Resultat: Vilken är din favoritfilm med Jim Carrey?
Ace Ventura - Den galopperande detektiven
12,17%
50 röster
The Mask
3,89%
16 röster
Dum och Dummare
18,25%
75 röster
Ace Ventura: Den galopperande detektiven rider igen
5,60%
23 röster
Cable Guy
7,06%
29 röster
Liar liar
4,14%
17 röster
Ett litet mirakel - Simon Birch
0%
0 röster
Truman Show
14,60%
60 röster
Man on the moon
5,35%
22 röster
Mina, jag & Irene
4,38%
18 röster
Grinchen - julen är stulen
0,24%
1 röster
The Majestic
0,24%
1 röster
Bruce den allsmäktige
2,68%
11 röster
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
14,11%
58 röster
Lemony Snickets berättelse om syskonen Baudelaires olycksaliga liv
0,49%
2 röster
Fun with Dick and Jane
0,97%
4 röster
The number 23
2,43%
10 röster
Yes man
2,68%
11 röster
Någon annan
0,73%
3 röster
2009-05-15, 21:27
Medlem
supermassives avatar
För er som inte visste och vill se Truman Show så visas den ikväll på fyran klockan 00:20!
Citera
2009-05-15, 21:36
Moderator
skunkensunes avatar
Man on the moon eller Eternal sunshine, det gäller de mer seriösa rollerna.

Om man räknar komediroller blir det nog Me, myself and Irene eller Ace Ventura-filmerna.
Citera
2009-05-15, 22:59
Medlem
yaehs avatar
Är ej så förtjust i Jim Carrey i vanliga fall men jag gillade honom när han hade huvudrollen i Yes Man!
Citera
2009-05-15, 23:58
Bannlyst
1. The Trueman Show

2. The Number 23

3. Ace Ventura(kommer inte ihåg vilken av dom, 1 av dom var skitbra, den när han är ute i djungeln och ska fixa en vit fladdermus)

4. Bruce Almightey Bra handling och Jim passar perfekt.

Även om jag älskar hans komiska sida så är det fan när han är seriös som han är bäst.(jag har inte sett Eternal Sunshine of the Spotless Mind men det blir senare)
Citera
2009-05-15, 23:59
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag är nog en av få som verkligen uppskattade The Cable Guy.

Dum & Dummare samt första Ace Ventura är guld också.
Citera
2009-05-16, 19:55
Medlem
Arbetarbroders avatar
Stort tack till Cineasten som lagt upp en poll här. Som jag skrivit innan så hoppas jag att tråden hålls levande tills det trillat in iaf runt 50 röster så man kan få en bild av Jim Carreys populäraste film bland flashbackarna, det är ju stor ruljans här i filmforumet så tråden kan falla bort i glömska ganska snabbt tyvärr, så passa gärna på att rösta!

Jag har funderat länge och skulle jag se filmerna idag så är Truman Show den filmen jag hade gillat bäst. Men den som haft störst betydelse för mig är The Mask, jag var helt galen i den filmen när jag var liten och Carrey spelar jävligt bra där. Nu var det längesedan jag såg den och skulle jag titta på den idag så hade jag nog inte tyckt den var så bra mer än av nostalgiska skäl.

Men min röst går till The Mask! Kanske 90-talets roligaste film!
Citera
2009-05-16, 21:15
Medlem
olllies avatar
Jim Carrey är en av 90-talets och 2000-talets absolut roligaste kille på filmduken, men jag röstade faktiskt trots det på Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Det var en otroligt vacker och sorglig film och att se Jim Carrey i en annan typ av roll än vad vi är vana vid gjorde mig mäkta imponerad. Respekt säger jag bara!

När det kommer till komedierne är jag väldigt svag för Ace Ventura-serien som kom under min barndom. Ass-hole-e-mio är ju en klassiker som man vek sig i dubbelveck över
Citera
2009-05-16, 21:24
Medlem
Ace Ventura självklart! Komedi(L)
Citera
2009-05-16, 22:24
Medlem
Riksers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag är nog en av få som verkligen uppskattade The Cable Guy.

Alls icke! Skitbra film och det härliga är ju att han är så genomtänkt ond.
På slutet när han är så psyco att han inte märker att en spindel kryper över hans ansikte när han ringer M.B är lysande humor.

Dock är det bara hans näst bästa film. Den bästa är Man on the Moon. Han borde fått en oscarsnominering och det är än av de filmerna som bygger på en verklig händelse som fått mig att youtube:a mest på de riktiga händelserna.

O.T: en annan är Zodiak
Citera
2009-05-16, 22:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Jättesvårt val och tycker att nästan alla hans filmer är värda en röst. Men det blev "the mask" mest för dom välgjorda specialeffekterna.
Citera
2009-05-16, 22:40
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Jim Carrey är en av 90-talets och 2000-talets absolut roligaste kille på filmduken, men jag röstade faktiskt trots det på Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Det var en otroligt vacker och sorglig film och att se Jim Carrey i en annan typ av roll än vad vi är vana vid gjorde mig mäkta imponerad. Respekt säger jag bara!

När det kommer till komedierne är jag väldigt svag för Ace Ventura-serien som kom under min barndom. Ass-hole-e-mio är ju en klassiker som man vek sig i dubbelveck över
Eternal Sunshine of the Spotless Mind är nog egentligen den bästa filmen han har gjort. Vacker och sorglig och allt vad du nu skrev. Men. Jag kan inte svika Dumb & Dumber. Under filmens femton år på marknaden så måste jag ha sett den minst femton gånger. Efterfester, trista söndagsförmiddagar och så vidare.

En röst från mig på Dumb & Dumber alltså. Många odödliga scener i den.

Edit: Jävlar vad ivrig jag var. Man on the Moon är ju också riktigt bra. Även Cable Guy. Och så vidare... Men, jag står för min röst.
Senast redigerad av quaerty 2009-05-16 kl. 22:51.
Citera
2009-05-16, 22:52
Medlem
BonZus avatar
Har några favvosar men en är Fun with Dick and Jane.. Tycker många av hans filmer är ganska bra men The Cable Guy tycker jag bara är obehaglig, även om han gör rollen bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in