2011-03-04, 01:37
Medlem
bigglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixgames
Nyhavn har fått nya ägare. Ska bli kul o se om dom kommer att ändra på stället!!

Det hoppas jag! Senast jag var där var i somras, på min födelsedag, och blev så illa bemött att jag snackat skit om dem till varenda malmöbo jag känner. Även folk jag inte känner. Så! Det kan väl bara bli bättre antar jag...
Citera
2011-03-08, 21:58
Medlem
Tjena_67s avatar
Vilka klubbar lockar mest tjejer(16-40 år)?
Citera
2011-03-11, 00:54
Medlem
KB suger verkligen, verkligen suger. Vill man betala inträde för att komma in i något som mest påminner om vilken bar som helst fast med ett mindre dansgolv, så visst? Man måste nog vara riktigt full för att ens försöka ha kul där.

Distortion var okej, men mest pga. musiken, det var ganska dyrt om man inte drack öl, inträdet helt okej dock (50 kr om jag minns rätt). Fast det är bara varannan eller var tredje vecka?

Nej att gå ut i Malmö är nog inte min grej, får kanske hålla mig till att sitta och lösa korsord och prata med höga italienska turister på "Woodstock" i Christiania...

Verkar som att man måste gilla indiemusik eller hiphop/rnb för att ens hitta till ngt bra ställe?

Det stället jag haft mest kul på i Malmö är förmodligen Mässingshornet (Kirseberg) när det var fullt med fyrtioplussare (allesammans riktigt white trash, fast jag smälter nog hyfsat in i kategorin) och bandet var några övervintrade 50-åringar som aldrig riktigt lyckats.

Så sammanfattat, Malmö är en jävla håla.

Trots min pessimism uppskattar jag gärna förslag på ställen som uppfyller följande krav, eller några av följande:
- billigt
- konserter (gärna gratis) i följande kategorier; blues, reggae, rock, metal
- spelar om ej konsert: metal, rock osv.
- stämning: mysig, hänga med kompisarna, träffa nytt folk
- beliggenhet: väster om nobelv. (resten är en förort)
Senast redigerad av Sarajevo 2011-03-11 kl. 01:16.
Citera
2011-03-12, 02:45
Bannlyst
Var på Södervärns krog.
Rätt mysigt ställe, dock ville spritturken klappa på någon och hans kosiiiner fick stoppa honom, efter det drog vi till ett ställe som hette Mascot. Helt okej ställe.
Citera
2011-03-12, 06:22
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
KB suger verkligen, verkligen suger. Vill man betala inträde för att komma in i något som mest påminner om vilken bar som helst fast med ett mindre dansgolv, så visst? Man måste nog vara riktigt full för att ens försöka ha kul där.

Distortion var okej, men mest pga. musiken, det var ganska dyrt om man inte drack öl, inträdet helt okej dock (50 kr om jag minns rätt). Fast det är bara varannan eller var tredje vecka?

Nej att gå ut i Malmö är nog inte min grej, får kanske hålla mig till att sitta och lösa korsord och prata med höga italienska turister på "Woodstock" i Christiania...

Verkar som att man måste gilla indiemusik eller hiphop/rnb för att ens hitta till ngt bra ställe?

Det stället jag haft mest kul på i Malmö är förmodligen Mässingshornet (Kirseberg) när det var fullt med fyrtioplussare (allesammans riktigt white trash, fast jag smälter nog hyfsat in i kategorin) och bandet var några övervintrade 50-åringar som aldrig riktigt lyckats.

Så sammanfattat, Malmö är en jävla håla.

Trots min pessimism uppskattar jag gärna förslag på ställen som uppfyller följande krav, eller några av följande:
- billigt

Som klubb är KB tämligen värdelöst men de har arrangerat en hel del schyssta konserter genom åren. Inte minst inom reggae, som du skriver att du gillar, har de haft många grymma artister på scen och ofta till ett högst överkomligt pris. Burning Spear, The Congos, Max Romeo, Eek-A-Mouse, Abbyssinians och TOK är bara några exempel på reaggaeartister jag sett där.
Citera
2011-03-12, 10:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo

- billigt

Jag tror att du skulle gilla Nobes. De arrangerar inga konserter men i övrigt stämmer det överens på dina kriteriet.

När det gäller gratiskonserter får du invänta Malmöfestivalen.
Citera
2011-03-12, 10:59
Medlem
Vem fan vågar gå ut i Malmö?
Citera
2011-03-12, 11:52
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammeljohan

Alla utom en och annan 90-årig tant.
Citera
2011-03-12, 12:22
Medlem
Krokofils avatar
Citat:

Bor du i Malmö?
Citera
2011-03-12, 20:36
Bannlyst
Citat:

Inte jag egentligen, dock gick jag ju inte ensam. Dessutom fick jag fördomarna om att turkar är aggressiva och muckar gräl besannade
Citera
2011-03-12, 22:59
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror att du skulle gilla Nobes. De arrangerar inga konserter men i övrigt stämmer det överens på dina kriteriet.

Haha, Nobes är ju ett riktigt sunkställe. Fast jag kan tycka om det om sommaren. När man måste in i värmen så vänder sig de 15 stammisarna sig om och glor som de sprutar bajs ur ens ögon.
Happy hourn är ganska lång om jag inte har fel, från öppning till 16 eller om de är 18, och senare en gång till på kvällen.
Men om sommaren är deras uteservering skitnajs med många soltimmar
Citera
2011-03-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Som klubb är KB tämligen värdelöst men de har arrangerat en hel del schyssta konserter genom åren. Inte minst inom reggae, som du skriver att du gillar, har de haft många grymma artister på scen och ofta till ett högst överkomligt pris. Burning Spear, The Congos, Max Romeo, Eek-A-Mouse, Abbyssinians och TOK är bara några exempel på reaggaeartister jag sett där.
Jo, det kan jag inte klaga på, konserterna alltså. Men om man vill ut en vanlig fredag eller lördag, finns det inga vettiga ställen i Malmö, speciellt inte eftersom alla barer verkar stänga kl 01.00? Det är ju själva definitionen av en håla att man verkligen måste leta efter ställen som har öppet längre än till kl 1. Vilka barer har öppet längre än så?

Citat:
Öh alla som har lust. Det är ju inte en kotte ute efter kl 24, alla står och trängs på pizzerian och spyr i gränderna.

Citat:
Haha, Nobes är ju ett riktigt sunkställe
Låter soft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in