2012-12-23, 10:50
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Kyckling: För mig var det ljuskänsligheten som var det stora problemet så jag har inte så mycket koll på hur bra jag faktiskt såg innan linsen kom ut..

haser: Ok. Ja det lät lite mer logiskt. Själv hade jag inga som helst såna problem men dom hade ju berättat att det var rätt olika. Vissa kände smärta, andra märkte knappt nått alls, jag antar att jag tillhörde dom mer tursamma vad gäller det. Lite irriterat emellanåt men inget som jag ens funderade på att ta något smärtstillande eller så för.

Citat:
Ursprungligen postat av adam24
Jag gjorde No-CUT i onsdags, jag är också svullen i ögonen men det beror på att ögonen tåras och saltet i tårvätskan. Igår sved och stack det mycket i ögonen och jag kunde knappt läsa på min platta eller mobil överhuvud taget och jag var väldigt ljuskänslig, men idag känns allt otroligt bra, fortfarande ganska ljuskänslig men betydligt bättre än igår.
Med tanke på att "alla" rekommenderade ljudböcker i ett mörkt rum för i stort sett dom första 5 dagarna så är det väl inte särskilt förvånande?

Och ett tips för telefonen som jag upptäckte var ju att det gick alldeles utmärkt att styra den genom lakanet i sängen. Klart mindre ljusstark om den ligger under lakanet.
Citera
2012-12-23, 12:17
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kyckling: För mig var det ljuskänsligheten som var det stora problemet så jag har inte så mycket koll på hur bra jag faktiskt såg innan linsen kom ut..

Med tanke på att "alla" rekommenderade ljudböcker i ett mörkt rum för i stort sett dom första 5 dagarna så är det väl inte särskilt förvånande?

Och ett tips för telefonen som jag upptäckte var ju att det gick alldeles utmärkt att styra den genom lakanet i sängen. Klart mindre ljusstark om den ligger under lakanet.
Right.
Jofan, är också jävligt ljuskänslig, kisar konstant med ögonen :/ tar min sista OXB imorrn på julaffton

Hehe, kul det där, han där Hans som utförde operationen sa raka motsatsen :P "Sitt inte inne i mörkret, på med ett par solbrillor och ut och gå långa promenader istället" fick jag som tips
Citera
2012-12-23, 15:20
Medlem
Jag skulle också ut å ta promenader, det har jag gjort! Gjorde som sagt operation i onsdags, igår satt jag å gamea, idag är jag på jobbet! Här fortfarande någorlunda dålig syn, men den blir bättre varje dag, torra ögon märker jag inte av sy mycket och inte så mycket halos längre heller supernöjd hittills. Har köpt ett par glasögon med Uv-skydd då jag ej får ha solglasögon på jobbet. Ps. Eventuella stavfel beror på autocorrect. Ds
Citera
2012-12-24, 01:11
Bannlyst
Känns fortfarande som jag har skräp i ena ögat, inget allvarligt men lite störande. Vad gör OXB egentligen? Försökt googla men hittar ingenting om den medicinen.
Citera
2012-12-24, 05:52
Medlem
Oxb är bedövning, du känner ingenting i ögat
Citera
2012-12-24, 13:57
Medlem
Gjorde ReLEX Smile i augusti. Första dagen var jag ljuskänslig men efter det inga som helst problem. Smått torr i ögonen precis när jag vaknat men annars så ser jag som en hök och det blir bara bättre och bättre känns det som. Hade -5,75 på båda ögonen.
Garanterat det bästa jag gjort i mitt liv.
Citera
2012-12-26, 19:18
Medlem
Citat:
Jag skulle också ut å ta promenader, det har jag gjort! Gjorde som sagt operation i onsdags, igår satt jag å gamea, idag är jag på jobbet! Här fortfarande någorlunda dålig syn, men den blir bättre varje dag, torra ögon märker jag inte av sy mycket och inte så mycket halos längre heller supernöjd hittills. Har köpt ett par glasögon med Uv-skydd då jag ej får ha solglasögon på jobbet. Ps. Eventuella stavfel beror på autocorrect. Ds
Vad för glasögon köpte du och var? Jobbar du inom- eller utomhus?
Citera
2012-12-27, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
Köpte dem på sunspot i gallerian, sthlm. Det var enda stället jag hittade glasögon med Uv-skydd utan att behöva beställa, behövde ha dem under helgen. Men nu har jag beställt ett par sjysstare på barabrillor.se
Citera
2012-12-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SaLZa-
Köpte dem på sunspot i gallerian, sthlm. Det var enda stället jag hittade glasögon med Uv-skydd utan att behöva beställa, behövde ha dem under helgen. Svarta fula med grov båge Men nu har jag beställt ett par sjysstare på barabrillor.se. Jobbar utomhus, soldat.
Citera
2012-12-28, 06:33
Medlem
Citat:
Köpte dem på sunspot i gallerian, sthlm. Det var enda stället jag hittade glasögon med Uv-skydd utan att behöva beställa, behövde ha dem under helgen. Svarta fula med grov båge Men nu har jag beställt ett par sjysstare på barabrillor.se. Jobbar utomhus, soldat.
Aha det förklarar saken, för de sa nämligen att inomhus ska det vara okej utan brillor men är du soldat och är utomhus förstår jag!
Citera
2012-12-29, 19:51
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Hur går det för er som gjort NoCut de senaste veckorna? Gjorde min för drygt 1,5 vecka sedan, synen är inte helt perfekt (det hade jag inte förväntat mig heller) då det fortfarande är suddigt på långt håll, men det känns som den förbättras för varje dag som går.

Hur lång tid tog det för er andra som gjort NoCut innan synen blev någorlunda bra?
Citera
2012-12-29, 23:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Hur går det för er som gjort NoCut de senaste veckorna? Gjorde min för drygt 1,5 vecka sedan, synen är inte helt perfekt (det hade jag inte förväntat mig heller) då det fortfarande är suddigt på långt håll, men det känns som den förbättras för varje dag som går.

Hur lång tid tog det för er andra som gjort NoCut innan synen blev någorlunda bra?
Jag gjorde ju min bara nån vecka innan du men det jag har märkt är att det skiftar väldigt mycket. Vissa dagar känns det som att jag ser helt perfekt, sen ser jag lite suddigare igen. Antar att det beror på hornhinnans läkning, ibland är den klar, andra dagar är den inte det..

Men någorlunda bra kändes det som att den blev direkt efter, jag har ju inte haft en tanke på att plocka fram några glasögon när jag har kollat på TV eller gjort nått annat sånt.

EDIT: Och det verkar som att nån tyckte att det hade varit alldeles för lite reklam i den här tråden nu på sista tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in