2009-05-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Nu har vi ju fått reda på att Bodil endast hade 50 hundar.
Jag ifrågasätter fortfarande hur man kan ge 50 hundar ett fullgott liv.

Alla hundar behöver få komma ut på en redig långpromenad varje dag, dvs 2-3 timmar. Fick Bodils hundar det?
Varför detta intresse för Bodil och hennes djur nu? varför kontaktade du inte Bodil när hon var vid? och besökte henne så du fick se hennes skötsel av djuren. Jag kan lova dig att du varit varmt välkommen hem till henne på ett besök.
Citera
2009-05-14, 15:29
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullhead
Varför detta intresse för Bodil och hennes djur nu? varför kontaktade du inte Bodil när hon var vid? och besökte henne så du fick se hennes skötsel av djuren. Jag kan lova dig att du varit varmt välkommen hem till henne på ett besök.

Säger som Stenmark; det går int å berätta för sånna som int förstår ...
Citera
2009-05-14, 15:38
Medlem
apoteks avatar
OT raderat.
Fram med en riktig diskussion nu, istället för en massa påhopp. I annat fall åker hänglåset på.

/Moderator
Citera
2009-05-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Säger som Stenmark; det går int å berätta för sånna som int förstår ...
sant, så sant. Tänkte inte på det
Citera
2009-05-14, 15:52
Medlem
LieDetectors avatar
Låsning är inget problem för mig. Fram med hänglåset bara ...

Vi kan krasst konstatera att myndigheter och djurrättsaktivister har sett till att Bodil Granberg drivits i graven.
Några lär triumfera och dansa på hennes grav, andra, vilka är det stora massan, kommer att sakna en stor konstnär och keramiker, ett levande uppslagsverk, en bredkunniga djurmänniska och en enastående uppfödare.
Dessutom var Bodil en verklig människovän, förutom djurvän, och liten som stor möttes med intresse, välvilja och nyfikenhet. Hur hon klarade av att hantera en skränande barnflock vid föreställningarna är för mig en gåta, men hon kunde.

Om det inte finns plats för det udda, för konstnärssjälar i dagens strömlinjeformade samhälle så får jag nog ta mig en funderare på hur mitt eget liv ska gestalta sig framledes. Jag är inte säker på att jag vill vara med om det inte finns plats för alla ...

Saknaden är oändlig, den lär inte bli mindre då hjärnan verkligen tar in att Bodil är borta!
Citera
2009-05-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Låsning är inget problem för mig. Fram med hänglåset bara ...

Vi kan krasst konstatera att myndigheter och djurrättsaktivister har sett till att Bodil Granberg drivits i graven.
Några lär triumfera och dansa på hennes grav, andra, vilka är det stora massan, kommer att sakna en stor konstnär och keramiker, ett levande uppslagsverk, en bredkunniga djurmänniska och en enastående uppfödare.
Dessutom var Bodil en verklig människovän, förutom djurvän, och liten som stor möttes med intresse, välvilja och nyfikenhet. Hur hon klarade av att hantera en skränande barnflock vid föreställningarna är för mig en gåta, men hon kunde.

Om det inte finns plats för det udda, för konstnärssjälar i dagens strömlinjeformade samhälle så får jag nog ta mig en funderare på hur mitt eget liv ska gestalta sig framledes. Jag är inte säker på att jag vill vara med om det inte finns plats för alla ...

Saknaden är oändlig, den lär inte bli mindre då hjärnan verkligen tar in att Bodil är borta!
Mycket bra skrivet.
Har nog inte tagit till mig till 100% vad som hänt, det känns som man har gått i ett vakum sedan vi fick veta. Det är för overkligt för det ska vara sant. Vi har förlorat en av våra bästa vänner sedan många år tillbaka.
Citera
2009-05-14, 17:10
Medlem
Yuppinallens avatar
Jag säger vare sig bu eller bä. Däremot skulle jag vilja att de som hänger ut Bodil och kallar henne djurplågare kommer med konkreta bevis och slutar gå på hörsägen när ni diskuterar. Bildbevis skulle sitta fint om ni nu kan säga med säkerhet att hon inte kunde ta hand om sina djur.

Hon gick emot SJV på en del punkter enligt kvällstidningarna, men då ska man också ha i åtanke att halva Sveriges befolkning gör det dagligen i ett eller annat hänseende. Många keldjur transporteras på sämre sätt än Bodils djur gjorde. Kasta inte sten i glashus.

Kom istället med bevis för denna smutskastning av en död människa.

R.I.P. Bodil
Citera
2009-05-14, 19:20
Medlem
Eliza CTs avatar
Den här tråden är högst osmaklig då det gäller en död människa.
Att hjälpa djur är på både gott och ont. Varmhjärtade personer riskerar att ta på sej mer än dom orkar, både fysisk och psykiskt. Dom kan inte säga nej och sätta gränser. Det enda jag sett av Bodil är något på TV för länge sen så jag har inga åsikter om person.
Den här tråden borde nog låsas och ämnet som gäller djur tas i en ny tråd.
Hoppas Bodil får vila i ro snart.
Eliza CT
Citera
2009-05-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuppinallen
Jag säger vare sig bu eller bä. Däremot skulle jag vilja att de som hänger ut Bodil och kallar henne djurplågare kommer med konkreta bevis och slutar gå på hörsägen när ni diskuterar. Bildbevis skulle sitta fint om ni nu kan säga med säkerhet att hon inte kunde ta hand om sina djur.

Att åka land och rike runt med bil och djuren i små burar och nonchalera Jordbruksverkets föreskrifter om hur djur ska hållas gör situationen för hennes djur inte bättre än andra djursamlares, utöver det så visade flera djur från cirkusen steriotypa beteenden.

Djurplågeri? Kolla katten på videon vars svans hon diskret släcker elden på, vilket hon även fick en anmärkning på - att där inte fanns släckutrustning om nu katten skulle börja brinna.
[PHP]http://www.youtube.com/watch?v=xfmFR1urnio[/PHP]
Senast redigerad av Lu-Pin 2009-05-14 kl. 20:30.
Citera
2009-05-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lu-Pin
[PHP]http://www.youtube.com/watch?v=xfmFR1urnio[/PHP]

Hur länkar jag?
Citera
2009-05-14, 20:37
Medlem
Biatchs avatar
Många är bra på och kasta skit. Likaså sten i glashus..

Se från denna sida.
Ett djur som blir slagen av sig ägare brukar i stort sett ALLA FALL visa rädsla och osäkerhet inför sin ägare. Likaså mot andra människor.

Har man en cirkus som Bodil hade och sedan misshandlade djuren så hårt som vissa påstår. Tror ni då helt ärligt att djuren skulle göra alla dessa konster?
Såg ni inte själva att djuren var framåt, pigga och glada.
Inte rädda och kuvade för sin egen matte?!
Citera
2009-05-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Ett djur som blir slagen av sig ägare brukar i stort sett ALLA FALL visa rädsla och osäkerhet inför sin ägare. Likaså mot andra människor.

Har man en cirkus som Bodil hade och sedan misshandlade djuren så hårt som vissa påstår. Tror ni då helt ärligt att djuren skulle göra alla dessa konster?

Ingen har väl påstått att djuren blivit misshandlade och slagna? Det ÄR skillnad på misshandel och vanvård och vad jag sett har ingen nämnt misshandel. Jo, det är inte svårt att lära djuren konster, man ser bara till att de är hungriga vid träningstillfällena. Svårare är det inte.

Tror du katten på Youtube gillade att få svansen svedd?
Tror du djuren gillade åka land och rike runt?, packade som sillar, staplade på varandra i små burar, som de inte bara reste i , de sov där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in