2010-10-19, 23:12
Medlem
Infinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelGregow
Slagthuset? Har bara hört skit om det från andra men aldrig varit där själv så jag kan absolut inte uttala mig själv om det. Men det som man har hört är typ "att det jämt är bråk" "mkt invandrare" etc... Hur ligger det egentligen till? Vad är era egna erfarenheter av slagt?

Inga blattar på hipp, knappt iallafall. De gångerna jag har varit på slagt (nu senast i helgen) så såg jag nästan inga blattar. Är väl fördelat 30% blattar och 70% svenskar (allt från malmös hetaste tjejer till bönder).
Citera
2010-10-20, 00:33
Medlem
TorkelGregows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Inga blattar på hipp, knappt iallafall. De gångerna jag har varit på slagt (nu senast i helgen) så såg jag nästan inga blattar. Är väl fördelat 30% blattar och 70% svenskar (allt från malmös hetaste tjejer till bönder).
Okej, vad kör dom för åldersgräns och öppettider på slagt, samt vilken typ av musik liras?
Citera
2010-10-20, 00:43
Medlem
Citat:
Okej, vad kör dom för åldersgräns och öppettider på slagt, samt vilken typ av musik liras?

Öppet lördagar och har en åldersgräns på 18 eller 20. Två dansgolv, schlager och liknande och ett house/techno.

Tror de enbart kör medlemskort där, men du kan alltid försöka
Citera
2010-10-20, 10:44
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbepolarn
Öppet lördagar och har en åldersgräns på 18 eller 20. Två dansgolv, schlager och liknande och ett house/techno.

Tror de enbart kör medlemskort där, men du kan alltid försöka

Japp, Hipp på fredag och Slagt på lördat är enbart medlemskort. Det kan nog vara en anledning till varför inte många invandrare är där. Har själv medlemskort på båda ställen och jag tycker att folket @ Hipp är lite high-class än vanlige malmöiten.
Citera
2010-10-20, 13:09
Medlem
TorkelGregows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Japp, Hipp på fredag och Slagt på lördat är enbart medlemskort. Det kan nog vara en anledning till varför inte många invandrare är där. Har själv medlemskort på båda ställen och jag tycker att folket @ Hipp är lite high-class än vanlige malmöiten.
Medlemskortet motsvarar med andra ord det man vanligtvis brukar kalla för VIP-kort? Känns ju B att köpa ett kort om man nu skulle vara en frekvent besökare som spenderar mkt deg på deras ställen.
Fick ett ”erbjudande” av någon Mikael på Etagé gruppen att köpa ett VIP-kort för 200:-, står att det kostar 500. Kan ju iofs vara värt att ha ett eftersom man får lite förmåner.
Vad kostar ett kort på hipp?
Citera
2010-10-20, 15:02
Medlem
Citat:
Medlemskortet motsvarar med andra ord det man vanligtvis brukar kalla för VIP-kort? Känns ju B att köpa ett kort om man nu skulle vara en frekvent besökare som spenderar mkt deg på deras ställen.
Fick ett ”erbjudande” av någon Mikael på Etagé gruppen att köpa ett VIP-kort för 200:-, står att det kostar 500. Kan ju iofs vara värt att ha ett eftersom man får lite förmåner.

Medlemskortet är gratis, vet inte om de ger ut fler. Medlemskort är ett sätt att kunna neka vem man vill utan att behöva åka dit på diskriminering
Citera
2010-10-26, 00:26
Medlem
Citat:
Mikael på Etage äger Etage, vipkortet kostar 500 SEK och ger dig förtur i kön och gratis entré hela året. 200 SEK måste vara för att året snart är slut och då kan du gå dit varje lördag fram till årskiftet för endast 200 SEK, en bra deal då man i slutändan alltid hamnar där en lördagskväll om man är ute.
Citera
2010-10-30, 10:18
Medlem
RuinationIPAs avatar
Festligaste partyt den 5e och 6e november, vart händer det?
Citera
2010-11-12, 11:40
Medlem
Nauthizs avatar
Ska träffa en B-rud ikväll, vill ha ett ställe med god öl och schysst atmosfär så att man kan prata relativt ostört, och föra ett socialt spel som eventuellt längre fram på kvällen fortsätter i horisontella aktiviteter på annan ort.

Jag gillar Pickwicks, men de har 23-årsgräns på fredagar och helger, och jag är en litet pågasnöre på ringa tjugo år. Hur funkar Paddy's? Jag var där i asberusat tillstånd iförd kilt och grön mössa på Paddy's day, då var det smockfullt, hur är det i vanliga fall? Annars, hur är det med Fagans?
Senast redigerad av Nauthiz 2010-11-12 kl. 11:47.
Citera
2010-11-12, 11:51
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talismannen
Ända sätt slippa invandrare i Malmö är gå till ställe som antingen är gaybar, schlagermusik eller jazzklubb. Eller annat tema som håller dem borta.

Mycket riktigt, mainstreambarer är så gott som totalt överbefolkade av främlingar.

Distorsion funkar fint, inte många babbar över lag, speciellt inte nere i The Dungeon där jag aldrig sett någon. Annars kan man sticka till KB de kvällar de spelar metalmusik. Såg Watain där för nån tid sen. Där fanns två babbar som glodde på de infantila förbanden, sen när alla ruttna grishuvuden placerades upp på scenen och stanken av död spred sig, flydde de fältet ganska snabbt. Mycket roande. På den indiska restaurangen Spice har man då och då metalbaren Dead end där är babbar en solklar minoritet (förutom personalen på Spice). Som mest har jag sett några zigenare, mena annars är det näst intill blattefritt. Enstaka icke-europeiska individer som hänger med uteslutande vita är näst intill uteslutande det enda man ser här.

Svea bar och bistro hette ett präktigt ställe vid Mäster Johansgatan 11, det är dock nedlagt nu, men de nya ägarna är minst lika kultiverade och har lika gott utbud av fina drycker. Inte en babbe i sikte där inte. Operan är annars en plats där jag aldrig sett någon icke-europé förutom några kultiverade öst-asiater.

Sen finns där en hel del skojiga Ordenssällskap ett gå med i som har loger i Malmö och Lund, dessa har ofta en egen bar och har fina bjudningar och måltider. Har bekanta som är med i Frimurarna, Odd Fellow och Siriusorden, de är mycket belåtna med sina möten, men de yppar inte det minsta om några detaljer. Är själv ganska sugen på att gå med i typ Dragon Rouge eller Ordo Templi Orientis, för att just göra någonting utöver att supa skallen i bitar och fjanta med kretiner. Här är det dessutom sällan tal om icke-europeiska medlemmar.
Senast redigerad av Nauthiz 2010-11-12 kl. 12:03.
Citera
2010-11-12, 14:25
Medlem
RuinationIPAs avatar
Ingen aning om åldersgränser, men jag skulle satsa på Bishop's Arms

Citat:
Ursprungligen postat av Nauthiz
Ska träffa en B-rud ikväll, vill ha ett ställe med god öl och schysst atmosfär så att man kan prata relativt ostört, och föra ett socialt spel som eventuellt längre fram på kvällen fortsätter i horisontella aktiviteter på annan ort.

Jag gillar Pickwicks, men de har 23-årsgräns på fredagar och helger, och jag är en litet pågasnöre på ringa tjugo år. Hur funkar Paddy's? Jag var där i asberusat tillstånd iförd kilt och grön mössa på Paddy's day, då var det smockfullt, hur är det i vanliga fall? Annars, hur är det med Fagans?
Citera
2010-11-13, 00:12
Medlem
För er som gillar musik av det tyngre slaget föreslår jag Dead End på Spice på Möllan. Minns inte exakt vilka dagar men de kör från 22 till 01. Mellan 22 o 23 är det Happy Hour med 35:- per glas öl.
Annars kostar ölen 50+.
Mycket trevlig musik om det är rätt DJ. Vissa DJ's spelar bara sin egna musiksmak, andra spelar väldigt blandat.
20+ men 18åringar släpps in. Leggar varken i baren eller dörren förrän det dyker upp någon som uppenbarligen ser ut att vara under 16.

L'angelo rekommenderar jag INTE. Arrogant personal och taskig hygien.

HIPP är också ett ställe jag verkligen inte rekommenderar. Arrogant och otrevlig personal. Riktigt taskig hygien. Glas, tallrikar och bestick som är smutsiga när de kommer ut. Service som inte gör sitt jobb. Bartenders som totalt ignorerar en fastän man står ensam i baren. Servicepersonalen är otroligt arroganta mot folket som jobbar i teatern bredvid som säljer deras vin.
Senast redigerad av Pekaren 2010-11-13 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in