Med hopp om att det finns någon med mycket kunskaper om denna typ av kirurgi och optik i stort...
Jag lider av flera av de symtom man brukar prata om att kan uppstå efter operationer. Detta innehåller bla starbursts och halo-effekter, MEN jag har aldrig gjort någon operation. Och jag har kollat upp synen vid två olika sammanhang det senaste året, varav en var hos en mycket rutinerad och kompetent läkare, och de menar att jag har rätt glasögon och ser perfekt.
Jag hade kunnat leva med dessa halo-effekter och starbursts om de bara var ett problem när jag var ute och det var mörkt. Men problemet är att det även på kvällarna med bra belysning är ett problem inomhus, när jag ska se på tv eller spela tv-spel exempelvis. Tittar jag på fotboll så bryts exempelvis själva bollen märkligt så att den ibland verkar ha en halvboll till på ovansidan. Tittar jag på en film med text så blir textremsan som halv-dubbel med en något mindre framträdande rad ovanför igen. När det är väldigt bra belysning, det är mitt på dagen exempelvis, då finns inte dessa problem i samband med tv-tittande.
Tror ni det kan finnas skäl för mig att fundera på kirurgi, skulle detta potentiellt kunna vara någonting för mig som skulle kunna hjälpa, när glasögonen inte verkar räcka till?