Resultat: Vilken är din favoritfilm med Jim Carrey?
Ace Ventura - Den galopperande detektiven
12,17%
50 röster
The Mask
3,89%
16 röster
Dum och Dummare
18,25%
75 röster
Ace Ventura: Den galopperande detektiven rider igen
5,60%
23 röster
Cable Guy
7,06%
29 röster
Liar liar
4,14%
17 röster
Ett litet mirakel - Simon Birch
0%
0 röster
Truman Show
14,60%
60 röster
Man on the moon
5,35%
22 röster
Mina, jag & Irene
4,38%
18 röster
Grinchen - julen är stulen
0,24%
1 röster
The Majestic
0,24%
1 röster
Bruce den allsmäktige
2,68%
11 röster
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
14,11%
58 röster
Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv
0,49%
2 röster
Fun with Dick and Jane
0,97%
4 röster
The number 23
2,43%
10 röster
Yes man
2,68%
11 röster
Någon annan
0,73%
3 röster
2009-05-17, 19:16
Medlem
Jag gillar Cable Gay
Citera
2009-05-17, 19:19
Medlem
Aiadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kul att det trillat in lite röster nu, hela 86 stycken och det ger ju en ganska rättvis bild.
På ett sätt är det fascinerande att Eternal Sunshine of the Spotless Mind tar hem många röster då Jim Carrey är 90-talets kanske största humorikon, och den filmen inte är en komedi. Visserligen leder Dum & Dummare och Ace Ventura som ju är riktiga klassiska 90-tals komedier. Men jag måste fan se Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Frågan är om man kan se Truman Show som en komedi egentligen? Den är ju inte speciellt tung eller mörk, men är det verkligen en komedi?
Personligen tycker jag att Truman Show är en dramakomedi, med större betoning på dramat än på komedin. I vilket fall så lyckas den väldigt bra med det den gör, och det är absolut en av de bättre filmerna jag sett, även inräknat filmer som Jim Carrey ej deltar i.
Citera
2009-05-18, 17:34
Medlem
Den som vill se slutet av Eternal Sunshine of the Spotless Mind kan göra det på TV4 Film nu

Bättre sent än aldrig heter det väl...
Citera
2009-05-18, 18:01
La min röst på Truman Show. Förutom att det är en bra film så blev jag paranoid på riktigt ett tag framöver.
Citera
2009-05-18, 18:06
Medlem
Proclaimers avatar
Jag funderade över Eternal Sunshine, Man on the Moon eller Dum och dummare.

Eternal har helt klar bäst manus, men känns inte så väldigt Carrey-
Man on the Moon har bra manus, rolig humor och är ganska mycket Carrey. hans rollprestation är fantastisk!
Dum och dummare är sämst manus- och handlingsmässigt, men allra mest Carrey. Det känns som att han fått fritt spelrum och har kunnat improvisera en hel del.

Men det blev Man on the moon
Citera
2009-05-18, 18:16
Medlem
pump-action.s avatar
Gillar alla Jim Carreys filmer, men favoriterna är väl:

Eternal... Är riktigt bra, dock olik hans andra filmer.

Dum och Dummare är ju en klassiker.

The Mask gillade man rätt mycket när man var yngre.

Cable Guy gillar att han är så sjuk i denna film.

Liar liar är väl också rätt skön.

Truman show är väl också en av hans bästa.

Yes man är väl hans senaste. Blev rätt förtjust i den där tjejen i filmen, så den får vara med på listan. Var rätt skön film också.
Citera
2009-05-18, 18:23
Medlem
kristoes avatar
Blev dum och dummare för mig, ville egentligen rösta på Yes man som jag sett fler ggr men D&D kändes mer kult..
Men fan... nästan alla hans filmer är ju bra.
Citera
2009-05-28, 22:18
Medlem
Imponerads avatar
Truman show hade kunnat göras mycket bättre då potentialen i filmen är stor. Jag hade gärna sett att den gjorts på ett seriösare sätt och då utan Jim Carrey. Hans största förmåga som skådespelare är att göra roliga filmer så jag väljer liar liar i den här omröstningen.
Citera
2009-05-28, 22:35
Medlem
Losec.Muppss avatar
Definitivt The Eternal Sunshine of the Spotless Mind. När skådespelare man är van att se i så oseriösa och utflippade roller spelar så jordnära som Jim Carrey gjorde i den filmen så berör det mig något så oerhört. Samma sak när t.ex. Robin Williams gör det, det blir så äkta och ännu mer hjärtskärande på något vis, och jag kan inte värja mig. Sedan är filmen den bästa av de listade om man väger in manus och regi också.
Citera
2009-05-29, 00:38
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Ace Ventura - Den galopperande detektiven är en absolut favorit med Jim Carrey, även om humorn i filmen kan anses barnslig eller larvig, så tycker jag att den är fortfarande lika rolig som den var när den först kom.
Citera
2009-05-29, 20:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
De som har fått noll röster, The Majestic och Ett litet mirakel - Simon Birch , vad är de för filmer egentligen? Är de filmer där Carrey bara har en biroll eller är de helt enkelt jävligt dåliga? Jag har faktiskt inte hört talas om den..
Att Grinchen inte får några röster fattar jag, de är som någon skrev väldigt säsongsbaserad och ingen ser väl egentligen den som hans bästa film.

Jag ska se Eternal Sunshine of the Spotless Mind nu i helgen och har minst sagt skyhöga förväntningar efter alla röster den plockat på dig i den här omröstningen

Annars kan man nog utnämna Dum & Dummare som Jim Carreys bästa film enligt Flashback!
Citera
2009-05-29, 22:58
Medlem
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind är min favorit film med honom. Följt av Ace Ventura och Dum&Dummare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in