flesta skulle nog beskriva mig som en helt vanlig genomsnittlig 23-åring, så tillhör inte någon subkultur eller liknande.

Etage aka "ONS-paradiset" - åldergränsen följs inte öht. Möjligtvis att stora grabbgäng med enbart 18-åringar inte blir insläppta men som tjej är det aldrig några problem. Blandad ålder och de flesta människor är vad man skulle kunna kalla för normala. Rökrutan kan vara riktigt awesome - värmelampor + tung musik + gött häng överlag och lätt att prata med folk. Finns ett hiphopgolv längst upp om du gillar det men där är det mycket statusjakt och invandrare om man nu tycker att det är jobbigt. Det är lätt att fixa brudar att gå hem med på detta ställe om man gillar det. Stället stänger 5 och det brukar alltid vara folk kvar tills dess så kan inget annat än rekommendera Etage!

Klubb f - 18-åriga studiebidragsstekare med ralph laurenskjorta och mycket vax i håret. Mycket avicii och liknande. Tänk en blek kopia av sture p. Överlägset snyggast folk där dock, gäller brudar som killar. Alla är välgroomade och spec tjejerna är vackra. Mycket "in-crowd" där fast det märks mer på lördagar. Svårraggat och ibland får jag känslan av att folk går dit mer för att visa upp sig än för att festa och ha en bra kväll.

KB - hög genomsnittlig promillehalt i kombination med en mycket låg medelålder hehe. Spyor, 18-åriga grabbar som druckit lite för mycket och ska visa sig på styva linan och mycket discohångel ingår. Om det är något ställe i Malmö det knullas på toaletterna så är det KB på fredagar. Lättraggat och lätt att snacka med folk. Spelar riktigt dålig musik (schlager, gamla "hits", rock och annan skit som enligt mig inte hör hemma på en nattklubb, men jag är inte dum i huvudet utan förstår såklart att det finns de som gillar det...). Gillar man att spåra är KB helt rätt för dig!

Babel - Enda stället som (ibland?, är inte där jätteofta) spelar riktig klubbmusik (tänk tung techno, 125 bpm), en del "skumt" folk. Mer mogen klubbmiljö än fjortisdisco och man går inte riktigt dit för att ragga eller liknande utan mer för att dansa, njuta av musiken, träffa människor osv.

Hipp - mycket invandrare och schlager, vilket iofs är en rätt konstig kombination. Rätt tam fest överlag och ofta går folk hem tidigt vilket innebär att efter klockan 03 är festen i princip över. De har en trevlig rökruta men allt som oftast är det för lite folk för att de ska kunna öppna upp hela.

Swing Inn - aldrig varit där. Vet iaf att det är något i stil med 30+ och krage som gäller så kan vara något om man gillar äldre människor. Säkert rätt blandat folk där.

Crown - sunkigt, de har många olika klubbar där och det skiljer sig nog rätt mycket mellan de olika eventsen.

Deep - rockklubb. Folk ser ut ungefär så här: http://reasonforliberty.com/wp-content/uploads/2008/06/gothrp2201_468x6651.jpg. Kan vara rätt mycket folk och brukar vara avslappnade människor där och ser du själv ut som på bilden kommer du att stortrivas.

Inkonst - finns det kvar ens? Stor hipstervarning. Jättestor rökruta. Inkonst tycker jag dock är mer att man går dit, sätter sig på uteserveringen med en bira och chillar med de man kom dit med. Kanske inget att rekommendera om man går ut ensam. Längesen jag var där. Billigt ställe

Moriskan - extremvänster. SD-are göre sig icke besvär. Mycket bockskägg, läderrockar och konstiga huvudbonader. Hit går du om du gillar att diskutera filosofi och hållbarhet med andliga pretton.

Breeze - 100% invandrare och hip hop. Stänger 5 och brukar vara drag där. Jag tycker inte att folk brukar vara så jätteberusade överlag där vilket kan vara rätt skönt ibland men självklart finns det undantag (invandrare har 100 ggr bättre ölsinne än svenskar imo). Finns bara ett rökrum inomhus med rätt dålig atmosfär så inget att rekommendera om man är storrökare och brukar spendera många timmar i rökrutan.

Båten - Har nyligen öppnat upp igen. Bäst på sommaren på uteserveringen där uppe. Dansgolvet har rätt hög friktion vilket gör det lite svårare och jobbigare att stå och stampa. Rätt stekigt ställe där. Musiken som spelas är NRJ-hits dvs pitbull, avicii etc. Medelåldern ligger nog på cirka 25.

Svartklubbar - ingen erfarenhet, någon annan får fylla i. Kan dock tänka mig att det är som babel fast ännu bättre. Mer droger, tyngre musik, en hel del kriminella och stänger ännu senare. Med andra ord - med största sannolikhet i särklass bäst fest . Man borde göra ett besök någon gång!

Må väl
Citera
2014-05-08, 00:40
Medlem
Gallachers avatar
Det är ju svartklubbarna i Malmö som är det real deal egentligen. Öppet till 7 på morgonen, spliffar och linor överallt. Om det nu faller i smaken dvs. Celsiusgatan **
Citera
2014-05-08, 15:14
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Det är ju svartklubbarna i Malmö som är det real deal egentligen. Öppet till 7 på morgonen, spliffar och linor överallt. Om det nu faller i smaken dvs. Celsiusgatan **

Finns de ens kvar?
Kontra kör väl då och då men nu så uppstyrt att de är som att gå på vilken klubb som helst. Resten verkar ha sporadiskt öppet, flera gånger Norra G varit helt öde på helgerna på senaste tycker jag.
Citera
2014-06-17, 00:09
Medlem
Var brukar det vara bra drag på midsommar?
Citera
2014-06-24, 21:42
Medlem
var kommer man in om man är under 18? (dvs var är dom slappa när dom leggar)
kan tillägga att jag är tjej, fyller 17 om några veckor, dock ser jag inte ut som ngn fjortis men ser äldre ut än jag är.
Senast redigerad av wnatalie 2014-06-24 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in