Alltså, ska testas idag

Om jag får grönt och kan behandlas har jag en fråga;
Hur kan jag på bästa sätt sänka priset på ögonoperationen? Priset är 30-50k, får se vilken operation de tycker jag ska ta. Har väl +7 i närsynthet och 0,7 i skärpa (1,0=bäst), antar att det är brytningen på ljuset.
Iaf, såg lite som hastigast att jobb på Posten ger en viss avkasta (mins det som 10k), samt att man kan delbetala*(längst ned) för att hålla nere kostnaderna. Jag är student, men funderar på att jobba så mycket jag kan på posten dels för att sänka priset och dels för att pengar är bra att ha
Fler tips på att sänka priset uppskattas. Eller om samma operation kan göras utomlands för en mindre summa. Jag räknar med några tusen i flyg eller liknande.
Kanske en dum fråga, men det är väl ingen jätte hitt att operera ena ögat (halva kostnaden) först? Så får jag sen full tid på Posten och betalar andra ögat senare.
Edit: Har mina papper nu:
2010-01 hade jag synfel på H -7,25 & V -7,50 samt H 0,65 & V 0,70
ca två års skillnad
2008-12 hade jag synfel på H -6,50 & V-6,50 samt H 0,70 & V 0,80
Utvecklingen ser ut att kunna vara ett synfel kring -8, men jag tycker jag ser bra förutom när det är för ljust och för mörkt eller väldigt långt bort. Har även upplevt att jag får svårt med färger.
SKATT och andra förmåner
Om man skattar 33% får man ca 11 500 kr lägre, skattar man högre (53% resp. 57% får man 18,5k resp 20k).
Hur mycket måste jag tjäna för att skatta 33%. Tydligen svårare än jag trodde att hitta informationen.
Studenter får 3.000:- billigare oavsett operation.
*Delbetala 12 månader med 39 kr/månad (alltid)+ startavgift 295.
24 månader månadsavgift + startavgift 495
36 månader (månad) + start 395 + 4,95% ränta
120 månader (månad) + start 395 + 8,95% ränta. (ruskigt dyrt)