Resultat: Vilken är din favoritfilm med Jim Carrey?
Ace Ventura - Den galopperande detektiven
12,17%
50 röster
The Mask
3,89%
16 röster
Dum och Dummare
18,25%
75 röster
Ace Ventura: Den galopperande detektiven rider igen
5,60%
23 röster
Cable Guy
7,06%
29 röster
Liar liar
4,14%
17 röster
Ett litet mirakel - Simon Birch
0%
0 röster
Truman Show
14,60%
60 röster
Man on the moon
5,35%
22 röster
Mina, jag & Irene
4,38%
18 röster
Grinchen - julen är stulen
0,24%
1 röster
The Majestic
0,24%
1 röster
Bruce den allsmäktige
2,68%
11 röster
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
14,11%
58 röster
Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv
0,49%
2 röster
Fun with Dick and Jane
0,97%
4 röster
The number 23
2,43%
10 röster
Yes man
2,68%
11 röster
Någon annan
0,73%
3 röster
2009-05-29, 23:49
Medlem
Tantan45s avatar
Favoriten är nog Ace Ventura, visst lite barnslig kanske men min humor Tätt bakom kommer The Mask. Den sämsta han har gjort är nog Bruce den allsmäktiga, den är väl bra så.. men han är inte lika barnslig
Citera
2009-05-29, 23:52
Medlem
highstakess avatar
Få filmer som fått mig att skratta så mycket som dum dummare, scenen när snuten dricker deras piss för han tror det är öl är helt priceless
Citera
2009-05-30, 00:09
Medlem
Sandozs avatar
Det blev en knapp seger för Man on the moon över Eternal Sunshine of the Spotless Mind när jag röstade.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Annars kan man nog utnämna Dum & Dummare som Jim Carreys bästa film enligt Flashback!

Redan? Omröstningen har ju precis börjat?
Senast redigerad av Sandoz 2009-05-30 kl. 00:14.
Citera
2012-01-03, 03:32
Medlem
filipdinhos avatar
Eternal Sunshine tycker jag är hans bästa av hans seriösa roller, Kate Winslet är vacker också

Bästa filmer
1. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
2. Truman Show
3. Ace Ventura 1 ( mest nostalgiskt )
4. Me, Myself and Irene
5. Dum och Dummare

Bästa Skådespeleri
1. Truman Show
2. Cable Guy
3. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
4. Man On The Moon
5. Me, Myself and Irene

Han har inte haft en riktig dunder rolig film sedan Bruce Almighty som ändå inte är jätterolig.
Poopers Pingviner var en helt okej film men jag tyckte han var för gammal för att vara rolig så att säga xD Yeahbsolutely var dock ett nytt skönt ord Carrey fick in 2011
Citera
2012-01-03, 10:36
Medlem
Rokushikis avatar
Efter lite fundering blev det ändå Eternal Sunshine som jag satte. Den är helt enkelt fantastisk, vacker, roligt, skön intrig och bra skådespeleri från både Jim Carrey och Kate Winslet. Ibland sticker även "roliga" Carrey fram.

På andraplatsen, precis bakom Eternal Sunshine, hittar vi Truman Show. En underbar film med tanke och humor.

På tredjeplatsen så skulle jag sätta den, enligt mig, roligaste Carrey-filmen, nämligen Dum & Dummare! Storyn, skämten, skådespelet, skitkul!
Citera
2012-01-03, 10:59
Medlem
Man On The Moon - helt enkelt för att det är ett mästerverk
Citera
2012-01-03, 11:05
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Tycker Jim Carrey är rätt så underskattad skådespelare, vilket man kan förstå när man ser hans extremt oseriösa ansiktsuttryck i alla skitfilmer.

True Man show och dum&dummare är dom överlägset bästa.

Hade hoppats på att någon castade carrey i en väldigt seriös och mörk film där han får vara den onde. Mycket smink på det och det kan bli något.
Citera
2012-01-03, 13:25
Medlem
RancorFeeders avatar
Ace Ventura, Dum och Dummare, och alla de andra "komedifilmerna" som gubben har varit med i kan inte ens klassas som humor. Lustiga läten och förvrängda ansiktsuttryck hör hemma i ett dårhus, och är mer enerverande än underhållande. Antar att filmernas målgrupp är dem som anser att Gökboet är en komedi.

Man on the Moon är det bästa som Carrey har gjort, tätt följt av The Truman Show.
Citera
2012-01-03, 14:02
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Tycker Jim Carrey är rätt så underskattad skådespelare, vilket man kan förstå när man ser hans extremt oseriösa ansiktsuttryck i alla skitfilmer.

True Man show och dum&dummare är dom överlägset bästa.

Hade hoppats på att någon castade carrey i en väldigt seriös och mörk film där han får vara den onde. Mycket smink på det och det kan bli något.
Har du sett The Number 23? Den är ungefär som det du skrev.
Citera
2012-01-03, 15:09
Medlem
GetAReps avatar
Röstade på Eternal för att han är svår att ta på allvar efter en karriär som till det mesta bestått av diverse lustiga miner. Här får man lära känna en helt ny Carrey med mycket mer känslodjup och karaktärstrovärdighet, Truman Show var bra men inte alls i samma klass.
Citera
2012-01-03, 18:00
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Ace Ventura, Dum och Dummare, och alla de andra "komedifilmerna" som gubben har varit med i kan inte ens klassas som humor. Lustiga läten och förvrängda ansiktsuttryck hör hemma i ett dårhus, och är mer enerverande än underhållande. Antar att filmernas målgrupp är dem som anser att Gökboet är en komedi.

Man on the Moon är det bästa som Carrey har gjort, tätt följt av The Truman Show.
Jag tycker visst Ace Ventura och Dum dummare är komedifilmer, väldigt roliga sådana. Dock inte Carrey bästa filmer sett till skådespelet. i Truman Show gör han sin bästa skådespelarprestation enligt mig.
Ska också sägas att jag inte anser Gökboet som en komedi
Citera
2012-08-07, 14:14
Medlem
Ave Ventura (den första) och Dum & Dummare är de två bästa rullarna han gjort. Helt enkelt för att de är två av de roligaste filmerna som någonsin gjorts. Man On The Moon, som jag såg för andra gången alldeles nyss och anledningen att jag ens gjorde sökningen, är också en mycket välgjord film. Fantastiskt bra.

Hans största flopp för mig är den andra Ace Ventura-rullen, sämsta uppföljaren någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in