Resultat: Vilken är din favoritfilm med Jim Carrey?
Ace Ventura - Den galopperande detektiven
12,17%
50 röster
The Mask
3,89%
16 röster
Dum och Dummare
18,25%
75 röster
Ace Ventura: Den galopperande detektiven rider igen
5,60%
23 röster
Cable Guy
7,06%
29 röster
Liar liar
4,14%
17 röster
Ett litet mirakel - Simon Birch
0%
0 röster
Truman Show
14,60%
60 röster
Man on the moon
5,35%
22 röster
Mina, jag & Irene
4,38%
18 röster
Grinchen - julen är stulen
0,24%
1 röster
The Majestic
0,24%
1 röster
Bruce den allsmäktige
2,68%
11 röster
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
14,11%
58 röster
Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv
0,49%
2 röster
Fun with Dick and Jane
0,97%
4 röster
The number 23
2,43%
10 röster
Yes man
2,68%
11 röster
Någon annan
0,73%
3 röster
2009-05-17, 00:08
Medlem
Vaynes avatar
Har ju sett de flesta av hans filmer och tycker om flera av dem, så det är ett svårt val.

De jag nu står och väger mellan är Dum & Dummare och Ace Ventura rider igen eftersom jag sett dem flest gånger. Även om jag älskar scenen med noshörningen i Ace Ventura, så lägger jag min röst på Dum & Dummare då det är fler moment från den filmen som jag kommer ihåg på rak arm.

Kan även tillägga att jag som liten hade svårt för The Cable Guy. Troligtvis för att jag var inte var van vid hans karaktär, den är ju väldigt olik hans karaktärer i The Mask, Ace Ventura och Dum & Dummare. Dessutom förstod jag inte den svarta komiken i filmen. Men nu för tiden tycker jag den är riktigt bra.
Citera
2009-05-17, 01:15
Medlem
Tycker faktiskt att Ace Ventura är hans bästa. Skrattade mig genom hela filmen. Dessutom är det min favoritfilm när det gäller komedi.
Citera
2009-05-17, 10:45
Medlem
Trumpeters avatar
Inget stort fan av Jim Carrey, men visst har han varit med i den bra filmer. Av dem jag sett går min röst till Dum & Dummare
Citera
2009-05-17, 11:21
Medlem
homestarrunners avatar
Svårt att bara behöva välja en, finns några favoriter men mitt val landade på Man on the moon
Citera
2009-05-17, 12:18
Medlem
Önskar att jag hade flera röster, men måste man välja så blire Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Citera
2009-05-17, 16:36
Medlem
Bambuelos avatar
Trots att Jim Carrey är en given komiker, så är mina tre favoritfilmer dramor allihopa. Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Man on the Moon och Truman Show. Svårt att välja mellan någon, dom är alla tre helt briljanta.

Ska jag välja mellan de komiska filmerna blir det nog Cable Guy. Så jävla bra när dom krigar mot varandra på svärd och han försöker göra dramatiska ljud. Gillar egentligen alla filmer med Jim Carrey, men Ace Ventura-filmerna är ett undantag. Alltid hatat dom filmerna.
Citera
2009-05-17, 17:05
Medlem
saftad_burks avatar
The man on the moon. Såg den en gång för länge sen och minns inte mycket alls, förrutom att det var en jävligt bra film. Jag ska se den igen en vacker dag!
Citera
2009-05-17, 17:21
Medlem
AKKo-Itachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildCrawler
The Truman Show och Man on the Moon

Tycker Dum och dummare och Liar liar är hans bäste filmer av dem jag sätt, Truman Show är också ganska charmig men inte lika bra, ska se Man on the moon när jag får tid.
Yes man var en besvikelse.
Senast redigerad av AKKo-Itachi 2009-05-17 kl. 17:24.
Citera
2009-05-17, 17:22
Medlem
Gurkan100s avatar
Min röst går till Ace Ventura. Skön klassiker.
Citera
2009-05-17, 17:50
Medlem
Aiadans avatar
Till att börja med, ett stort tack till MrFingal som fick mig att se Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Jag håller med många andra i den här tråden att det är en av de bästa filmer som Jim Carrey medverkat i. Den fick mig verkligen att känna för honom som rollfigur, och det var en förbannat bra handling i den. Som bästa film måste jag dock ändå hålla fast vid Truman Show, fast Yes Man hamnar för mig på tredje plats bakom Eternal Sunshine of the Spotless Mind, av de Jim Carrey filmer jag sett.

EDIT: Stavfel
Senast redigerad av Aiadan 2009-05-17 kl. 18:17.
Citera
2009-05-17, 19:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Kul att det trillat in lite röster nu, hela 86 stycken och det ger ju en ganska rättvis bild.
På ett sätt är det fascinerande att Eternal Sunshine of the Spotless Mind tar hem många röster då Jim Carrey är 90-talets kanske största humorikon, och den filmen inte är en komedi. Visserligen leder Dum & Dummare och Ace Ventura som ju är riktiga klassiska 90-tals komedier. Men jag måste fan se Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Frågan är om man kan se Truman Show som en komedi egentligen? Den är ju inte speciellt tung eller mörk, men är det verkligen en komedi?
Citera
2009-05-17, 19:14
Medlem
BRZMs avatar
Grinchen är ju en säsongsbetonad film som jag personligen tycker inte får ett rättvist omdöme nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in