Har ett problem igen! Efter att jag haft fast locket på min MB alu och öppnar det börjar fläktarna gå på högvarv efter några minuter. Vad i helvete är det som är fel?!
Har ett problem igen! Efter att jag haft fast locket på min MB alu och öppnar det börjar fläktarna gå på högvarv efter några minuter. Vad i helvete är det som är fel?!
Den blir inte för varm?
Kolla i terminalen
top -o cpu *enter*
Är det något som drar en massa CPU så kan datorn bli varm vilket medför att fläktarna går snabbare.
Jag har inte den processen igång på min dator. Det kan ju vara den som spökar för dig?
Prova att skriva det som jag gjorde.
Kod:
ps -A | grep FanControl
Om du får ut något annat än det som jag fick.
Så lokalisera PID-numret. och skriv sedan
Kod:
sudo kill PIDnumretsomdufram
Exempel.
Jag vill slå ihjäl spotify.
Kod:
//SNIFF.SNIFF > ps -A | grep Spotify4978 ?? 42:34.87 /Applications/Spotify.app/Contents/MacOS/Spotify -psn_0_581774
12193 ttys000 0:00.00 grep Spotify
Du ser att PID är 4978
skriv och enter:
sudo kill 4978
Se om fläktarna går ner i varv då. Om inte bör du starta om systemet så att FanControl kommer igång fort igen... snabb omstart i terminalen kan du göra genom att skriva
Jag anar att fläkten faktiskt är fysiskt sönder. Om jag slår tillräckligt hårt på datorn vid tangentbordets mitt så lugnar det sig. Tror jag för den på service.
En fråga bara. Kan jag hamna i problem om jag har piratkopierat material på datorn och utorrent och en massa sådant? Då jag alltså lämnar in datorn på garanti.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!