Citat:
Ursprungligen postat av
naDevvo-peghoS
Hej,
Undrar om någon eller några har erfarenheter av Vård Ögonklinik och NoCut?
Har nämligen -3,00 på båda ögonen, haft stabilt några år och vill nu göra en operation för att kunna se 100% (önsketänkande) utan linser.
Är det någon som har fått bestående effekter(negativa) av att göra NoCut vid Vård Ögonklinik?
Tjo!
Ja, jag gjorde en operation hos Vårda ögonklinik (Göteborg) i slutet av december 2012. Vill minnas att jag hade -4,0 och -3,75, kan ha varit -4,0 och -4,25, hur som helst... vid den tidpunkten var jag 22år.
Var hos optikern och kollade synen i höstas och där kunde optikern konstatera att jag hade perfekt syn! Beslutet att lägga mig under lasern har varit det bästa jag gjort hittills i mitt liv då jag har haft linser sen 12 års ålder, skönt att äntligen bli av med möget...
Inga som helst bestående effekter, ögat har väl förmodligen läkt färdigt nu till 100% efter 2år enligt papperna. Så detta är absolut inget önsketänkande
Dock får man vara förberedd på att läkningen tar tid. Första veckan var hemsk för min del (säkert individuellt) och det kändes som man hade grus i ögonen konstant, tur att man fick med bedövande ögondroppar...