2012-07-15, 15:52
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Okej,där ser man. Då fick han det sålt alltså.
Hörde en summa på 2 miljoner som han hade begärt, men det låter lite väl saftigt
med tanke på hur slitet det är där. Och som en annan säger, Vasil har alltid varit lite butter
Citera
2012-07-16, 15:15
Medlem
Läst igenom tråden lite men inte fått direkta svar på det jag letar efter och vissa poster känns som att en del inlägg har passerat bäst-före-datum.

Men det jag efterlyser är:

Musik - Indie/indiepop electro/indie-electro, möjligtvis varvat med lite house. Gärna något ställe som brukar ha lite live spelningar med inte så kända band, gärna indie eller electro i det fallet med.

Åldersgräns - Spelar ingen roll men tycker oftast att man har ännu bättre kvällar när det är från 18 och uppåt.

Folk - Glada och snygga, hipsters som bimbos egentligen bara de inte är för skitnödiga. Vill inte behöva bli knuffad av någon snorunge i Lyle-Scott piké när jag ska ha kul. Gärna lite åt estet-hållet eller bara folk som har en glad/skön inställning och som inte går runt med one-piece och foppatofflor ens en bakisdag.

Ska tilläggas att jag har noll erfarenhet från just Malmö, men har planerat ett besök hos bekanta där till sensommaren. Så jag kan ha missat till och med de självklaraste ställena.
Citera
2012-07-16, 15:18
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-
Läst igenom tråden lite men inte fått direkta svar på det jag letar efter och vissa poster känns som att en del inlägg har passerat bäst-före-datum.

Musik - Indie/indiepop electro/indie-electro, möjligtvis varvat med lite house. Gärna något ställe som brukar ha lite live spelningar med inte så kända band, gärna indie eller electro i det fallet med.

Åldersgräns - Spelar ingen roll men tycker oftast att man har ännu bättre kvällar när det är från 18 och uppåt.

Folk - Glada och snygga, hipsters som bimbos egentligen bara de inte är för skitnödiga. Vill inte behöva bli knuffad av någon snorunge i Lyle-Scott piké när jag ska ha kul. Gärna lite åt estet-hållet eller bara folk som har en glad/skön inställning och som inte går runt med one-piece och foppatofflor ens en bakisdag.

Ska tilläggas att jag har noll erfarenhet från just Malmö, men har planerat ett besök hos bekanta där till sensommaren. Så jag kan ha missat till och med de självklaraste ställena.

Debaser kanske är något för dig.
Citera
2012-07-21, 16:08
Medlem
mishimas avatar
Vilket ställe tror ni den här texten handlar om?

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/i-det-svarta1

Kan det vara Sapla kanske?
Citera
2012-07-21, 16:36
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vilket ställe tror ni den här texten handlar om?

http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/i-det-svarta1

Kan det vara Sapla kanske?

Kan vara. Närheten till en gräsförsäljarplats får mig att tänka lite på rondellen och då kankse Golden också.
Citera
2012-07-21, 17:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Kan vara. Närheten till en gräsförsäljarplats får mig att tänka lite på rondellen och då kankse Golden också.

Ja, Golden ligger faktiskt ännu närmare den platsen.
Citera
2012-07-27, 00:59
Medlem
-T-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profeten-

Moriska
Citera
2012-08-03, 19:07
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, Golden ligger faktiskt ännu närmare den platsen.

Ja, texten handlar om Golden, jag känner igen servitrisen från bilden som finns i den här artikeln: http://www.journalisten.se/nyheter/jag-blev-en-del-av-den-varlden

Jag och mina kompisar, som är/var (kommer nog sluta gå dit) Golden-stammisar brukade kalla henne "hon med ögonbrynen" och "Monobrow" för att hon hade så buskiga ögonbryn. När jag såg bilden på henne i journalisten kände jag igen henne direkt. Jag tyckte alltid hon var ganska otrevlig, men med tanke på hennes arbetssitation kan jag inte riktigt klandra henne. Jag minns en gång som vi hade beställt nachos t.ex, efter en halvtimme hade de fortfarande inte kommit, så vi frågade "Vet du när våra nachos kommer?" och då bara snäste hon "De kommer när de kommer!" Sen när nachosen väl kom så var de helt brända.

Nu så här i efterhand så förstår jag att både hon och kockarna hade ett lågt betalt jävla skitjobb och kan förstå att de inte orkade vara trevliga hela tiden...
Senast redigerad av jamesdean 2012-08-03 kl. 19:11.
Citera
2012-08-08, 15:22
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Ja, texten handlar om Golden, jag känner igen servitrisen från bilden som finns i den här artikeln: http://www.journalisten.se/nyheter/jag-blev-en-del-av-den-varlden

Jag och mina kompisar, som är/var (kommer nog sluta gå dit) Golden-stammisar brukade kalla henne "hon med ögonbrynen" och "Monobrow" för att hon hade så buskiga ögonbryn. När jag såg bilden på henne i journalisten kände jag igen henne direkt. Jag tyckte alltid hon var ganska otrevlig, men med tanke på hennes arbetssitation kan jag inte riktigt klandra henne. Jag minns en gång som vi hade beställt nachos t.ex, efter en halvtimme hade de fortfarande inte kommit, så vi frågade "Vet du när våra nachos kommer?" och då bara snäste hon "De kommer när de kommer!" Sen när nachosen väl kom så var de helt brända.

Nu så här i efterhand så förstår jag att både hon och kockarna hade ett lågt betalt jävla skitjobb och kan förstå att de inte orkade vara trevliga hela tiden...

Haha, även vi gav henne smeknamnet Unibrow.
Citera
2012-08-23, 21:32
Medlem
Kannans avatar
Jag var på moriskan för ett jävla tag sedan, var nog i februari eller nåt. Då var det en så otroligt bra DJ inne vid ett lite mindre rum vid en bar, där det spelades otroligt svängig soul och disco från förr. Jag kom och tänka på detta idag då jag hörde lite sköna låtar.

Är detta en permanent kille som lirar 70-talsmusik där? Skulle gärna googla fram lite playlists eller nåt om jag får ett namn, var otroligt bra
Citera
2012-08-29, 00:27
Medlem
Är ett gäng på ca 10 stycken (mest tjejer men några killar) som ska till Malmö nu om två veckor. Vart går vi ut fredag och lördag? Vi är 18 & 19 år allihopa! Och inte så intresserade av hipsterklubbar. Några tips?
Citera
2012-08-29, 01:45
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russinera
Är ett gäng på ca 10 stycken (mest tjejer men några killar) som ska till Malmö nu om två veckor. Vart går vi ut fredag och lördag? Vi är 18 & 19 år allihopa! Och inte så intresserade av hipsterklubbar. Några tips?

2 veckor? Hah, bra med tidig planering.

Chili(fredag, lördag),Happy Bar(fredag, lördag), slagt(lördag), Klubb F(fredag,lördag), KB(18+ fredag), Wonk(lördag, skön straight/gay-klubb)

säkert någon till jag glömt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in