2003-11-03, 22:56
Medlem
Rubbermans avatar
Snart dags för att gå och käka julbord med firman igen!
Annonserna haglar, och har haglat sen oktober, och alla har vi väl våra favoriter i djungeln.
Var brukar ni gå och äta julbord och vilka ställen ska man undvika?

Tummen upp från min sida får Godthem (Sthlm) med ett fint och klassiskt julbord med alla rätta tillbehör. Många sillsorter och mycket kallskuret. Trevlig miljö och generösa sittningstider.

Jag varnar för restaurang Amiralen, bakom Nordiska museet på Djurgården (Sthlm). Dålig service, taskigt med mat och notor där halva beloppet fattades (?) och skrevs till efteråt för hand.

Fyll på!
Citera
2003-11-04, 03:00
Medlem
Parkers avatar
Jag skulle gärna vilja veta om det serveras vegetariska julbord runtom i landet.
Citera
2003-11-04, 05:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Jag skulle gärna vilja veta om det serveras vegetariska julbord runtom i landet.

Vegetariska julbord består av vörtbröd och potatis... Det kan Du få på Hassans korv och Kebab...

// Roger P.
Citera
2003-11-04, 08:05
Medlem
mac_ruless avatar
Örtagården

Om du vill äta vegetariskt julbord finns det väl bara ett ställe: Örtagården i Östermalms saluhallar i Sthlm. Fantastiskt!!!
Citera
2003-11-04, 11:57
Medlem
Samhains avatar
Bellmansro är helt ok för sin prisklass.

Har man stora plånboken emd sig så kan jag varmt rekommendera Ulriksdals värdshus
Citera
2003-11-04, 17:03
Medlem
ÄlskaMigs avatar
*OT: när ni svullat klart e d bara å komma till övrigt forumet och tråden tävla med mig*
Citera
2003-11-04, 21:40
Awaiting Email Confirmation
Vegetariskt

Kan bra hålla med om att Örtagården har fantastisk vegetarisk mat. Dessutom för oss som bor mer söderöver, hm betydligt mer söderöver så finnd Gourmet Grön i Karlshamn, enligt mig bättre än Örtagården, men jag vet om de har julmat där, däremot så behöver man nog boka bord om man inte bor i närheten.
Citera
2003-11-09, 08:50
Bannlyst
Gamleport i Göteborg blev jag bjude på för några år sedan. Bra kvalitet var det, och det fanns inte en chans att man kunde provsmaka ens hälften av alla rätter.
Citera
2003-11-09, 12:59
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Tycker visserligen att julbord på krogen eller restaurangen kan bli i stökigaste och mäktigaste laget - inte sällan man tar sig därifrån fullproppad ända upp i halsen och mer eller mindre akut illamående - men kan ändå göra tummen upp för såväl serveringen i direkt anslutning till Skolklosters motormuseum (jag vet) som krogen Lasse-Maja vid Barkarby torg. Utomordentligt vällagad julmat och exceptionellt bra service på båda ställena.

http://www.lassemaja.se/
Citera
2003-11-09, 13:40
Medlem
Tyrol brukar vara helt okej med lite halvexotiska inslag som björnstek, pernodgravad lax etc. Annars tycker jag att man kan satsa på något lite mera originellt. Det traditionella julbordet får man väl annars överdos på redan till Lucia. Har sett en del annonser på spanska/asiatiska julbordsvarianter.

- Julbojd? Vi haj inget kinesiskt julbojd...
Förvirrad kinesisk krögare får ett samtal av Kalle Sändare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in