2011-05-28, 20:08
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Mycket kriminella och annat drägg?

Nä, lugn stämning.
Många av deras besökare sitter på Lilla Torg innan och går sen dit och fortsätter. Och Lilla Torg är mest bratssvenssons och partypinglor.
Blir vad man gör de till, kan hitta skoj folk eller sitta å sura i ett hörn.
Citera
2011-05-28, 20:21
Medlem
Citat:
Mycket kriminella och annat drägg?

Blandat. Sen räknar jag också asnitade bönder från svedala som drägg också
Citera
2011-06-03, 15:23
Medlem
Citat:
Ok, har varit ute i Malmö typ tre gånger i mitt liv men är i den staden över helgen. Tips på bonnafria 20+ ställen ikväll? Får gärna vara lite klass på stället och vara mer åt house-hållet. Dvs inget Aqua, Spice Girls, bumbibjörnarna etc..

Tips?

Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
House tror jag du får svårt att hitta, så stort är inte Malmö att de finns sådana klubbar.
Annars är väl första inlägget i tråden ganska talande för hur utelivet ser ut i Malmö.

Housescenen har jag inte en aning om, men dischodunk får man väl lättast på Etage eller Deep, beroende på temakvällar.

Bartendrarna på etage turas om en skit liten bar allra högst upp varje lördag..de spelar musik som de själva gillar..rätt coolt
Vet att det är housetech nu på lördag, snacka med en utav dem som jobba nu i Onsdags
nästa helg RnB/hiphop
Citera
2011-08-10, 16:06
Medlem
Aleopas avatar
Moriskan kan jag tipsa om. De verkar gå ut starkt och mena allvar med att bli ett hett uteställe. De gånger jag varit där har de varit väldigt blandat.
Allt ifrån HippHoppboysen med för stora tröjor och Dr. Dre-keps, punkare, kvinnor i 45årsåldern till möllans hippies
Citera
2011-08-15, 17:48
Medlem
Söker detta:
- 18+
- Uteservering
- Inte alltför dyr öl
- Inte så jävla mycket folk

Vi ska ut på Onsdag. Vill mest bara kunna dricka lite öl och prata utan att bli störd!
Citera
2011-08-15, 22:00
Medlem
Nyinflyttad i stan så skulle gärna ta ett PM om diverse grupper på facebook man bör ha koll på (kontrapunkt har jag redan koll på)

Föredrar minimal och så.
Citera
2011-08-16, 12:57
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersoda
Söker detta:
- 18+
- Uteservering
- Inte alltför dyr öl

Vi ska ut på Onsdag. Vill mest bara kunna dricka lite öl och prata utan att bli störd!

Golden Shiva, Curry Hut, Le Angelo, Le Le
Citera
2011-08-16, 13:57
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Söker detta:
- 18+
- Uteservering
- Inte alltför dyr öl

Square Side, Pub 25, Nobes, etc.
Citera
2011-08-16, 16:56
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Söker detta:
- 18+
- Uteservering
- Inte alltför dyr öl

Jag skulle rekommendera dig att ta dig till Möllan och sätta dig på första bästa ställe som du tycker ser trevligt ut.

På onsdagar så har nästan inga ställen åldersgräns eller särskilt mycket folk, det är mest på fre-lör som ställena blir proppfulla och/eller har vakter i dörren. Det finns undantag, men de är rätt få. Dvs nästan varje pubb i Malmö stämmer in på dina kriterier. Vad gäller priser så är ställena vid Möllan billigare än ställena inne i stan (Dvs i och omkring Gustav Adolfs Torg/Lilla Torg). Om jag inte minns fel så tar Golden vid Möllan 35kr för en 40cl, 40kr för en 50cl och 45kr för en 60cl, eller om det är en femma billigare...
Citera
2011-08-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag skulle rekommendera dig att ta dig till Möllan och sätta dig på första bästa ställe som du tycker ser trevligt ut.

På onsdagar så har nästan inga ställen åldersgräns eller särskilt mycket folk, det är mest på fre-lör som ställena blir proppfulla och/eller har vakter i dörren. Det finns undantag, men de är rätt få. Dvs nästan varje pubb i Malmö stämmer in på dina kriterier. Vad gäller priser så är ställena vid Möllan billigare än ställena inne i stan (Dvs i och omkring Gustav Adolfs Torg/Lilla Torg). Om jag inte minns fel så tar Golden vid Möllan 35kr för en 40cl, 40kr för en 50cl och 45kr för en 60cl, eller om det är en femma billigare...
Åh, tack! Jag gillar ditt utförliga svar.

Då letar jag mig dit då!
Citera
2011-08-16, 18:20
Bannlyst
Citat:
Åh, tack! Jag gillar ditt utförliga svar.

Då letar jag mig dit då!

Mmm, kan du sitta och kröka med Timbuktu och han robin-snubben från TV som leker letterman. för de är rätt ofta där vid den indiska grejen runt hörnet vid Bergsgatan.
Citera
2011-08-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Eftersom det titt som tätt dyker upp olika trådar om ställen i Malmö så tänkte jag försöka sammanfatta ganska bra om vad det finns för ställen i denna stad. Fyll på allting jag missar om ni känner för det.
Jag tar bara upp ställen jag har besökt/besöker frekvent och tycker är värda att nämnas, alla andra är upp till er andra.

Bodoni (http://www.bodoni.se/) - "alternativt" är väll den bästa beskrivningen, Punk, Reggae, hårdrock mm. olika kvällar , Ölen kostar 40+ som överallt annars på möllan och det är 18-årsgräns.

Kulturbolaget (http://www.kulturbolaget.se/) Nu tycker jag personligen att KB är malmös rövhål men det är väll en vanlig nattklubb numera där de spelar allt från Per Gessle till Eye of the Tiger. Ölen och spriten ligger lite högre och på fredagar är det massor av ungdomar där (18) på lördagar är det däremot 20år.

Deep (www.deepclub.se) 90-tal, 80- tal och synthkvällar. I min mening den bästa nattklubben i malmö eftersom det är trevlig musik och prisvärt. 20-årsgräns.

Etagé (http://www.etage.se/) Kort och gott, överklass / turkar. Blandad åldersreglering beroende på vilken veckodag det är. 20 på måndagar 25 alla andra de har öppet. Etagé är oerhört frustrerande när det kommer till att stå i baren och beställa.

Barhäng:

Langelo : hörnet på möllan, schyssta lokaler, schyssta musikkvällar emellanåt. Standard prissättning. Har ingen aning om åldersgräns.

Retro : Min personliga favoritbar. Sköna lokaler , dansgolv på våningen under, stor och uppvärmd rökruta, priset är standard och det är vanligtvis trevligt folk där. 20 år.

Nyhavn : Standardbar, går i krig. 20 tror jag.

Så nu får alla andra malmöiter fylla i för jag har bara tagit upp Möllan.

Möllan.. Etage ligger på stortorget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in